Musafa Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Witam. Dziś miałem małą robotę przy aucie coś z klapami i musiałem rujnować cały środek i coś zwróciło moją uwagę a dokładnie parownik/skraplacz (tak się na to chyba mówi) klimy który był pokryty jakaś zieloną substancją jak smar czy coś w tym stylu dodam, że klima nie jest szczelna czy to może mieć związek z tym parownikiem, że klimatyzacja nie jest szczelna ? Edytowane 23 Kwietnia 2018 przez Musafa
kastro Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Niestety tak. Tam masz nieszczelność,ucieka czynnik. Edytowane 23 Kwietnia 2018 przez kastro
przem8 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Zielony kolor to kontrast, który dodaje się do czynnika. Najwidoczniej natrafiłeś na źródło nieszczelności
Musafa Opublikowano 23 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2018 (edytowane) Rozbieramy raz jeszcze Czeka mnie pewnie męczarnia z wymontowaniem tego skraplacza/parownika ? Edytowane 23 Kwietnia 2018 przez Musafa
Hezen Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Jeśli oklejałeś klapy to musiałeś wyciągnąć cały tunel nawiewu a żeby dostać się do parownika wystarczy wypiąć spinki i rozdzielić połówki tunelu.Jeśli przy oklejaniu klap nie czysciłeś ich gniazd i plastików na których pracują to zrób to i zastosuj suchy smar teflonowy (suchy smar PTFE)Pracujące elementy to plastik-plastik i ten smar doskonale się tam nadaje... nie jest "tłusty" czyli żadne zanieczyszczenia się do niego nie przyklejają, bardzo dobrze ogranicza tarcie i ma bardzo duży zakres temperatur pracy a przy nagrzewnicy jest gorąco, a w lato chłód z parownika też nie zrobi na nim wrażenia [emoji6]U mnie parownik podszedł tylko ori na pierwszy montaż (każdy zamiennik miał wyprowadzenie rurek w innym miejscu) BEHR, niestety przyszedł bez żadnych pianek do montażu w tunelu.Pianki musisz odkleić i wymyć (jest to pianka poliuretanowa z gumą bądź kauczukiem), ja cały tunel jak i te pianki myłem płynem do mycia silnika K2.Od spodu parownika będzie gumka, przyklej ja na taśmę dwustronną - ja zastosowałem dwustronną taśmę do podkładów panelowych wzmocniona siatką kupiona w Bricomarche coś takiego ale innej firmy: http://m.neopak.pl/item/37303439Na tą samą taśmę kleisz pianki poliuretanowo-gumowe do parownika. Ps. Współczuję roboty, ja u siebie dwa razy to przechodziłem.Przy okazji jak już tak rozebrane to może wymień nagrzewnicę... za jedną robotą wymienisz dwie części a ja wiadomo po tyłu latach nagrzewnica pewnie zamulona. Wysłane z OP3T
Musafa Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Podziękować za wskazówki Hezen akurat nagrzewnice wymieniałem więc a tego parownika nie ruszałem bo nie myślałem o tym. Czyli szukać uzywki najlepiej ? Nic, zabiorę się po weekendzie za to
Hezen Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Z używkami wiadomo jak jest... cholera wie co się od kogoś kupi.W parowniku zostaje najwięcej opiłków i nawet maszynowo nie da rady wypłukać ich wszystkich.A jak ktoś ci popchnie parownik po zatarciu sprężarki? Odbolej i kupuj nówkę, wiem że czasami ciężko kładzie się kasę na ladę ale zrobisz raz i porządnie - nie wracasz już do tego jeśli sprężarka jest w porządku.Jak coś to pisz, sam przechodziłem rwanie tunelu nawiewu więc służę poradą Wysłane z OP3T
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się