Ariel Sz Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 (edytowane) Witam, przeszukałem forum, jednak nie znalazłem identycznych objawów z moimi. Ok pół roku temu wymieniony został termostat na oryginał BEHR. Temperatura na wskazówce zaczęła spadać do ok 70st. Podłączyłem VAG. Na zimnym silniku - samochód stoi w hali garażowej, na desce rozdzielczej pokazuje 10st. Silnik, kanał 001 (007 nie pokazuje nic) - 16st Silnik, kanał 004 - pole 3 - 16st, pole 4 - 17st Silnik, kanał 006 - 17 st Silnik, kanał 011 - pole 3 - 16st, pole 4 - 17st Licznik, kanał 002 - 10st Licznik, kanał 003 - 10st. Podczas jazdy z podłączonym VAGiem wskazania na kanale silnika 001 i licznika 003 były zbieżne. Problemy 1. Podczas normalnej jazdy temperatura osiągana na kanale silnika 001 / licznika 003 wynosiła 84st, z wahaniami do 78st. 2. Kilkukrotnie zdarzyło się, że wskazówka temperatury spadła na sekundę do zera, a odczyty z VAG z licznika kanał 003 pokazały -100st. Sam VAG zwrócił dwa błędy: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 909 518 AS 18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction P1931 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 920 900 N 01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent I pytanie: Czy problem z punktu 2 (stawiam, że takie strzały na -100 st to problem z czujnikiem) mogą przełożyć się na niedogrzanie silnika z punktu 1? Edytowane 2 Maja 2018 przez Ariel Sz
przem8 Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 (edytowane) G2 jest odpowiedzialny za wskazania na zegarach więc wychodzi, że jest padnięty. Błąd od wiatraków też może mieć coś wspólnego z tym, gdyż może być tak, że za długo działają i schładzają niepotrzebnie cały układ. Doczytaj o tym błędzie 18339. Edytowane 2 Maja 2018 przez przem8
Ariel Sz Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 A co z temperaturą roboczą 84st i jej spadkami do ok 78st (a pewnie i mniej)? Czy robocza nie powinna być w okolicach 95-100 i wtedy spadki o 6st są akceptowalne?
erchi Opublikowano 12 Maja 2018 Opublikowano 12 Maja 2018 Błąd modułu sterowania wentylatorów >> otwarcie termostatu przez ECU. https://www.audizine.com/forum/showthread.php/618728-Fan-control-unit
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się