Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomoc Jestem tu nowy kąty wtrysków


coler

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o wypowiedzi kogoś kto zna temat dobrze(mechanicy) kwestia dawek, kątów synchornizacji itp. Autko ma ok 350tys oryginalnego przebiegu. Czy 2 i 3 wtrysk to już stan agonalny? czy miesci się w normach? 2 wtrysk ma niedolewke? a 3 przelewa? z takim stanem posiadam auto od początku zakupu. Słyszałem ze reguluje sie kąty wtryskiwaczy z racji luzów przy wiekszych przebiegach auta i zuzywajacych sie wałków. Czy to prawda ? Czy te odchyły sa zbyt groźne w dalszej ekspoloatacji? Co z tym robić proszę o pomoc

IMG_20180314_191043.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokie korekcje wcale nie muszą znaczyć o złej kondycji pompowtryskiwaczy :decayed:

Znacznie częściej przyczyną jest problem z ich uszczelnieniem w gniazdach głowicy spowodowany nieszczelnością uszczelniaczy albo problemem z ich mocowaniem.

W szesnastozaworowcach pompki pozbawione są dolnego uszczelniacza i dla tego bardzo duże znaczenie ma siła z jaką śruby mocujące dociskają je do stożkowej powierzchni oporowej w głowicy.

Dla tego na Twoim miejscu raczej bym zaczął od wymiany uszczelniaczy i śrub mocujących przynajmniej na trzecim cylindrze, a najlepiej na wszystkich . Jednocześnie zamieniając pompki drugą z trzecią miejscami , wtedy dopiero patrząc na parametry z tych grup będzie można coś powiedzieć o kondycji pompek :hi:

Przy ewentualnym braku poprawy sprawdził bym też ciśnienie paliwa w szynie paliwowej głowicy ( króciec do tego masz na tandempompie ):)

PS

Nie wiem tylko czy powinienem zabierać głos w dyskusji bo kolega prosił o poradę od mechaników , a ja mechanikiem jestem tylko z wykształcenia :decayed::P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak auto chodzi bez zarzutu to nic nie ruszaj ,3 pompka najsłabsza , ja miałem 2.99 i auto jeździło bez problemu ,wymieniłem uszczelniacze i zamieniłem miejscami 4 z 3 ,po tym zabiegu pompka ma ok +1,10 i nic z tym na razie nie robię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, greg2505 napisał:

jak auto chodzi bez zarzutu to nic nie ruszaj ,3 pompka najsłabsza , ja miałem 2.99 i auto jeździło bez problemu ,wymieniłem uszczelniacze i zamieniłem miejscami 4 z 3 ,po tym zabiegu pompka ma ok +1,10 i nic z tym na razie nie robię

Że ta na trzecim jest najsłabsza to będzie wiadomo dopiero jak jej wysoka korekcja pozostanie po wymianie uszczelnień i śrub mocujących i przeniesie się za pompką na nowy cylinder po zamianie miejscami z drugą ... :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek ja napisałem po tym co widać na skanach , pewnie że po zmianie uszczelnień mogą wszystkie być ok,ale i tak dla mnie te korekty sprawdzane vagiem nie są zbyt miarodajne, dlatego że znajomy miał idealne korekty ,a pompki były złom ,auto nie miało siły ,wymieniliśmy na inne używki i moc wróciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, greg2505 napisał:

Piotrek ja napisałem po tym co widać na skanach , pewnie że po zmianie uszczelnień mogą wszystkie być ok,ale i tak dla mnie te korekty sprawdzane vagiem nie są zbyt miarodajne, dlatego że znajomy miał idealne korekty ,a pompki były złom ,auto nie miało siły ,wymieniliśmy na inne używki i moc wróciła

Toć właśnie staram się uświadomić , tzn precyzyjnie, korekty są miarodajne , bo pokazują o ile ECU koryguje dawki paliwa na poszczególnych cylindrach :) 

Tylko że większość użytkowników grzechotników :P  błędnie kojarzy korekty ze stanem pompowtryskiwaczy :D

Mogą one oczywiście pomóc w ocenie pompek , ale to dopiero po wykonaniu dodatkowych czynności i przeanalizowaniu w mózgownicy reakcji na nie można na ich podstawie wysnuć właściwe wnioski co do ich stanu :hi:

Śmiem twierdzić że przynajmniej 2/3 pompek oddawanych do regeneracji, to pompki które bez dotykania się do ich wnętrza dalej by mogły sprawnie napędzać auta i to na przestrzeni następnych dziesiątek , jak nie setek tys km :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...