Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T BEX - prośba o analizę logów - przyśpiesza falująco.


Kapuchon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. 

Moje autko to A4 B6 1.8T Quattro + LPG z przebiegiem niespełna 350 tys km. LPG firmy BRC z reduktorem Genius Max, wstawiony DP, 

Jestem szczęśliwym posiadaczem Audi od miesiąca, emocje już opadły więc pora zająć się doprowadzeniem mechaniki do należytego stanu. Mój problem polega na tym, że podczas przyśpieszania z gazem wbitym w podłogę odczuwam jakby silnik przy wyższych obrotach nie przyśpieszał jednostajnie tylko takim falowaniem - nie wiem czy rozumiecie o co chodzi. Zauważyłem też że w sytuacji np. mam 2 tys rpm i nagle wciskam gaz do podłogi to silnik się wkręca na obroty ale słychać jeden świst jakby zawór upuścił ciśnienie i w tej samej chwili ale nie za każdym razem obroty jakby spadają o około 300rpm ( wygląda jakby sprzęgło się uślizgiwało w tym momencie  chociaż uważam że nic mu nie dolega ) a z tego co czytałem to zawór powinien upuszczać po odjęciu nogi z gazu prawda ? Druga sprawa to taka, że do 2.5 tys rpm słabo ciągnie ( to moje pierwsze auto z doładowaniem i taką mocą stąd też nie jestem pewien czy tak to po prostu ma być ) a od 2.5 tys rpm do około 4 wciska w fotel po czym znowu słabawo ciągnie. Zdarzyło mi się trzy razy na dystansie 2 tyś km. że silnik stracił moc ale po zgaszeniu i uruchomieniu wszystko wracało do normy - podejrzewałem tryb awaryjny co diagnostyka komputerowa potwierdziła. Posiadam Vag-com w wersji 311.2 i niebieski kabelek KKL Vag-Com. Wykonałem diagnostykę oraz logi i bardzo proszę  o pomoc w rozszyfrowaniu z czym to się je ponieważ dopiero zaczynam z diagnostyką.

Błędy jakie komp pokazał :

VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f
Control Module Part Number: 8E0 909 518 AS 
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT     G   0003
           Software Coding: 0011711
            Work Shop Code: WSC 00000
4 Faults Found:
18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction
        P1931 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17069 - ECM Power Relay Control Circuit (J271): Open
        P0685 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
        P0140 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
        P0234 - 001 - Upper Limit Exceeded
 

Tutaj logi dynamiczne wykonane dzisiaj przy temp. zewn. 22 stopni Celsjusza

002+033

http://vaglogi.pl/log-002_033_zIX30g.html

003+020

http://vaglogi.pl/log-003_020_AF0QT6.html

115+118

http://vaglogi.pl/log-115_118_xkF9ld.html

Do tego log statyczny grupy 032

http://vaglogi.pl/log-032_b4d13.html

Postanowiłem wykonać te same logi na LPG

002+033

http://vaglogi.pl/log-002_033_d8F4bkJ.html

003+020

http://vaglogi.pl/log-003_020_AF0QT6.html

115+118

http://vaglogi.pl/log-115_118_U3QS3u.html

 

Edytowane przez Kapuchon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz auto po programie, swist i upuszczanie powietrza jest przez przeladowanie turbiny. Zajmij sie tym w pierwszej kolejnosci, czyli szczelnosc wezykow przy n75 i sam zaworek, jesli to nie pomoze mozliwa ze program do poprawy.

Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w sieci jakiś schemat gdzie dokładnie poszczególny zawór się znajduje ? Nie bardzo wiem gdzie tego szukać pod maską ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek jest na rurze idacej od przeplywki do turbiny.IMG_0681.jpeg

Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy samo sprawdzenie Vagiem wystarczy czy lepiej go wyciągnąć i spróbować w niego dmuchnąć ?

