mpx Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 Cześć Czy ktoś się orientuje jak odczytać z wartości mierzonych kąt synchronizacji wałka rozrządu? Wiem, że w VCDS jest coś takiego jak Advance Mesuring Values i tam jest to pozycja 191. Posiadam Vag Can Pro (VCP) i tam nie ma czegoś takiego, a w wartościach mierzonych nie znalazłem takiej pozycji jak 'Kąt synchronizacji' (Synchronious angle). Potrzebuję tego ponieważ podejrzewam, że przez złe ustawienie rozrządu mam zbyt wysokie spalanie.
czarek76 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 11 minut temu, mpx napisał: Cześć Czy ktoś się orientuje jak odczytać z wartości mierzonych kąt synchronizacji wałka rozrządu? Wiem, że w VCDS jest coś takiego jak Advance Mesuring Values i tam jest to pozycja 191. Posiadam Vag Can Pro (VCP) i tam nie ma czegoś takiego, a w wartościach mierzonych nie znalazłem takiej pozycji jak 'Kąt synchronizacji' (Synchronious angle). Potrzebuję tego ponieważ podejrzewam, że przez złe ustawienie rozrządu mam zbyt wysokie spalanie. Mam VCDS i również nie mam tej pozycji, chyba w nowszych rocznikach usunęli tą pozycję, bo w starszy rocznikach można było sprawdzić.
skoffice Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 42 minuty temu, mpx napisał: Cześć Czy ktoś się orientuje jak odczytać z wartości mierzonych kąt synchronizacji wałka rozrządu? Wiem, że w VCDS jest coś takiego jak Advance Mesuring Values i tam jest to pozycja 191. Posiadam Vag Can Pro (VCP) i tam nie ma czegoś takiego, a w wartościach mierzonych nie znalazłem takiej pozycji jak 'Kąt synchronizacji' (Synchronious angle). Potrzebuję tego ponieważ podejrzewam, że przez złe ustawienie rozrządu mam zbyt wysokie spalanie. Wartość kąta synchronizacji jest na innej pozycji (nie 191) Trzeba przeszukać dokładnie całą listę. U mnie z tego co pamiętam była na pozycji oznaczonej 4-cyfrowo gdzieś tak w 3/4 długości całej listy .(VCDS 17.1.3)
mpx Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 (edytowane) 5 godzin temu, skoffice napisał: Wartość kąta synchronizacji jest na innej pozycji (nie 191) Trzeba przeszukać dokładnie całą listę. U mnie z tego co pamiętam była na pozycji oznaczonej 4-cyfrowo gdzieś tak w 3/4 długości całej listy .(VCDS 17.1.3) Przejrzałem całą listę i nie mogłem znaleźć, były jakieś inne wartości dotyczące wałka rozrządu, ale były one duże (coś koło 120), co raczej nie jest możliwe żeby aż tak rozrząd był przesunięty Chyba że tą wartośc należy inaczej interpretować. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, jak zweryfikować czy rozrząd jest dobrze ustawiony to chętnie poczytam @czarek76 Widzę że też masz CJCB. Jakie masz spalanie na jałowym i ile Ci pali w trasie? Edytowane 20 Maja 2018 przez mpx
czarek76 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 3 godziny temu, mpx napisał: Przejrzałem całą listę i nie mogłem znaleźć, były jakieś inne wartości dotyczące wałka rozrządu, ale były one duże (coś koło 120), co raczej nie jest możliwe żeby aż tak rozrząd był przesunięty Chyba że tą wartośc należy inaczej interpretować. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, jak zweryfikować czy rozrząd jest dobrze ustawiony to chętnie poczytam @czarek76 Widzę że też masz CJCB. Jakie masz spalanie na jałowym i ile Ci pali w trasie? Ja mam VCDS 12.12.3 i też przejrzałem wszystkie pozycje i nie ma, odnośnie spalania to na jałowym 0,7l, w trasie 6-7l w zależności od stylu, najniższe jakie osiągnąłem to 5,9l. Mam opony 245/40/18.
mpx Opublikowano 20 Maja 2018 Autor Opublikowano 20 Maja 2018 6 minut temu, czarek76 napisał: Ja mam VCDS 12.12.3 i też przejrzałem wszystkie pozycje i nie ma, odnośnie spalania to na jałowym 0,7l, w trasie 6-7l w zależności od stylu, najniższe jakie osiągnąłem to 5,9l. Mam opony 245/40/18. Czyli zostaje tylko sprawdzenie na blokady. Dosyć dużo palą te CJCB. Dzisiaj robiłem trasę 100km przy prędkościach 90kmh i emeryckim stylu jazdy miałem spalanie 7l/100km. Co jest dosyć dziwne biorąc pod uwagę że miał być to najekonomiczniejszy z TDI. Myślę że szerokość opon nie gra aż takiej roli (ja mam 225/45/18)
czarek76 Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 1 minutę temu, mpx napisał: Czyli zostaje tylko sprawdzenie na blokady. Dosyć dużo palą te CJCB. Dzisiaj robiłem trasę 100km przy prędkościach 90kmh i emeryckim stylu jazdy miałem spalanie 7l/100km. Co jest dosyć dziwne biorąc pod uwagę że miał być to najekonomiczniejszy z TDI. Myślę że szerokość opon nie gra aż takiej roli (ja mam 225/45/18) Dokładnie, a w instrukcji takie info o spalaniu ? przy 90 - 3,9l przy 120 - 4,4l miasto - 5,2l
skoffice Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 W dniu 20.05.2018 o 12:20, skoffice napisał: Wartość kąta synchronizacji jest na innej pozycji (nie 191) Trzeba przeszukać dokładnie całą listę. U mnie z tego co pamiętam była na pozycji oznaczonej 4-cyfrowo gdzieś tak w 3/4 długości całej listy .(VCDS 17.1.3) U mnie wygląda to tak ENG 106252
mpx Opublikowano 21 Maja 2018 Autor Opublikowano 21 Maja 2018 12 minut temu, skoffice napisał: U mnie wygląda to tak ENG 106252 Rozumiem, że masz to w Advance Mesuring Values? A w zwykłych blokach pomiarowych? VCP chyba inaczej wypisuje ID wartości.
skoffice Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Tak kąt synchronizacji jest w advance values. To jest VCDS nie wiem jak jest w VCP.
mpx Opublikowano 21 Maja 2018 Autor Opublikowano 21 Maja 2018 @czarek76 jeśli masz VCDS i chwilkę czasu to sprawdź proszę czy masz to w Advance Mesuring Values
skoffice Opublikowano 21 Maja 2018 Opublikowano 21 Maja 2018 Wystarczy wyszukać po początku czy całej nazwie parametru ☺️
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się