Modyfikacja sprzęgła A4 B8 FL 2.0TDI
0

    34 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Pytanie do osób które ogarniają zasadę działania sprzęgła i tych którzy coś takiego robili.

    Jak wiadomo w 2.0TDI sprzęgło słabo sobie radzi po podniesieniu mocy i momentu

    Jako że w najbliższym czasie będę wymieniał kpl. sprzęgło to zastanawiam się nad jego modyfikacją po nie dużych kosztach, tj. napewno tarcza będzie obijana kevlarem, ale znalazłem gdzieś w internetach, (że ktoś tam, gdzieś tam), szlifował (lizną) płaszczyznę docisku aby z większą siłą dociskał tarczę.

    I tu moje pytania:

    -czy takie liźnięcie docisku coś da i czy można to zrobić?

    -czy obicie kevlarem i zeszlifowanie docisku da radę z 200KM i 400NM?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ze sprzęgłami w b8 jest loteria. Jednym seria wytrzymuje ponad 400Nm, innym ślizga się tarcza obita kevlarem przy 420Nm. Jak już pewnie doczytałeś to docisk jest problemem a nie tarcza. Samo przetoczenie docisku nie wzmocni jego siły dociskania, poprawisz jedynie powierzchnie styku z tarczą pod warunkiem, że ktoś to zrobi umiejętnie. Napisałeś, że wymieniasz komplet to po co toczyć nowy docisk?! Czytając cały temat o ślizgającym się sprzęgle wybrałem docisk Sachs Performance. Pamiętaj, że każde niepowodzenie w modyfikacji sprzęgła będzie skutkowało zrzuceniem skrzyni. Jeżeli będzie to robił mechanik to łatwo policzyć koszta.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    18 godzin temu, corradoowner napisał:

    Ze sprzęgłami w b8 jest loteria. Jednym seria wytrzymuje ponad 400Nm, innym ślizga się tarcza obita kevlarem przy 420Nm. Jak już pewnie doczytałeś to docisk jest problemem a nie tarcza. Samo przetoczenie docisku nie wzmocni jego siły dociskania, poprawisz jedynie powierzchnie styku z tarczą pod warunkiem, że ktoś to zrobi umiejętnie. Napisałeś, że wymieniasz komplet to po co toczyć nowy docisk?! Czytając cały temat o ślizgającym się sprzęgle wybrałem docisk Sachs Performance. Pamiętaj, że każde niepowodzenie w modyfikacji sprzęgła będzie skutkowało zrzuceniem skrzyni. Jeżeli będzie to robił mechanik to łatwo policzyć koszta.

    Czyli wystarczy docisk Sachs Performance, a cała reszta "zwykła" Sachsa (dwumas, łożysko, tarcza) i będzie to dawało radę?

    Czy docisk Performance pasuje do reszty "zwykłych" części?

    O ile jest droższy docisk Performance od "zwykłego"?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Docisk performance wystarcza do 550Nm. Dwumas i tarcza seria. Jak porównywałem numery kół dwumasowych to pasuje chyba do wszystkich silników 2.0 tdi ale musisz mieć tarcze i dwumas też sachs. Sam docisk performance około 2000zł, najtaniej chyba na ebay.de. Mi się udało kupić nowy za 650zł. Mam teraz docisk performance, seryjną nową tarczę i seryjny nowy dwmuas.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 godziny temu, corradoowner napisał:

    Docisk performance wystarcza do 550Nm. Dwumas i tarcza seria. Jak porównywałem numery kół dwumasowych to pasuje chyba do wszystkich silników 2.0 tdi ale musisz mieć tarcze i dwumas też sachs. Sam docisk performance około 2000zł, najtaniej chyba na ebay.de. Mi się udało kupić nowy za 650zł. Mam teraz docisk performance, seryjną nową tarczę i seryjny nowy dwmuas.

    Dzięki za pomoc. Tak pewnie zrobię i dodatkowo tarczę kevlarem obiję

    2000zł?