 

Jestem w trakcie sprawdzania N75 i wężyków - wężyki wydają mi się ok, jedna opaska była nie do końca dokręcona ale myślę że nie na tyle aby była przyczyną problemu. Wyciągnąłem zaworek, podałem mu napięcie i cyka więc elektronicznie sprawny, natomiast dmuchałem w niego ustami i sprawa wygląda tak :

Między 2 a 1 bardzo swobodny przepływ dmuchając w 2, natomiast odwrotnie tzn. dmuchając w 1 do 2 trochę ciężej. Dmuchając do 1 lub 2 bardzo ciężko ale jest przepływ do 3 - czy to oznacza zgon N75 ? 

Dodatkowo pytanie czy zaworek jest wpięty prawidłowo - 3 do tipa, 1 do gruszki turbo, 2 leci gdzieś w dół do turbo.

n75.jpg

n75.1.jpg

Edytowane przez Kapuchon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokręceniu i sprawdzeniu wężyków nic się nie poprawiło.

 

Myślicie, że czyszczenie tego zaworka może pomóc czy lepiej szukać nowego ?

Edytowane przez Kapuchon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N75 masz wpięty dobrze, czyszczenie może pomoże a może nie, najlepiej podmienić na inny, sprawdzić jak sie zachowuje, jak bedzie tak samo i cała reszta sprawna możliwe że przyczyna tkwi w programie, ale najpierw poćwicz z n75.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten zaworek kwalifikuje się do wymiany czy ciężko powiedzieć? Czytałem że przy dmuchaniu ustami nie powinno być przejścia do nr. 3 ale było to opisane na przykładzie troszkę innego n75 i nie wiem czy w moim przypadku jest tak samo :/ Nie mam skąd podmienić na sprawny i zastanawiam się czy kupić nowy, tylko ori czy zamiennik też się nada? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dmuchasz ustami nie powinno byc przejscia do 3.

Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kupię nowy i dam znać czy coś się poprawiło ;) dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem dziś n75 na inny, sprawny ale z numerem C na końcu a zamontowany miałem E i jest jeszcze gorzej - każde mocne wciśnięcie gazu przeładowuje i wpada w tryb awaryjny, wszystkie wężyki w okolicy sprawdzone. Co proponujecie w dalszej kolejności? Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal masz tam coś nie tak, albo któryś wężyk masz zagięty, przytkany, nieszczelny, albo nieszczelna gruszka, albo ktoś bawił się z regulacja sztangi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci bardzo za pomoc, jutro podjadę gdzieś do sklepu i kupię jakiś wzmacniany wąż na metry i opaski i powymieniam co się da, 4mm średnicy wewn. spasuje wszędzie ? Dodam, że te przy N75 są z jakiegoś sylikonu dosyć miękkiego - jest możliwość, że zaciskają się od podciśnienia ?

Edytowane przez Kapuchon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Org. wezyki sa silikonowe i sa ok, wezyki nie moga sie zaciskac bo nie ma tam podcisnienia, tylko cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, wymiana wężykow od n75 nie przyniosła skutku, odcina i włącza tryb awaryjny przy 3,5 tys. Może to być wina tego n75 z innym numerem? Na moim uszkodzonym z końcówką E dosyć rzadko wpadaj tryb awaryjny a tutaj za każdym razem przy depnięciu, co mogę jeszcze sprawdzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy szczelna jest gruszka, podmienić na ten stary n75 i znowu zrobić 118 z odpiętą wtyczką, jesli nadal doładowanie będzie takie jak w logu wyżej to znaczy że sztanga turbiny jest źle wyregulowana i to wpływa na przeładowanie, albo nic nie kombinować i poprawić program.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztangę reguluje się jakoś wg. ksiązki czy indywidualnie pod konkretny silnik ? Żeby sprawdzić gruszkę mogę odpiąć wężyk od N75 i zassać przez niego strzykawką ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszka seryjnie powinna być ustawiona na 0,3 bar będziesz widział w logach z odpiętą wtyczką od n75, widzę że cały czas mylisz zasadę sterowania turbo w 1.8t, to nie diesel turbina nie sterowana jest podciśnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...