Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Padające pompy wspomagania


PiXX

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Problem dość długofalowy. Zaczęło się kilka lat temu od trzasków z przekładni kierowniczej przy upałach. Wymieniony został wtedy komplet - maglownica ZF (nowa, nieregenerowana), do tego pompa również nówka ZF. Całość zalana oryginalnym płynem zielonym z ASO Audi. Kilka dni później trasa 600km - pompa wyje, traci wspomaganie na postoju, na obrotach działa. Więc wymiana kolejnej pompy przez mechanika - tym razem pompa z ASO Audi, wymiana węża między pompą a maglownicą (ori używka), również zalane ori płynem. Nie przejeździłem nawet tygodnia, wyje. Podejście numer 3 - założył pompę z Meyle, zalana również płynem z ASO. I co? Parę kilometrów, słychać delikatne wycie. Wróciłem do niego, wymienił płyn na zielone febi. Pompa i tak już miała dość więc jeździłem w takim stanie do wiosny tego roku, o dziwo utrzymywało się na tym samym poziomie wycia, nie postępowało dalej. Na wiosnę już własnoręcznie wymieniłem pompę na ori używkę od B5 2.5 TDI, do tego zbiorniczek płynu od A6 C6, całość zalana LHMem Plus - wg. anglojęzycznych forów specyfikacja identyczna lub nawet lepsza od pierwotnego G002000, układ przepłukany kilkukrotnie. No i o ile na zimnym jest jeszcze dobrze, tak jak auto się rozgrzeje a na zewnątrz jest więcej niż 20 stopni na plusie to znowu słychać trzaski, coś jak takie chrupanie metalu o metal, mniej więcej z okolic prawego przedniego koła, do tego im bardziej rozgrzany tym wspomaganie jest coraz słabsze, choć pompa nie wyje. Co dziwne jak jest na zewnątrz chłodniej to trzasków nie ma. Mechanicy rozkładają ręce. Jedynym niewymienianym elementem układu jest chyba wąż powrotny od magla do zbiorniczka wyrównawczego. I teraz pojawia się pytanie co z tym robić - szukać ori magla po regeneracji w dobrym zakładzie + kolejnej pompy (gdzieś czytałem że pasuje od niektórych A6 C6, może ktoś to potwierdzić? Nie dość że pompy dużo młodsze to już chyba fabrycznie zalewane G004000) czy w ogóle wytargać to wspomaganie w cholerę? :decayed:

Z góry dzięki za wszelkie pomysły co z tym począć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolege regeneruje pompe troche dziwna przygoda masz :) a sprawdzales jeszcze raz magiel czy dobrze złozyli ? czy krzyzak od kieronicy jest ok nie robi tych trzaskow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stivpc.  Miałem problem w Audi A4 B5 1,9 tdi  - po lifcie. Padł wąż wysokiego , to mechanik zlecił zakucie i było ok ok. 1 tyś. Mimo iż nie była zajechana pompa to się rozszczelniła i zaczął się problem. Mechanik stwierdził uszkodzone sitko w zbiorniczku wspomagania. Kupiłem nową pompę zamiennik ok. 250 zł. niemiecką , nowy zamiennik wąż i nowy porządny niemiecki zbiorniczek. Efekt  -  płyn grzał się bardzo mocno. Mechanik postawił , że nowa pompa jest NO OK. Kazał kupić pewną pompę or.używkę i tak zrobiłem. Po zamontowaniu OK. Trochę się grzeje ten olej , ale musi bo jest trochą barów. Czytałem na tym forum i tak również zrobili inni i po wymianie z nowego zamiennika na dobrą or. używkę również było OK. Musiałem podzielić się tą przeprawą aby innym było łatwiej. Pozdrawiam wszystkich Stivpc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi pompa wyła jak przewód ciśnieniowy zakuwałem i wywalił mi z środka taki zaworek co w gumie siedział jak kupiłem drugi ori używany przewód ok było ale wspomaganie tak czy tak chodziło to nie wiem czy to coś wspolnego ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...