    W inter carsie znalazłem za 1460zł

    https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320132134130-88_3082_001_851-O25508-docisk-sprzegla.html

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdzałem ceny jakiś rok temu. Tylko się cieszyć skoro tyle kosztuje. Nie obijałbym tarczy kevlarem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    3 godziny temu, corradoowner napisał:

    Sprawdzałem ceny jakiś rok temu. Tylko się cieszyć skoro tyle kosztuje. Nie obijałbym tarczy kevlarem

    Dlaczego? Kevlar ma lepszą przyczepność niż materiał organiczny.

    Poza tym na forum można znaleźć wątki w których koledzy są zadowoleni z kevlarowej tarczy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Budujesz wyścigówkę, demo car czy to auto do jazdy na codzień? Jeździłeś kiedyś na tarczy kevlarowej i mocnym docisku? Po co obijać tarcze kevlarem skoro docisk performance przenosi moment 550Nm na zwykłej tarczy a komfort jazdy jest bardzo zbliżony do serii

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    10 godzin temu, corradoowner napisał:

    Budujesz wyścigówkę, demo car czy to auto do jazdy na codzień? Jeździłeś kiedyś na tarczy kevlarowej i mocnym docisku? Po co obijać tarcze kevlarem skoro docisk performance przenosi moment 550Nm na zwykłej tarczy a komfort jazdy jest bardzo zbliżony do serii

    Nie jeździłem. Wnioskuję tylko po komentarzach na forum. I raczej nikt nie narzeka.

    Jakie są różnice w jeździe z kevlarem i dociskiem performance?

    I czy przypadkiem te 550Nm nie przenosi docisk ale w połączeniu z tarczą performance, a nie zwykłą?

    Edytowane przez Daro32

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w zestawie dostajesz zwykła tarczę organiczną i taki zestaw przenosi 550Nm. Z tarczą spiekową ten docisk przenosi 795Nm. Uwierz mi, że do niczego Ci tak tarcza nie jest potrzebna. Nie dociągniesz z mocą do 550Nm bo zabraknie Ci paliwa. Jak chcesz mieć więcej mocy niż 240-250km to pomyśl o swapie na 3.0, wyjdzie Ci taniej niż pakować pieniądze w 2.0

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    10 godzin temu, corradoowner napisał:

    w zestawie dostajesz zwykła tarczę organiczną i taki zestaw przenosi 550Nm. Z tarczą spiekową ten docisk przenosi 795Nm. Uwierz mi, że do niczego Ci tak tarcza nie jest potrzebna. Nie dociągniesz z mocą do 550Nm bo zabraknie Ci paliwa. Jak chcesz mieć więcej mocy niż 240-250km to pomyśl o swapie na 3.0, wyjdzie Ci taniej niż pakować pieniądze w 2.0

    Ale spiek i kevlar to nie to samo. A kevlarową tarczę można założyć dla dłuższej żywotności

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 7.07.2018 o 22:33, corradoowner napisał:

    w zestawie dostajesz zwykła tarczę organiczną i taki zestaw przenosi 550Nm. Z tarczą spiekową ten docisk przenosi 795Nm. Uwierz mi, że do niczego Ci tak tarcza nie jest potrzebna. Nie dociągniesz z mocą do 550Nm bo zabraknie Ci paliwa. Jak chcesz mieć więcej mocy niż 240-250km to pomyśl o swapie na 3.0, wyjdzie Ci taniej niż pakować pieniądze w 2.0

    Dzisiaj byłem w Inter Carsie i powiedziano mi że docisk Sachs Performance pasuje tylko z tarczą Sachs Performance.

    Może tak być? Bo zwykła tarcza ma sprężynki a ta Performance ich nie ma

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dokładnie, i taka tarcza jest w zestawie ze sprzęgłem ale nadal jest to tarcza organiczna. Chyba że kupisz z tarczą Racing ze spieku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Godzinę temu, corradoowner napisał:

    Dokładnie, i taka tarcza jest w zestawie ze sprzęgłem ale nadal jest to tarcza organiczna. Chyba że kupisz z tarczą Racing ze spieku.

