Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 2.5 TDI Automat, problem ślizgania się na obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, około tygodnia temu kupiłem audi a4 b5 z 2001 roku silnik 2.5 tdi z automatyczną skrzynią biegów (jest tiptronic).
Problem polega na tym że poprzedni właściciel zerwał miskę od skrzyni, po chwili stracił moc i zjechał na pobocze lecz po wymianie miski olejowej i uzupełnieniu oleju w skrzyni (wlany zgodny z zaleceniami producenta) samochód po rozgrzaniu niesamowicie ślizga się na obrotach, oprócz biegu wstecznego. 
Czy wie ktoś może co może być uszkodzone w owej skrzyni?
Dodam też że owa skrzynia musi dźwigać moc 211 koni (silnik jak i całe auto jest po wielu modyfikacjach).

 

 

Edytowane przez gosh889
Opublikowano

Skrzynia w dół i oględziny uszkodzonych lub zużytych elementów.
Przez brak oleju pewnie padł pakiet sprzęgłowy kosza forward lub sam kosz został uszkodzony i nie trzyma ciśnienia i bardzo możliwe że przez to nie ciągnie.
Nikt ci nie poda co dokładnie zostało uszkodzone albo na jakie koszty się przygotować... na forum nie mamy wróżbitów ;)

Wysłane z OP3T

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Hezen napisał:

Skrzynia w dół i oględziny uszkodzonych lub zużytych elementów.
Przez brak oleju pewnie padł pakiet sprzęgłowy kosza forward lub sam kosz został uszkodzony i nie trzyma ciśnienia i bardzo możliwe że przez to nie ciągnie.
Nikt ci nie poda co dokładnie zostało uszkodzone albo na jakie koszty się przygotować... na forum nie mamy wróżbitów ;)

Wysłane z OP3T
 

Zdaję sobie z tego sprawę że wywróżyć z fusów powód usterki będzie ciężko, aczkolwiek chciałem orientacyjnie dowiedzieć się co mogło się uszkodzić, ponieważ na automatycznych skrzyniach totalnie się nie znam. A zastanawiam się nad wymianą całej skrzyni lub remontem obecnej, ewentualnie wyjąć obecną i zawieźć do sprawdzenia lecz znów wystąpi problem uczciwości warsztatów. - W skrzyni manualnej bym nawet się nie pytał o nic przystępując do wymiany zestawu sprzęgła. 

Dla tego proszę o wyrozumiałość. 


Zauważyłem jeszcze jadąc wczoraj tym samochodem że cały czas jedzie na jednym biegu, nawet nie reaguje na zmiany biegów przez tiptronic, jedynie przerzuca na wsteczny. Dodatkowo po wrzuceniu biegi wstecznego a później biegu przedniego skrzynia ciągnie normalnie, zastanawiam się czy może przypadkowo skrzynia nie jest zapowietrzona?

Edytowane przez gosh889
Opublikowano

Żadne zapowietrzenie nie chodzi w grę.

Sprawdź błędy w sterowniku silnika i skrzyni.

Jeśli po wbiciu wstecznego a potem biegu do przodu skrzynia pracuje normalnie to jest jeszcze nadzieja.

Masz fisa? (Komputer pokładowy) czy wszystkie biegi czyli PRND432 są podświetlane?

Jak się zachowuje skrzynia na zimnym oleju a jak na rozgrzanym?

Stan oleju sprawdzałeś? Jaki kolor oraz zapach ma olej? Jeśli jest zanieczyszczony/mocno brązowy i śmierdzi okładzinami sprzęgłowymi to niezbyt dobrze świadczy o kondycji skrzyni.

W takim wypadku najlepiej zrzucić miskę olejową skrzyni i sprawdzić czy na jej dnie lub magesie są opiłki metalu (tzw. szlamem [gęsta czarna maź] nie przejmuj się bo pochodzi przede wszystkim ze sprzęgła postojowego -> normalny objaw eksplatowanej skrzyni automatycznej.

 

Wysłane z OP3T

 

 

 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...