Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX - niedogrzewanie + spadki temperatury


Ariel Sz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeszukałem forum, jednak nie znalazłem identycznych objawów z moimi. Ok pół roku temu wymieniony został termostat na oryginał BEHR.

Temperatura na wskazówce zaczęła spadać do ok 70st. Podłączyłem VAG. 

Na zimnym silniku - samochód stoi w hali garażowej, na desce rozdzielczej pokazuje 10st.

Silnik, kanał 001 (007 nie pokazuje nic) - 16st

Silnik, kanał 004 - pole 3 - 16st, pole 4 - 17st

Silnik, kanał 006 - 17 st

Silnik, kanał 011 -  pole 3 - 16st, pole 4 - 17st

Licznik, kanał 002 - 10st

Licznik, kanał 003 - 10st.

Podczas jazdy z podłączonym VAGiem wskazania na kanale silnika 001 i licznika 003 były zbieżne.

Problemy

1. Podczas normalnej jazdy temperatura osiągana na kanale silnika 001 / licznika 003 wynosiła 84st, z wahaniami do 78st.

2. Kilkukrotnie zdarzyło się, że wskazówka temperatury spadła na sekundę do zera, a odczyty z VAG z licznika kanał 003 pokazały -100st.

Sam VAG zwrócił dwa błędy:


Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 909 518 AS  
18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction
            P1931 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 8E0 920 900 N    
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
            30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
 

 

I pytanie:

Czy problem z punktu 2 (stawiam, że takie strzały na -100 st to problem z czujnikiem) mogą przełożyć się na niedogrzanie silnika z punktu 1?

Edytowane przez Ariel Sz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G2 jest odpowiedzialny za wskazania na zegarach więc wychodzi, że jest padnięty.

Błąd od wiatraków też może mieć coś wspólnego z tym, gdyż może być tak, że za długo działają i schładzają niepotrzebnie cały układ. Doczytaj o tym błędzie 18339.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z temperaturą roboczą 84st i jej spadkami do ok 78st (a pewnie i mniej)?

Czy robocza nie powinna być w okolicach 95-100 i wtedy spadki o 6st są akceptowalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...