    Czyli pasuje i mogę kupować w ciemno docisk performance i zwykłą tarcze (nie performance), czy nie pasuje tak jak mi powiedziano w sklepie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Możesz kupić w ciemno docisk performance z tarczą organiczna performance lub tarcza spiekową racing performance. Ja kupiłem docisk performance i zwykła tarczę organiczną Sachs ze sprężynkami. Niestety zwykła tarcza nie do końca pasuje,  mimo iż sachs twierdzi, że pasuje. W docisku performance jest podtoczony stopień na sprężynki w tarczy. Niestety brakuje 1mm żeby okładzina tarczy dotknęła powierzchni docisku. Ja dla świętego spokoju podtoczyłem ten stopień o 5mm i jest wszystko ok. Mogę wysłać Ci zdjęcia, żebyś zobaczył o co chodzi.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    17 godzin temu, corradoowner napisał:

    Możesz kupić w ciemno docisk performance z tarczą organiczna performance lub tarcza spiekową racing performance. Ja kupiłem docisk performance i zwykła tarczę organiczną Sachs ze sprężynkami. Niestety zwykła tarcza nie do końca pasuje,  mimo iż sachs twierdzi, że pasuje. W docisku performance jest podtoczony stopień na sprężynki w tarczy. Niestety brakuje 1mm żeby okładzina tarczy dotknęła powierzchni docisku. Ja dla świętego spokoju podtoczyłem ten stopień o 5mm i jest wszystko ok. Mogę wysłać Ci zdjęcia, żebyś zobaczył o co chodzi.

    Jakbyś mógł to wyślij, a najlepiej to wstaw tutaj może jeszcze komuś się przyda.

    A łożysko musi być performance?

    Edytowane przez Daro32

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie przy 212ps i 422nm robione u Masters tuning seria sprzęgło działało bez zarzutu. Jak dwumas padł to tylko tarczę obiłem u radzikowskiego zbrojonym kevlarem za 250zl i mam zapas do tego stary seryjny docisk. Po co ładować się w koszty .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 godziny temu, Kodzak33 napisał:

    U mnie przy 212ps i 422nm robione u Masters tuning seria sprzęgło działało bez zarzutu. Jak dwumas padł to tylko tarczę obiłem u radzikowskiego zbrojonym kevlarem za 250zl i mam zapas do tego stary seryjny docisk. Po co ładować się w koszty .

    Dobrze rozumiem, że obicie kevlarem wystarcza na 420Nm?

    Jeśli tak to ile już tak jeździsz (kilometrów)?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    8 godzin temu, Daro32 napisał:

    Dobrze rozumiem, że obicie kevlarem wystarcza na 420Nm?

    Jeśli tak to ile już tak jeździsz (kilometrów)?

    Nie, na seryjnym sprzęgle miałem 422nm i zrobiłem ponad 60 tyś. Po tym czasie gdy padł mi dwumas zapobiegawczo przy okazji obiłem stara tarczę kevlarem plus stary docisk zrobiłem na tym ok 20 tyś. Jest ok

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    5 godzin temu, Kodzak33 napisał:

    Nie, na seryjnym sprzęgle miałem 422nm i zrobiłem ponad 60 tyś. Po tym czasie gdy padł mi dwumas zapobiegawczo przy okazji obiłem stara tarczę kevlarem plus stary docisk zrobiłem na tym ok 20 tyś. Jest ok

    Ale ty masz silnik CAHA?

    Tam podobo są trochę lepsze sprzęgła.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    12 godzin temu, Daro32 napisał:

    Ale ty masz silnik CAHA?

    Tam podobo są trochę lepsze sprzęgła.

    Mam caga to samo co caha 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 10.07.2018 o 14:29, Daro32 napisał:

    Jakbyś mógł to wyślij, a najlepiej to wstaw tutaj może jeszcze komuś się przyda.

    A łożysko musi być performance?

    Wstawię zdjęcia wieczorem. Z tego co się orientuje to nie ma łożyska Performacne tak samo jak wysprzęglik. Ja mam seryjną nową tarczę z nowym wysprzeglikiem, nowym łożyskiem i dociskiem performance i działa aż miło.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    8 godzin temu, corradoowner napisał:

    Wstawię zdjęcia wieczorem. Z tego co się orientuje to nie ma łożyska Performacne tak samo jak wysprzęglik. Ja mam seryjną nową tarczę z nowym wysprzeglikiem, nowym łożyskiem i dociskiem performance i działa aż miło.

