Jump to content

PiXX

Pasjonat
  • Content Count

    66
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

About PiXX

Informacje

  • First name
    Piotr
  • Location
    SBE

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2012
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CAGA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. W B5 za temperaturę obliczoną odpowiadają dwa czujniki. Jeden masz w zderzaku przed chłodnicą klimatyzacji, a drugi to czujnik świeżego powietrza zamontowany między filtrem kabinowym a dmuchawą. Warto sprawdzić czy to on jest uszkodzony przez kanały na klimatroniku (temat kody klimatronika na forum - z tego co kojarzę to za temperaturę odpowiadały kanały 46,47 i 48). Da się go wymienić bez ściągania deski, tylko trzeba sobie trochę ręce poobdzierać - ściągasz schowek i między ścianą grodziową a tym tunelem powietrznym trzeba wsadzić rękę praktycznie na samą górę - czujnik przekręca się o 90* i
  2. PiXX

    Opony klasy premium

    Mam Pilot Sporty 4 w B8 - są świetne na deszczu, chyba najlepsze letnie opony jakie miałem. Co do Contiego mogę się tylko wypowiedzieć na temat ContiSportContact 5 - tyle że te mam akurat w Kudze, więc na trochę wyższym profilu. Ogólnie opona jest bardzo, bardzo dobra, ale na mokrym widać różnicę względem Michelina - jest trochę gorsza. Może w 6-tkach jest lepiej, ale nie miałem okazji na nich jeździć. Bardzo pozytywne opinie od znajomych słyszałem też na temat Goodyear'a Eagle F1 Asymmetric 5
  3. Proponowałbym dołożyć sprzęgiełko na alternator - to nie tak że działa ono tylko w momencie gaszenia silnika, bo tłumi na bieżąco szarpnięcia przy poszczególnych suwach. Dodatkowo tak jak mówi tutaj kolega wyżej do sprawdzenia łożyska w samym alternatorze, u siebie miałem taką sytuację i też właśnie objawiało się to zwiększonym skokiem napinacza. Żeby nie unieruchamiać auta i przy okazji coś pomodzić to kupiłem alternator od B6 o numerach 021903026L - 180A w porównaniu do seryjnych 120A. Kosztowało mnie to całe 50 złotych także koszta praktycznie żadne. Do zmiany są tylko dwie rzeczy: -Sp
  4. A w takim B8 na przykład to Pan mechanik nie widział FMICa fabrycznego? i jakoś sprężarki działają i się nie zacierają, niemożliwe kolejna rzecz mi jeszcze przyszła do głowy - czy przy okazji tych wszystkich wymian sprężarek był chociaż raz wymieniany osuszacz?
  5. Za każdym razem jak opiłki znajdą się w układzie - czyli po zatarciu sprężarki - obowiązkowo do wymiany jest skraplacz, a cała reszta układu co najmniej do płukania. Budowa wewnętrzna skraplacza jest na tyle zawiła, że nie jest możliwe dokładne wyczyszczenie go w środku z pozostałości po zatartym kompresorze. Pojawia się pytanie czy w ogóle układ był czyszczony po tych kolejnych zatarciach, bo jeśli nie to jak najbardziej może to być przyczyna. FMIC nie ma nic do rzeczy, ale idąc tym tropem - czy masz sprawne oba biegi wentylatora klimatyzacji? W B5 dwie sprężarki padły mi przez to że miałem s
  6. Numer OE: 058115136A Wymieniasz samo łożysko - nie ma konieczności żeby to robić z całą łapą. Demontaż po latach może być trochę uporczywy, ale jak najbardziej da się to zrobić - z przodu łożysko zabezpieczone jest pierścieniem segera (czasami, u mnie np. jest - afn '98, a są też takie w których nie ma tego pierścienia). U siebie do wymiany demontowałem mimo wszystko łapę z dwóch względów - po pierwsze łatwiejszy demontaż łożyska na imadle - (tutaj też wskazówka - za łożyskiem jest takie przewężenie na odlewie łapy, także trzeba sobie popatrzeć przed wyrezaniem ściągacza co tam dać jeśli
