Jump to content

PiXX

Pasjonat
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5

About PiXX

Informacje

  • First name
    Piotr
  • Location
    SBE

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2012
  • Engine
    2.0 TDI
  • Engine code
    CAGA
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zobacz ofertę [AFN] Łapa pompy wtryskowej + pałąki Cześć, Kupię: Łapę pompy wtryskowej do B5 AFN Pałąki mocujące pompę - nr OE 068130174 oraz 068130173B, najlepiej z nakrętkami w komplecie Dodający PiXX Wysłano 11.07.2020 Kategoria Audi A4 B5
  2. Cześć, Kupię: Łapę pompy wtryskowej do B5 AFN Pałąki mocujące pompę - nr OE 068130174 oraz 068130173B, najlepiej z nakrętkami w komplecie
  3. Numer OE: 058115136A Wymieniasz samo łożysko - nie ma konieczności żeby to robić z całą łapą. Demontaż po latach może być trochę uporczywy, ale jak najbardziej da się to zrobić - z przodu łożysko zabezpieczone jest pierścieniem segera (czasami, u mnie np. jest - afn '98, a są też takie w których nie ma tego pierścienia). U siebie do wymiany demontowałem mimo wszystko łapę z dwóch względów - po pierwsze łatwiejszy demontaż łożyska na imadle - (tutaj też wskazówka - za łożyskiem jest takie przewężenie na odlewie łapy, także trzeba sobie popatrzeć przed wyrezaniem ściągacza co tam dać jeśli byś jej nie demontował) i druga rzecz - wymieniłem sobie przy okazji oring między blokiem a tą łapą, bo idzie tam kanał wodny do pompy wody, a uszczelka po tylu latach była strasznie sparciała. Czasami też się zdarza, zwłaszcza w wersjach gdzie tego pierscienia osadczego nie było, że ktoś przy wymianie te łożyska wklejał na klej żeby się nie wysunęły - trzeba się wtedy trochę bardziej namęczyć żeby to wyjąć
  4. PiXX

    Diesel- warto?

    Dobrze mówi tutaj kolega Ralf - silnik sam w sobie w gruncie rzeczy wcale nie jest aż taki wadliwy W porównaniu z TFSI z tych lat to na prawdę bardzo udana konstrukcja. Po zakupie poprawisz napęd pompy oleju, zrobisz rozrząd, lejesz dobre paliwo z dodatkiem typu archoil który poprawia smarność i masz na prawdę bezawaryjne auto, nie ma się czego bać Generalnie opiłkowanie układów CR wynika zazwyczaj z zatankowania złej jakości tzw. chrzczonego paliwa. Obecne normy wymusiły na ON zmniejszenie zawartości siarki co pogorszyło jej smarność, więc to paliwo jest mimo wszystko dość suche. Jeśli wszystko się z tą normą zgadza to układ bez problemu daje radę, ale jeśli paliwo odbiega od tej normy to kończy się to właśnie wyrzucaniem opiłków. Po prostu margines tego odejścia od normy jest tu mniejszy niż np. w starych VP, gdzie można jeździć praktycznie na byle czym, a jedyna konsekwencja w razie "wu" to zawalony opiłkami nastawnik w pompie. Mimo wszystko mając w domu obecnie B5 AFN + B8 CAGA trzeba powiedzieć że przepaść technologiczna jest bardzo duża między tymi dwoma silnikami - ze swojej strony polecam mimo wszystko 2.0 CR. Myślę że najbardziej istotna rada w tym wszystkim jeszcze będzie taka żeby nie szukać auta na siłę - jeśli zauważysz że coś z autem nie gra to nie ma co racjonalizować zakupu - lepiej poczekać na lepszą sztukę, czasem można trafić zadbane porobione auto od forumowicza (chociaż czasami działa to w zupełnie odwrotną stronę :P) no ale mimo wszystko jest to jakaś opcja
  5. PiXX

    Diesel- warto?

