Krystian1711 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Witam. Jak w temacie, 3 tysiące km temu był tryb awaryjny związany z dpfem. Był on czyszczony manualnie, a błąd kasowany vasem. Tydzień temu pokazała się kontrolka która w trakcie jazdy zgasla. W weekend była trasa 100 km i 140 km ciągłej jazdy. Dziś wyjeżdżam z bramy, znów zapaliła się kontrolka, a za 2 minuty załączył się tryb awaryjny. Czym to jest spowodowane? Jakiś głupi czujnik? Dodam, że samochód robi podstawowy przebieg do pracy w ilości 70 km dziennie, w tym 20 km przez miasto, ale nie przez żadne korki, tylko 70 km/h i dwa postoje na światłach. Samochód jest po chipie od dwóch lat na 240 km. Edit: Dodam, że komputer pokazuje tylko błąd dpfu.
Damis16 Opublikowano 24 Czerwca 2018 Opublikowano 24 Czerwca 2018 musisz podłączyć komputer i sprawdzic stan dpfa czyli ile sadzy, popiołu. Obawiam się, że sam filtr konczy już swój żywot
Krystian1711 Opublikowano 25 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2018 W dniu 24.06.2018 o 14:59, Damis16 napisał: musisz podłączyć komputer i sprawdzic stan dpfa czyli ile sadzy, popiołu. Obawiam się, że sam filtr konczy już swój żywot Oddałem do ponownego czyszczenia, tym razem do innego mechanika. Według niego filtr jest w dobrym stanie, dopowiedział ze czujnik był zawalony sadzą.
Damis16 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Opublikowano 26 Czerwca 2018 czujniki przed filtrem są zawalone sadzą
Krystian1711 Opublikowano 26 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2018 (edytowane) W dniu 26.06.2018 o 11:44, Damis16 napisał: czujniki przed filtrem są zawalone sadzą Czyli na przyszłość kontrolować tego stan niżeli znów doprowadzić do takiej sytuacji... Edit: Wymienić olej? Stan z 4/5 poziomu pokazuje 5/5 teraz. Jednak jest jest przekroczony stan, aby komputer informował zeby usunąć zbędną ilość. Edytowane 29 Czerwca 2018 przez Krystian1711
Krystian1711 Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Opublikowano 17 Lipca 2018 (edytowane) Temat trochę odświeżę. Jestem po czyszczeniu manualnym. Zrobilem 500 km i zaraz wywalił error odnośnie dpf- nie szczypałem się i od razu zrobiłem serwisową procedure wypalania. Wszystko pięknie lecz pomiary pokazują, że wciąż 15g sadzy jest w dpf. Możliwe, że czujnik przekłamuje pomiary? Żadnych błędów VCDS nie pokazuje. Poniżej wklejam bloki pomiarowe. Dodam że obliczona masa sadzy została zresetowana, dlatego pokazuje zero. Cytat IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia -1 hPa IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 0 hPa IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.00 l IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 0.00 g IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 15.25 g IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 0 m IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 0.00 l ENG106430 Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 160.7 °C ENG105211 Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 0.0 mł/h ENG105228 Temperatura powierzchni filtra 198.3 °C Tutaj są dane z dnia kolejnego, po przebytej traie 130 km na odpalonym silniku. Zaraz po zakończeniu trasy. Cytat IDE00427 Filtr cząstek stałych: różnica ciśnienia 23 hPa IDE00428 Filtr cząstek stałych: offset różnicy ciśnienia 3 hPa IDE00430-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status żądania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00431-ENG104207 Filtr cząstek stałych: status blokowania regeneracji podczas użytkowania-Bit 0 00000000 IDE00432 Filtr cząstek stałych: czas od ostatniej regeneracji 4458 s IDE00433 Filtr cząstek stałych: zawartość popiołu w oleju 0.00 l IDE00434 Filtr cząstek stałych: obliczona masa sadzy 8.53 g IDE00435 Filtr cząstek stałych: zmierzona masa sadzy 27.25 g IDE00436 Filtr cząstek stałych: kilometry od ostatniej regeneracji 83760 m IDE01407 Filtr cząstek stałych: zużycie paliwa od ostatniej regeneracji 5.37 l ENG106430 Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych 170.4 °C ENG105211 Objętość strumienia spalin filtra cząstek stałych 65.4 mł/h Edytowane 18 Lipca 2018 przez Krystian1711
MisiekQa4b8 Opublikowano 5 Lutego 2019 Opublikowano 5 Lutego 2019 W dniu 17.07.2018 o 18:06, Krystian1711 napisał: Temat trochę odświeżę. Jestem po czyszczeniu manualnym. Zrobilem 500 km i zaraz wywalił error odnośnie dpf- nie szczypałem się i od razu zrobiłem serwisową procedure wypalania. Wszystko pięknie lecz pomiary pokazują, że wciąż 15g sadzy jest w dpf. Możliwe, że czujnik przekłamuje pomiary? Żadnych błędów VCDS nie pokazuje. Poniżej wklejam bloki pomiarowe. Dodam że obliczona masa sadzy została zresetowana, dlatego pokazuje zero. Tutaj są dane z dnia kolejnego, po przebytej traie 130 km na odpalonym silniku. Zaraz po zakończeniu trasy. i jak poradziłeś sobie z tym problemem?z tego co widzę to strasznie szybko ci się zapychał dpf
Krystian1711 Opublikowano 9 Lutego 2019 Autor Opublikowano 9 Lutego 2019 W dniu 5.02.2019 o 20:51, MisiekQa4b8 napisał: i jak poradziłeś sobie z tym problemem?z tego co widzę to strasznie szybko ci się zapychał dpf Problemem był nieszczelny intercooler powodując kopcenie które jest niewidoczne przy filtrze. Wypalał się co 80 km i po prostu nie mógł się wyrobić. Wymiana IC pomogła.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się