Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cykanie z pod maski 1.6 AHL 1998 A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pewien problem. Po odpaleniu mojego Audi słychać takie jakby cykanie z pod maski. Dodam, że mam dziurawy tłumik dokładnie puszke tłumika końcowego i nie wiem czy to czasami nie ma czegoś z tym wspólnego. Jak się trochę przygazuje to cyka ciszej ale nadal to słychać. Przy zmianie biegów na wyższych obrotach również słychać to cykanie. Niedługo chce wymienić w nim olej ale najpierw chciałbym się dowiedzieć czy to coś poważnego w silniku czy to tylko wina dziurawego tłumika. Dodaje filmik poniżej po odpaleniu. Ktoś może wie jaka jest tego przyczyna? Proszę o pomoc. 

 

Link do filmiku:

 

Opublikowano

Wydaje mi się że do wymiany szklanki popychaczy

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Kurcze nie dobrze a jest to możliwe, że jest jedna szklana do wymiany czy wszystkie trzeba wymienić? I jaki byłby tego koszt. On nie zawsze tak głośno cyka najgorzej po odpaleniu potem troche ciszej. Nie wiem kiedy olej w nim był wymieniany bo mam to audi od nie dawna może to coś dać jak wymienie na nowy?

Edytowane przez bruski16
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze podejrzewałem pompe oleju, uszczelki kolektora wydechowego albo smog na misce olejowej ale nie wiem czy to coś ma z tym wspólnego.

Edytowane przez bruski16
Opublikowano (edytowane)

Na 99 % popychacze zaworowe . Pierwsze musisz sprawdzić to poziom oleju , jesli jest max sprawdz cisnienie oleju . Jesli to nie pomorze odpal silnik i utrzymuj 2,5 tys oborotów przez 4 min nastepnie puść pedał gazu i sprawdź czy dźwięk ustał  . Komplet popychaczy koło 200-250 zł + do tego trzeba sprawdzić czy wałek rozrządu jest okej bo jesli jest powycierany to trzeba oddać również wałek do szlifu co daje nam kolejke +- 250-300 zł + robocizna w zależności od warsztatu .Może się jescze okazać ze kanały olejowe sa zawalone i góra silnika nie ma dobrego smarowania . Powiedz mi jeszcze jaki tam lejesz olej ??

Edytowane przez rasiak94
Opublikowano
16 godzin temu, rasiak94 napisał:

Na 99 % popychacze zaworowe . Pierwsze musisz sprawdzić to poziom oleju , jesli jest max sprawdz cisnienie oleju . Jesli to nie pomorze odpal silnik i utrzymuj 2,5 tys oborotów przez 4 min nastepnie puść pedał gazu i sprawdź czy dźwięk ustał  . Komplet popychaczy koło 200-250 zł + do tego trzeba sprawdzić czy wałek rozrządu jest okej bo jesli jest powycierany to trzeba oddać również wałek do szlifu co daje nam kolejke +- 250-300 zł + robocizna w zależności od warsztatu .Może się jescze okazać ze kanały olejowe sa zawalone i góra silnika nie ma dobrego smarowania . Powiedz mi jeszcze jaki tam lejesz olej ??

Olej będę lał 10w40. Za ciekawy w niej olej napewno nie jest wlany, bagnet zażygany i serek pod korkiem oleju. Spróbuje go potrzymac przez 4 minuty na 2500 obrotach. Rozumiem, że wszystkie szklanki będą do wymiany czy jest możliwe, że kilka? Jaki mniej więcej może być koszt za wymiane popychaczy? 

Opublikowano (edytowane)

Jak go odpale na zimnyn chodzi głośniej jak troche przygazuje sie rozgrzeje to cyka dużo ciszej.

EDIT:

Odpaliłem go przytrzymałem na 2500 obrotów przez 4 minuty. Po puszczeniu gazu praktycznie nie było słychać cykania. Otworzyłem maske i delikatnie jeszcze było słychać ale prawie wcale. Dodam, że mocno śmierdziało olejem. Nie wiem ile on ma przejechane na tym oleju i jaki jest wlany bo pod maską nie ma żadnej etykiety od oleju.

Edytowane przez bruski16
Opublikowano

Zastosuj płukankę przed nowym olejem , polecam po prostu wlać naftę nie przepłacać w markecie na te produkty płukanki itd . Zalej go olejem Valvoline 10 W40 MAX LIVE . Zmieniamy normalnie po 15 tys lub po roku . Pozdrawiam

Opublikowano

Okej jak zmienie olej zobacze co się będzie działo i napisze. Dzięki ;)

Opublikowano

A co do tej płukanki naftą to całą wlać do starego oleju i odpali go na 5 minut? Widziałem filmiki to dosyć kopci po wlaniu nafty czy to napewno dobre?

Opublikowano

może to Smok oleju albo może pompa olejowa nie podaje wcale lub za mało oleju na klawiatóre zaworów. Tak samo to brzmi jak podczas ostatniego kupowania audi 1.8 nie dojechałem do domu bo olej pod korkiem sie zagotował a na bagnecie był normalny. chociaż zakładam że to byś zauważył wiec coś z innego moim zdaniem z zaworami bo dźwięk wskazuje problem w tej części silnika. 

Opublikowano

Jak przytrzymałem go na obrotach 2500 przez 4 minuty od tego czasu chodzi ciszej. Moim zdaniem albo smog albo nagar, stary olej pewnie w niej jest bo żadnej kartki nic nie ma. 6 czerwca odbieram tablice bo ona sprowadzona zrobie płukanke wleje świeży olej i myśle że powinno pomóc się okaże.

Opublikowano

Tylko, że ona moc swoją nie jest jakaś słaba. Mój tata miał podobny problem w BMW tylko że silnik nie cykał ale klekotał jak diesel i powodem byl smog osadzony na misce ale tutaj dźwięk silnika nie jest wogóle podobny do diesla.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...