    1. Tak jak kolega wyżej mówi - sensowny egzemplarz we w miarę podstawowej wersji myślę że jest jak najbardziej realny w takim budżecie 2. 2.0 różni się między sobą generalnie osprzętem - którego byś nie kupił będzie okej. Przykładowo - kupując CAGA 143KM możesz wrzucić turbinę od CAHA + program i masz okolice 190KM. Jedyne na co warto jeszcze zwrócić uwagę to fakt że w okolicach 10/11.2009 poprawiony został napęd pompy oleju - nie występuje już problem z wycierającymi się zabierakami i ich gniazdami odziedziczony z silników PD. Jak znajdziesz auto które jest wyprodukowane po tej dacie to po prostu z tym tematem będziesz mieć już spokój 3. Jedyna i największa to ew. możliwość opiłkowania pompy CR. Problem który w większym lub mniejszym stopniu występuje w większości silników na rynku. Przy kupnie można to zweryfikować na warsztacie - do odkręcenia dwie śrubki - jak na sitku są opiłki to znaczy że pompa śmietnik, a dostają wtedy też po tyłku wtryski, wymiana całości razem z płukaniem układu to droga zabawa. U siebie odpukać nie mam z tym żadnego problemu, dodaję do paliwa Archoila i wszystko jest ok 4. To co wyżej + do tego przeszłość wypadkowa. Bo o ile z mechaniki można wymienić w sumie wszystko, o tyle auto które już raz zostało konstrukcyjnie - czyli konkretnie ruszone, tzn. nie mówię tu o szkodzie typu porysowany błotnik i wgniecione drzwi, już nigdy nie wróci do stanu pierwotnego.
  6. Dokładnie w tym samym miejscu mi kiedys Alfa ciekła - winna była korozja pod górną uszczelką ozdobną szyby - poszło potem w dół, podważyło klej i lało się do środka. Ewentualnie szyba po prostu nieprawidłowo wklejona - masz ori czy była wymieniana?
  7. Może przez uszczelniacze zaworowe już trochę puszcza, przez noc olej z głowicy ścieka do cylindrów i masz niebieski dym przy odpaleniu. Uszczelniacze można wymienić bez ściągania głowicy w razie czego
  8. Pompy w zamienniku to zazwyczaj dość kruchy temat Poszukaj na allegro ori używki - to zdecydowanie lepsze rozwiązanie. Możesz też poszukać w internecie czy nie pasuje przypadkiem pompa od jakiegoś młodszego auta, np. A6 C6 albo Q7. Do tego jeśli chodzi o płyn to mineralny febi jest słaby, u mnie temat rozwiązał się dopiero po zalaniu układu mineralnym zielonym LHMem.
  9. Cześć, Czy ktoś przerabiał przejście z systemu opartego o sprężarkę Zexela na układ Denso? Poliftowe 1.9 AJM miały takie sprężarki fabrycznie - jest w stanie ktoś potwierdzić czy łapa od AJMa podejdzie do bloku AFN? Co ze współosiowością kół pasowych - nie będzie tutaj jakiegoś problemu?
  10. Miałem je założone w Alfie zaraz jak weszły na rynek. Cena była wtedy bezkonkurencyjna, bo za oponę w rozmiarze 225/45/17 płaciłem coś w okolicach 120zł Co do jazdy na nich - na suchym było bardzo dobrze, praktycznie żadnych różnic względem poprzednich Bridgestonów. Na mokrym asfalcie może trochę gorzej niż opony premium, ale też na pewno nie było to nic odbieranego jako niebezpieczne. Jedyne do czego mogę się przyczepić to ich odporność na sytuacje nietypowe - kilka dni po założeniu trafiłem w nocy na dość konkretną dziurę w asfalcie, jedna opona mi pękła i wystrzeliła. W porównywalnej sytuacji parę lat wstecz na zimowym Michelinie PA3 zrobiła się buła z boku, ale ciśnienia nie straciła.
  11. Mam na dysku coś takiego, ściągnięte kiedyś na zapas i nie testowane nigdy, tak więc nie gwarantuję że działa Audi A4 1.9TDI 110HP 038906012BL 0281010199 352254.zip
  12. No a ja powiem że niekoniecznie - jest na forum temat gdzie ktoś sobie dokładał servotronic do B5. Podchodziło to podobno na maglownicy od A6 C5, a sterowane było przekaźnikiem/sterownikiem o oznaczeniu 605. Pozostaje tylko pytanie czy rzeczywiście przekładnie są plug&play pomiędzy B5 a C5 - etka pokazuje co prawda różne nr OEM, ale patrząc po aukcjach allegro często pokazane jest że jedna z drugą pasują ze sobą zamiennie.
  13. Hej, Mam problem z napinaczem paska rozrządu. Dzisiaj po zdjęciu osłony przy okazji wymiany jednej z rolek paska pk zauważyłem wyciek smaru z łożyska napinacza. Cały komplet wymieniany na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku - zestaw INA, napinacz w pudełku wyprodukowany przez Litensa, przebieg od wymiany to jakieś 6kkm. Jazda na takim czymś jest bezpieczna? Wydaje mi się że jak łożysko wypluło smar to prędzej czy później dojdzie do jego zatarcia. Jak na razie jest cisza, brak szumów i drgań, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to może to że pasek się cofnął o jakiś 1mm w stronę bloku silnika względem tego co było zaraz po wymianie. Jeśli wymieniać - to na co? Istnieje jakiś godny polecenia zamiennik poza częściami z ASO? Na allegro widziałem kpl zestawy rozrządu z Contiego, orientuje się może ktoś jakiej produkcji rolki są w pudełku? Z góry dzięki za pomoc.
  14. Do wymiany przy okazji na pewno uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelki kolektorów ssący + wydechowy, uszczelniacz wałka rozrządu, nowe śruby głowicy, oringi do króćca aluminiowego z tyłu + plastikowego z boku, czasami ten króciec boczny plastikowy też się okazuje popękany i trzeba go wymieniać, podkładki miedziane pod wtryskami też warto zmienić przy okazji bo to grosze. Myślę że wymiana rozrządu razem z pompą wody przy okazji też jest dobrym pomysłem. Koszty różnie, zależy od firmy - do siebie wrzucałem wszystkie uszczelki i śruby z Reinza, jedyny wyjątek to sama UPG którą mam z ASO. Jak masz możliwość to wrzuć sobie śruby głowicy od ARLa po skróceniu bo są lepsze wytrzymałościowo, uszczelka powinna dłużej pożyć.
  15. Wszystko zależy od tego czy masz klimatyzacje. Jak tak to ściągasz plastikową osłonę silnika od spodu, imbusem 6mm luzujesz dwie śruby napinacza paska klimatyzacji. Napinacz odciągasz, pasek zdejmujesz. Potem przenosisz się na górę - klucz 13 zakładasz na śrubę rolki napinacza, jest tam lewy gwint więc kluczem kręcisz w lewo. Sprężyna napinacza się poddaje, pasek robi się luźny, ściągasz go - najłatwiej zacząć od rolki alternatora. Jak już zejdzie z rolki to napinacz możesz puścić, pasek wyjdzie bez problemu. Nowy zakładasz w ten sam sposób. W razie czego jest na pewno kupa filmików na youtube które to pokazują krok po kroku. Schemat jak idzie pasek mozesz sobie narysować przed zdjęciem starego żeby się nie pogubić, jak nie to w necie są schematy bodajże z contiego. Co do marki samego paska to polecam Contiego, ew. Dayco.
×
×
  • Create New...