Pablo23 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Witam, ostatnio byłem u znajomego sprawdzić szczelność silnika i wymienić przepływkę. Auto było zagrzane cały czas więc nic nie zauważyłem żeby coś się działo gdy wracałem do domu. Na następny dzień jechałem i pojawił się problem tzn gdy auto przestoi całą noc i jadę nim to normalnie szybko dochodzi do 90 stopni, grzeje raczej normalnie. Ale dochodzi do tych 90 stopni przejadę tak kilka km/metrów zależy jaka temperatura na dworze i wskazówka spada na jakieś 70 stopni, od razu dochodzi do 90 i znowu spadnie za jakiś czas na jakieś 70 stopni. A później jest już dobrze, bo jechałem trasę 500 km. Momentami jeszcze odpadnie ale tyle że praktycznie tego nie widać. I teraz do was pytanie od czego w ogóle zacząć ? Czy mógł mi coś naruszyć podczas sprawdzania szczelności i wymiany przepływki ? Bo nie chciałbym kupować niepotrzebnie nowych części.. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wcześniej tego nie miałem dopiero po tej wymianie przepływki i sprawdzeniu szczelności.
Pablo23 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Myślę że to jednak będzie albo termostat albo czujnik temperatury bo powietrze chyba by nie miało wplywu na temp ? Tylko jak to znowu wytłumaczyć jakby był termostat to raczej cały czas by skakała wskazówka a nie tylko dwa razy i tak samo chyba by było z czujnikiem.
przem8 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Najlepiej porównać wskazania licznika z temp. odczytaną na vagu. Najprawdopodobniej termostat.
Pablo23 Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 (edytowane) Bo jakakolwiek nieszczelność nie ma na to wpływu ? Nie mam niestety aktualnie dostępu do vaga. Czytałem trochę na forach i piszą ludzie że może też być winna pompa wody. Idzie jakoś mniej więcej określić co to może być nie mając vaga ? Np patrzeć węże czy ciepłe czy zimne. Trochę to jest dziwne że jakby to był termostat to skakała by wskazówka raczej co jakiś czas a tutaj jest tak dwa razy z rana i to wszystko. Na trasie może minimalnie spadnie raz na jakiś czas ale prawie niezauważalnie.. Edytowane 27 Kwietnia 2018 przez Pablo23
Pablo23 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Czy to też może być coś od pompy wody ? Jak wstępnie sprawdzić termostat poprzez sprawdzenie węży ?
przem8 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Pompa wody jakby padała to by się silnik przegrzewał. Przy takich minimalnych skokach wskazówki temp. przy winnym termostacie sprawdzanie węży raczej się tu nie sprawdzi.
Pablo23 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Ok, sprawdzę na vagu wskazania temp jeszcze podczas jazdy. Bo żadna nieszczelność nie ma na to żadnego wpływu ? Jeśli będzie to termostat to czy muszę kupować cały z obudową jak na tej aukcji ? http://allegro.pl/termostat-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-behr-orygin-i7006421642.html Czy sam wkład wystarczy ? Ile płynu wyleci przy wymianie termostatu ? Bo z dwa tygodnie temu zalewałem cały układ nowym płynem.
przem8 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 2 godziny temu, Pablo23 napisał: Jeśli będzie to termostat to czy muszę kupować cały z obudową jak na tej aukcji ? Cały z obudową.
Pablo23 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Dlaczego cały z obudową ? To nie jest rozbieralne ? Myślałem że sam wkład wystarczy wymienić.
przem8 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Tylko, że tam nie jest taki zwyczajny, powszechnie stosowany wkład, 17 post
Pablo23 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Mógłbyś mi jeszcze napisać jak sprawdzić na vagu dokladnie temperaturę silnika ? Jeśli byłby to czujnik to na vagu powinna temperatura nie spadać a jedynie na liczniku ? Idzie jakoś sprawdzić termostat ? Bo coś mi tu nie pasuje co do termostatu. Wcześniej jak miałem padnięty wskazówka cały czas spadała. A tu spadnie tylko z 2 razy i to przy jeździe po nocy np.
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Nie chce mi się pisać więc Jeśli na zegarach będziesz miał 90stopni, a wartość w gr.1 będzie w okolicach 80-85 lub mniej to termostat. W vagach jest tak, że jeśli temp. płynu przekracza 75 stopni to na zegarach wskazówka wędruje już na 90.
Pablo23 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym mechanikiem i opisałem mu wszystko jak to wygląda. Powiedział że jemu to nie pasuję na termostat bo gdyby był uszkodzony raczej co jakiś czas by wariował a nie tylko po nocnej jeździe z 2,3 razy. Powiedział że on by się przyjrzał dokładnie całej wiązce co tam jest skoro miałem sprawdzany dolot oraz inna przepływka. Może coś zostało naruszone. Ewentualnie powiedział że czujnik. Mogę coś sam sprawdzić jeśli to jest np wiązka czy też ten czujnik ? Bo w Pl jestem tylko raz na jakiś czas i to tylko na weekend więc musiałbym tą część zamówić jak przyjadę żeby już była a nie chce zamawiać niepotrzebnych rzeczy :/
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Wykonaj diagnostykę wg wcześniejszych wskazówek. Tak to sobie można gdybać. U mnie np. był padnięty termostat, a wskazówka cały czas pokazywała 90 stopni. W rzeczywistości płyn osiągał max 82 stopnie, a to o wiele za mało. Wyszło wszystko przy montażu lpg i strojeniu.
Pablo23 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2018 W której grupie i na którym kanale to wszystko sprawdzić ?
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Opublikowano 29 Kwietnia 2018 Przecież masz podane wszystko w podlinkowanym temacie wyżej, zarówno jak sprawdzić termostat oraz wskazania czujników. Jak jeszcze mało to wykaż choć odrobinę chęci i znajdziesz wszystko przez wujka google. Ja już zakończyłem wypowiedzi w tym temacie. Pozdrawiam.
Pablo23 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Dzisiaj jechałem rano auto zagrzalo się do 90 stopni przez jakieś 3.7 km. Włączyłem nawiewy na maks na ciepło auto grzeje że aż parzy w rękę jak się przełoży. Temperatura na hi dmuchawy na maks wskazówka nadal opadla tylko dwa razy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się