Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 afn brak podciśnienia


Frezja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z podciśnieniem gdy zapale samochód na wężyku na gruszce od turbiny mam zasys w trakcie jazdy na biegach 1 i 2 jest ok ale na biegu 3 i obrotach ok 3400 na biegu 4 ok 2900 i na 5 biegu 2200/2300 odcina podcisnienie jeśli zgasze silnik i go ponownie uruchomie jest ok ale do czasu aż przekrocze napisane powyżej obroty. Próbowałem podczas jazdy mając ok 2200 obrotów i wyłączone podcisnienie zgasić silnik i ponownie go uruchomic wciskajac do pełna gaz. Efekt był taki że na moment ruszyła turbina obroty podskoczyły do 2400 i dalej ją odłączyło. Czyściłem N75 i nic to nie dało niby ten "dyngs" na gruszce chodzi ale jak podmieniłem wężyk na EGR to tak jak by lepiej chodził. Ktoś mógłby pomóc naprowadzić. Mam jescze jedno pytanie za silnikiem na wężu od intercoolera jest jeszcze jeden jakiś zaworek co to jest jaka jest jego rola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze rozumiem o co pytasz - ten zaworek z tyłu silnika to N18 (bliźniaczy do N75). N18 odpowiada za sterowanie EGRem, a N75 za sterowaniem turbiną. Natomiast odcięcie podciśnienia na wężyku od gruszki to klasyczny notlauf, czyli przeładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest notlauf i co mozna z tym zrobić? 

Edytowane przez Frezja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2018 o 20:48, Arek8888 napisał:

Natomiast odcięcie podciśnienia na wężyku od gruszki to klasyczny notlauf, czyli przeładowanie.

Można jakoś się upewnic że to jest to?

Edytowane przez Frezja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Notlauf jest to mówiąc ogólnie tryb awaryjny turbosprężarki. Występuje wtedy, gdy wartość ciśnienia doładowania, jakie generuje turbosprężarka przekroczy wartość dopuszczalną oczekiwaną w danym momencie przez komputer (czujnik ciśnienia doładowania). W praktyce sprowadza się to do tego, że w momencie gdy ciśnienie doładowania wzrośnie ponad wartość wymaganą, to komputer przesterowuje zawór N75 w taki sposób, aby zamknąć kierownice w turbinie, czyli żeby podciśnienie nie szło na gruszkę, tylko było kierowane do układu dolotowego (stąd brak zasysania na wężyku przy gruszce). Jest to kwestia bezpieczeństwa turbosprężarki, ponieważ zbyt duże ciśnienie doładowania może rozsadzić przewody powietrzne. Towarzyszy temu zwykle błąd zapisany w komputerze: 575 lub 519. Jeśli masz taki błąd zapisany w vagu, to możesz być pewny, że wystąpił notlauf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co można z tym zrobić jest to sprawa ustawień sterownika czy jakaś cześć do wymiany? Mozna próbować to samemu naprawiać czy lepiej nie dotykać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję, żebyś napisał temat w dziale diagnostyki vag - zrób logi i wstaw je tam, a ktoś na pewno doradzi Tobie co może być przyczyną notlaufu. Ja na logach się nie znam, ale mogę Tobie doradzić abyś na początek wymienił wszystkie wężyki podciśnieniowe i sprawdził czy kierownice w turbinie poruszają się w pełnym zakresie. Tu masz dobry poradnik z youtube jak to zrobić: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...