Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT - problem z odpalaniem na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc , od niedawna mam mały problem z 2.0 ALT 

przy kazdym odpaleniu na zimnym silniku (czy tez po godzinnym postoju) jakos tak ma problem zapalic , czasem kreci dłuzej , czasem pali niby od kopa ale startuje od 600-700 obrotów , po czym obroty rosna do np. 2000-2300 

i przez pierwszy 1km jazdy przy zmianie biegu trzyma te obroty czasem wieksze czasem mniejsze 

mialem problem z peknietym kroccem do doloty od czwornika i myslalem ze lewe powietrze jest winowajcą , dzisiaj wymieniłem czwornik na nowy poprawiony , wymienilem cala rure dolotu z nowym kroccem - no ale problem został 

dodatkowo , choc moze to placebo , zaczał delikatnie hmmm "postrzeliwac" z wydechu (tak mi sie wydaje ze z wydechu) - wiec problem by kierował uwage na paliwo , ale czy moze sie tak dziac od spraw paliwowych ? (filtr , pompka , regulator)

VAG bledów nie pokazywał , nawet na uwalonym króccu , wypadania zaplonów tez na VAGu nie zobaczyłem 

 

ktos ma jakis pomysł ? 

Opublikowano

Diagnostyka, błędów może i nie pokazać ale adaptacje może wyrzucić

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

co konkretnie mam zdiagnozowac ? vagiem dysponuje wiec zaraz smigne

Opublikowano

Readiness sprawdzalem 2-3 dni temu - wszystko OK 

Opublikowano

To może woda w obudowie ECU? pogorszylo się po opadach?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

nie , pogorszylo sie z 2-3tyg temu tak z dnia na dzien 

swiece wymienialem , moze to jest jakis trop ? 

ale problem wystepowal juz PRZED wymiana swiec 

Edytowane przez Ryan
Opublikowano

Jeżeli świece bądź cewki, powinien być błąd na desce lub diagnostyka i kanał 14-16 zliczaja wypadanie zapłonu. Strzelanie z wydechu to opóźniony zapłon. Nie zauważyłeś większego spalania? Jak z mocą? Jak czasy wtrysków?

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

wieksze spalanie moze faktycznie wystepuje , moc raczej ok.. 

gdzie sprawdze czasy wtryskow ? jeszcze tego vcdsa nie ogarniam do konca 

 

a dobra widze 032 / 033 / 002 ? 

Edytowane przez Ryan
Opublikowano

Odpal link co podałem i zrób diagnostykę. Wyraźnie większe spalanie i problemy z odpalaniem na ciepłym to książkowy przypadek czujnika położenia wału (halla). By nie wymieniać w ciemno lepiej zrobić diagnostykę, kamil-vag wszystko ładnie opisał

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

na cieplym pali od kopa i nie swiruje ani troche , wystepuje to tylko po nocy , badz po dlugim postoju (ponad 1h) 

Opublikowano

Zrób log statyczny i dynamiczny 2+33. Sprawdź vagiem wskazania czujnika g62 po nocy albo długim postoju.

Opublikowano (edytowane)

031 032 033 static (gdzies tam przegazowałem)

14cg1w5.jpg

 

002 032 033 static (tu juz widac gdzie przegazowałem)

waowog.jpg


157zl2c.jpg

Edytowane przez Ryan
Opublikowano

Jak robisz logi statyczne to nic nie gazuj, silnik ma być rozgrzany i przed każdym logiem kasuj błędy nawet jak ich nie ma. To co wrzuciłeś jest źle zrobione.

Dynamiczny to w czasie jazdy na 3 biegu do odcinki, a nie takie przegazówki.

Opublikowano

niepotrzebnie przegazowalem wiem , zrobione na rozgrzanym 

jutro opanuje wszystko jeszcze raz 

Opublikowano

Jakość screenów mizerna, ale widać że sonda szerokopasmowa wogóle nie działa działa. Kod gotowości sprawdzamy w VAG/VCDS w 01-Engine i potem wchodząc w 15-Readiness, sonda lambda leży i inne z jedyną zamiast zera

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

No to jedziemy pokolei 

(z ciekawostek to dzis rano odpalił normalnie) 

130 131 134 po nocy , przed odpaleniem

qsjqly.jpg

READINESS po wszystkich logach 
312id6h.jpg

i cała reszta 

 

2018-05-06 12_28_49-Greenshot.png

2018-05-06 12_29_45-Greenshot.png

2018-05-06 12_30_10-Greenshot.png

2018-05-06 12_30_26-Greenshot.png

2018-05-06 12_30_42-Greenshot.png

2018-05-06 12_31_13-Greenshot STATIC.png

2018-05-06 12_31_36-Greenshot STATIC.png

2018-05-06 12_31_57-Greenshot static.png

2018-05-06 12_32_15-Greenshot STATIC.png

2018-05-06 12_32_33-Greenshot STATIC.png

Edytowane przez Ryan
Opublikowano

Przepływka bardzo zaniza, sonda lambda jakoś dziwnie działa

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Takie obroty na ssaniu miałem przy nieszczelności kolektora. Zaraz po odpaleniu potrafiły zafalowac i były ponad 2 tys jak u cb, po wymianie kolektora 1200 równo. Wolne obroty masz równe, co by raczej nie wskazywało na nieszczelność a60c4e4f98c5c33b6780a84ff5fc8ffb.jpg

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

w sumie na kolektorze mam troche syfu w okolicach wejscia do glowicy , co by moglo sugerowac jakies przedmuchy , no ale po zagrzaniu jest rowniutko i nic nie faluje.. 

zaniza , ale na wolnych ? bo w dynamicznych ma te 91 przy 5400obr , wiec jakiejs mega tragedii chyba nie ma 

niestety zeby zrobic logi do 6 - 6.5 to sie chyba musze przeprowadzic gdzie indziej :P

 

btw , skoro katalizator nie przeszedł testu , to moze on ma jakis wpływ na działanie sondy ? 

 

Edytowane przez Ryan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...