Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 b7 skacze wskazówka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio byłem u znajomego sprawdzić szczelność silnika i wymienić przepływkę. 
Auto było zagrzane cały czas więc nic nie zauważyłem żeby coś się działo gdy wracałem do domu.
Na następny dzień jechałem i pojawił się problem tzn gdy auto przestoi całą noc i jadę nim to normalnie szybko dochodzi do 90 stopni, grzeje raczej normalnie. 
Ale dochodzi do tych 90 stopni przejadę tak kilka km/metrów zależy jaka temperatura na dworze i wskazówka spada na jakieś 70 stopni, od razu dochodzi do 90 i znowu spadnie za jakiś czas na jakieś 70 stopni. 
A później jest już dobrze, bo jechałem trasę 500 km. Momentami jeszcze odpadnie ale tyle że praktycznie tego nie widać. 
I teraz do was pytanie od czego w ogóle zacząć ? Czy mógł mi coś naruszyć podczas sprawdzania szczelności i wymiany przepływki ? 
Bo nie chciałbym kupować niepotrzebnie nowych części.. 
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wcześniej tego nie miałem dopiero po tej wymianie przepływki i sprawdzeniu szczelności.

Opublikowano

Myślę że to jednak będzie albo termostat albo czujnik temperatury bo powietrze chyba by nie miało wplywu na temp ? 
Tylko jak to znowu wytłumaczyć jakby był termostat to raczej cały czas by skakała wskazówka a nie tylko dwa razy i tak samo chyba by było z czujnikiem.

Opublikowano

Najlepiej porównać wskazania licznika z temp. odczytaną na vagu. Najprawdopodobniej termostat.

Opublikowano (edytowane)

Bo jakakolwiek nieszczelność nie ma na to wpływu ? Nie mam niestety aktualnie dostępu do vaga. 
Czytałem trochę na forach i piszą ludzie że może też być winna pompa wody. 
Idzie jakoś mniej więcej określić co to może być nie mając vaga ? Np patrzeć węże czy ciepłe czy zimne. 
Trochę to jest dziwne że jakby to był termostat to skakała by wskazówka raczej co jakiś czas a tutaj jest tak dwa razy z rana i to wszystko. 
Na trasie może minimalnie spadnie raz na jakiś czas ale prawie niezauważalnie..

Edytowane przez Pablo23
Opublikowano

Czy to też może być coś od pompy wody ? Jak wstępnie sprawdzić termostat poprzez sprawdzenie węży ?

Opublikowano

Pompa wody jakby padała to by się silnik przegrzewał. Przy takich minimalnych skokach wskazówki temp. przy winnym termostacie sprawdzanie węży raczej się tu nie sprawdzi.

Opublikowano

Ok, sprawdzę na vagu wskazania temp jeszcze podczas jazdy. Bo żadna nieszczelność nie ma na to żadnego wpływu ? 
Jeśli będzie to termostat to czy muszę kupować cały z obudową jak na tej aukcji ? http://allegro.pl/termostat-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-behr-orygin-i7006421642.html

Czy sam wkład wystarczy ? 
Ile płynu wyleci przy wymianie termostatu ? Bo z dwa tygodnie temu zalewałem cały układ nowym płynem. 
 

Opublikowano
2 godziny temu, Pablo23 napisał:

Jeśli będzie to termostat to czy muszę kupować cały z obudową jak na tej aukcji ?

Cały z obudową.

Opublikowano

Dlaczego cały z obudową ? To nie jest rozbieralne ? Myślałem że sam wkład wystarczy wymienić.

Opublikowano

Tylko, że tam nie jest taki zwyczajny, powszechnie stosowany wkład, 17 post

 

Opublikowano

Mógłbyś mi jeszcze napisać jak sprawdzić na vagu dokladnie temperaturę silnika ? 

Jeśli byłby to czujnik to na vagu powinna temperatura nie spadać a jedynie na liczniku ? 

Idzie jakoś sprawdzić termostat ? Bo coś mi tu nie pasuje co do termostatu. Wcześniej jak miałem padnięty wskazówka cały czas spadała. A tu spadnie tylko z 2 razy i to przy jeździe po nocy np.

Opublikowano

Nie chce mi się pisać więc

Jeśli na zegarach będziesz miał 90stopni, a wartość w gr.1 będzie w okolicach 80-85 lub mniej to termostat. W vagach jest tak, że jeśli temp. płynu przekracza 75 stopni to na zegarach wskazówka wędruje już na 90.

Opublikowano

Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym mechanikiem i opisałem mu wszystko jak to wygląda. 
Powiedział że jemu to nie pasuję na termostat bo gdyby był uszkodzony raczej co jakiś czas by wariował a nie tylko po nocnej jeździe z 2,3 razy. 
Powiedział że on by się przyjrzał dokładnie całej wiązce co tam jest skoro miałem sprawdzany dolot oraz inna przepływka. Może coś zostało naruszone. 
Ewentualnie powiedział że czujnik. 
Mogę coś sam sprawdzić jeśli to jest np wiązka czy też ten czujnik ? 
Bo w Pl jestem tylko raz na jakiś czas i to tylko na weekend więc musiałbym tą część zamówić jak przyjadę żeby już była a nie chce zamawiać niepotrzebnych rzeczy :/

Opublikowano

Wykonaj diagnostykę wg wcześniejszych wskazówek. Tak to sobie można gdybać. U mnie np. był padnięty termostat, a wskazówka cały czas pokazywała 90 stopni. W rzeczywistości płyn osiągał max 82 stopnie, a to o wiele za mało. Wyszło wszystko przy montażu lpg i strojeniu.

 

 

Opublikowano

W której grupie i na którym kanale to wszystko sprawdzić ?

Opublikowano

Przecież masz podane wszystko w podlinkowanym temacie wyżej, zarówno jak sprawdzić termostat oraz wskazania czujników. Jak jeszcze mało to wykaż choć odrobinę chęci i znajdziesz wszystko przez wujka google.

Ja już zakończyłem wypowiedzi w tym temacie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dzisiaj jechałem rano auto zagrzalo się do 90 stopni przez jakieś 3.7 km.

Włączyłem nawiewy na maks na ciepło auto grzeje że aż parzy w rękę jak się przełoży. 

Temperatura na hi dmuchawy na maks wskazówka nadal opadla tylko dwa razy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...