Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Kontrolka EPC oraz Engine Management


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Dzis mialem bardzo dziwna sytuacje.Zatankowalem na stacji 10 litrow shell vpower99.po czym ruszylem w droge.caly czas jechalem jakies 110-120 autostrada i nagle szarpnal mi silnik ale tylko raz,ale jechalem dalej.Po jakims czasie przyszlo mi hamowac wiec wrzucilem 3 potem 2 i samochod zgasl.Odpalilem go jeszcze raz bez problemu ale pojawila sie kontrolka EPC i jakas taka zolta w ksztalcie silnika(engine management) i silnik mial caly czas obroty 1200 i nie chcial zejsc nizej,ale jechal normalnie....Po czym pomyslalem ze moze ta benzyna jakas do d*py i zajechalem na stacje i zatankowalem zwyklej 95.po zatankowaniu zgasla kontrolka EPC ale nadal swiecila sie ta zolta(engine management).po przejechaniu jakis 20km zgasilem samochod i odpalilem jeszcze raz i juz nie ma zadnej kontrolki.Czy ktos wie co moglo byc przyczyna???wydaje mi sie ze to moze ta benzyna ale pewnosci nie mam.prosze o pomoc.pozdrawiam[br]Dopisany: 15 Luty 2009, 20:25_________________________________________________panowie i panie nikt nic nie wie??

po raz kolejny zapominasz o używaniu prefixów przy nowym temacie...............

Opublikowano

Kontrolka EPC to pedal gazu, poniewaz nasze auta maja elektroniczne przepustnice,

po zalaniu paliwa wysokooktanowego komputer musi zmienic afr, najwyrazniej z jakiejs przyczyny tego nie zrobil i doszlo do spalania stukowego bo mieszanka byla zbyt bogata, byc moze filtr powietrza przypchany, najlepiej zalej v-power i zapnij VAG-a

Opublikowano

wczesniej tez lalem v-power i bylo ok tylko z innego dystrybutora.wydaje mi sie ze jakies stare paliwo tam mieli bo malo kto tankuje drozsze paliwo albo jakis syf.jak narazie jest ok zobaczymy co bedzie dalej.[br]Dopisany: 16 Luty 2009, 17:36_________________________________________________i dzisiaj znow to samo.wydaje sie ze bede musial oddac samochod do serwisu.[br]Dopisany: 17 Luty 2009, 16:52_________________________________________________dzis samochod oddalem do serwisu,po czym dostalem telefon ze cewka na 2 cylindrze padla,wiec wymienili po czym telefon cewka na 4 cylindrze padla ok wymienili po czym mowia prosze odebrac samochod juz jest wszystko ok.odebralem samochod i dalej to samo i samochod dalej w serwisie a moj portwel biedniejszy o 900zl.zobaczymy co bedzie jutro.maja szukac dalej.widze ze aso na calym swiecie sa do ...................

Opublikowano

EPC - problem ze sterowaniem przepustnicą, potencjometrem pedału gazu i jeszcze może być parę innych powodów... (wiem z doświadczeń znajomego). Jakie błędy pokazało na diagnostyce/ VAGu?

Co do ASO to nawet nic nie mów... u mnie ziomek z ASO VW nie wiedział jak otworzyć maskę.. a żeby zamówić jakąś oryginalną rurkę musiałem wcześniej znaleźć sobie jej numer :disgust: ..czasem ręce opadają.

Opublikowano

tylko ze u mnie juz sie nie swieci epc tylko mruga albo swieci zolka kontrolka w ksztalcie silnika.tylko ze jak zmienili 2 cewki to jeszcze powiedzieli ze trzeba blad skasowac komputerem i juz samochod w miare dobrze chodzil ale jeszcze na wysokich obrotach migala kontrolka i cos nie zawsze zaskakiwal i szarpal,ale juz widac poprawe.jutro im powiem zeby zmienili jeszcze 2 cewki i moze bedzie dobrze[br]Dopisany: 23 Luty 2009, 19:05_________________________________________________dzisiaj kolejne dwie cewki wymienili.takze mam nowy komplet.odebralem samochod i wszystko jest ok ale po przejechaniu ok 15km samochod zgasl i nie moglem go odpalic.dopiero po jakis 10minutach zaskoczyl i teraz narazie jezdzi.

Opublikowano
Kontrolka EPC to pedal gazu, poniewaz nasze auta maja elektroniczne przepustnice,

po zalaniu paliwa wysokooktanowego komputer musi zmienic afr, najwyrazniej z jakiejs przyczyny tego nie zrobil i doszlo do spalania stukowego bo mieszanka byla zbyt bogata, byc moze filtr powietrza przypchany, najlepiej zalej v-power i zapnij VAG-a

Koledzy mam podobną sytuację.. Odpalam auto po krótkim postoju (nie do końca wystudzone) i raz zakręce nie odpala, za drugim razem odpala i zapala mi się kontrolka EPC - auto jest ciągle na automatycznym ssaniu (1200 obr/min.). Póki co jak zapala się z kontrolką EPC to po kilkunastu sekundach gaszę i odpalam ponownie i jest wszystko ok potem..

Czy z powyższego cytatu mam rozumieć że niedobrze dla silnika jest lać paliwo raz 95 a raz 98?

Do serwisu nawet nie jadę bo nie wywołam dla nich na zawołanie zapalenia się kontrolki więc nic nie znajdą.. A i tak powiedzą że to przez złe paliwo.. A co ja mam zrobić - leje się na statoil czasem 95 czasem zimą 98 - myślałem że to ok..

Czy elektroniczną przepustnicę też się czyści? Czy czyszczenie/wymiana załatwią sprawę?

a może to coś innego - chciałbym pojechać do serwisu i zlecić konkretną a nie słuchać że złe paliwo zalewam i że nic na to nie można poradzić

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...