  7. Dokładnie w tym samym miejscu mi kiedys Alfa ciekła - winna była korozja pod górną uszczelką ozdobną szyby - poszło potem w dół, podważyło klej i lało się do środka. Ewentualnie szyba po prostu nieprawidłowo wklejona - masz ori czy była wymieniana?
  8. Może przez uszczelniacze zaworowe już trochę puszcza, przez noc olej z głowicy ścieka do cylindrów i masz niebieski dym przy odpaleniu. Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy w razie czego
  9. Pompy w zamienniku to zazwyczaj dość kruchy temat Poszukaj na allegro ori używki - to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Możesz też poszukać w internecie czy nie pasuje przypadkiem pompa od jakiegoś młodszego auta, np. A6 C6 albo Q7. Do tego jeśli chodzi o płyn to mineralny febi jest słaby, u mnie temat rozwiązał się dopiero po zalaniu układu mineralnym zielonym LHMem.
  10. Cześć, Czy ktoś przerabiał przejście z systemu opartego o sprężarkę Zexela na układ Denso? Poliftowe 1.9 AJM miały takie sprężarki fabrycznie - jest w stanie ktoś potwierdzić czy łapa od AJMa podejdzie do bloku AFN? Co ze współosiowością kół pasowych - nie będzie tutaj jakiegoś problemu?
  11. Miałem je założone w Alfie zaraz jak weszły na rynek. Cena była wtedy bezkonkurencyjna, bo za oponę w rozmiarze 225/45/17 płaciłem coś w okolicach 120zł Co do jazdy na nich - na suchym było bardzo dobrze, praktycznie żadnych różnic względem poprzednich Bridgestonów. Na mokrym asfalcie może trochę gorzej niż opony premium, ale też na pewno nie było to nic odbieranego jako niebezpieczne. Jedyne do czego mogę się przyczepić to ich odporność na sytuacje nietypowe - kilka dni po założeniu trafiłem w nocy na dość konkretną dziurę w asfalcie, jedna opona mi pękła i wystrzeliła. W porównywalnej sytua
  12. Mam na dysku coś takiego, ściągnięte kiedyś na zapas i nie testowane nigdy, tak więc nie gwarantuję że działa Audi A4 1.9TDI 110HP 038906012BL 0281010199 352254.zip
  13. No a ja powiem że niekoniecznie - jest na forum temat gdzie ktoś sobie dokładał servotronic do B5. Podchodziło to podobno na maglownicy od A6 C5, a sterowane było przekaźnikiem/sterownikiem o oznaczeniu 605. Pozostaje tylko pytanie czy rzeczywiście przekładnie są plug&play pomiędzy B5 a C5 - etka pokazuje co prawda różne nr OEM, ale patrząc po aukcjach allegro często pokazane jest że jedna z drugą pasują ze sobą zamiennie.
  14. Hej, Mam problem z napinaczem paska rozrządu. Dzisiaj po zdjęciu osłony przy okazji wymiany jednej z rolek paska pk zauważyłem wyciek smaru z łożyska napinacza. Cały komplet wymieniany na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku - zestaw INA, napinacz w pudełku wyprodukowany przez Litensa, przebieg od wymiany to jakieś 6kkm. Jazda na takim czymś jest bezpieczna? Wydaje mi się że jak łożysko wypluło smar to prędzej czy później dojdzie do jego zatarcia. Jak na razie jest cisza, brak szumów i drgań, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to może to że pasek się cofnął o jakiś 1mm w stronę bl
  15. Do wymiany przy okazji na pewno uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelki kolektorów ssący + wydechowy, uszczelniacz wałka rozrządu, nowe śruby głowicy, oringi do króćca aluminiowego z tyłu + plastikowego z boku, czasami ten króciec boczny plastikowy też się okazuje popękany i trzeba go wymieniać, podkładki miedziane pod wtryskami też warto zmienić przy okazji bo to grosze. Myślę że wymiana rozrządu razem z pompą wody przy okazji też jest dobrym pomysłem. Koszty różnie, zależy od firmy - do siebie wrzucałem wszystkie uszczelki i śruby z Reinza, jedyny wyjątek to sama UPG którą mam z ASO. Jak ma
×
×
  • Create New...