    Pisałem do firmy która zajmuje się sprzęgłami i odpisali mi na  pytanie czy seryjna tarcza pasuje do docisku performance:

    Cytat

    Nie zawsze. Tarczę Sachs performance są zrobione na sztywnej blasze a seryjne mają też skrzydełka pomiędzy okładzinami które dodatkowo amortyzują w trakcie wystrzelania.  Czasami bywa tak że po montażu seryjnej tarczy pod ten docisk nie wysprzegla. Wymagana jest wtedy albo przeróbka tarczy na taką jak performance lub inny wysprzegla performance który ma dłuższy skok wysprzeglania.

    Czekam na zdjęcia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie zawsze. Tarczę Sachs performance są zrobione na sztywnej blasze a seryjne mają też skrzydełka pomiędzy okładzinami które dodatkowo amortyzują w trakcie wystrzelania.  Czasami bywa tak że po montażu seryjnej tarczy pod ten docisk nie wysprzegla. Wymagana jest wtedy albo przeróbka tarczy na taką jak performance lub inny wysprzegla performance który ma dłuższy skok wysprzeglania.

     

    Z wysprzęglikiem piszą bzdury! Nie ma wysprzeglika Performance, dłuższy tym bardziej nie pomoże.  Sprężynki w zwykłej tarczy opierają się o podtoczenie w docisku performance w wyniku czego tarcza nie dotyka docisku. 

     

    513c940368363333med.jpg

    ddfd93f5c03f24damed.jpg

    Po lewej docisk performance, po prawej seryjny docisk

    00a9a0b96bd4d993med.jpg

    Ja ztoczyłem ten próg. Średnica wew. jak w seryjnym docisku.

    2cb25f0b1f1e6347med.jpg

    Po toczeniu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    13 godzin temu, corradoowner napisał:

    Nie zawsze. Tarczę Sachs performance są zrobione na sztywnej blasze a seryjne mają też skrzydełka pomiędzy okładzinami które dodatkowo amortyzują w trakcie wystrzelania.  Czasami bywa tak że po montażu seryjnej tarczy pod ten docisk nie wysprzegla. Wymagana jest wtedy albo przeróbka tarczy na taką jak performance lub inny wysprzegla performance który ma dłuższy skok wysprzeglania.

     

    Z wysprzęglikiem piszą bzdury! Nie ma wysprzeglika Performance, dłuższy tym bardziej nie pomoże.  Sprężynki w zwykłej tarczy opierają się o podtoczenie w docisku performance w wyniku czego tarcza nie dotyka docisku. 

     

    513c940368363333med.jpg

    ddfd93f5c03f24damed.jpg

    Po lewej docisk performance, po prawej seryjny docisk

    00a9a0b96bd4d993med.jpg

    Ja ztoczyłem ten próg. Średnica wew. jak w seryjnym docisku.

    2cb25f0b1f1e6347med.jpg

    Po toczeniu

    Dzięki. Teraz już wiem o co chodzi. Bo wcześniej to się tylko domyślałem.

    Przy toczeniu trzeba tylko pamiętać żeby dobrze zamontować docisk w tokarce żeby później w samochodzie nie było bicia

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    2 minuty temu, Daro32 napisał:

    Dzięki. Teraz już wiem o co chodzi. Bo wcześniej to się tylko domyślałem.

    Przy toczeniu trzeba tylko pamiętać żeby dobrze zamontować docisk w tokarce żeby później w samochodzie nie było bicia

    Wydaje mi się, że i tak nie są precyzyjnie wyważone ale wiadomo że lepiej się do tego przyłożyć. Cały zestaw czyli tarcza, docisk, dwumas- za dużo tu ruchomych i skręcanych elementów, żeby było to idealnie wyważone. Co do samego toczenia to nie było z tym problemu. Po dobrym zamocowaniu w tokarce docisk dał się obrobić nożem ze stali szybkotnącej więc nie jest bardzo twardy. Zrobiłem już ok 10 tyś i wszystko działa jak należy. Nowy seryjny docisk mam na sprzedaż jakby co.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 14.07.2018 o 09:11, Daro32 napisał:

    Pisałem do firmy która zajmuje się sprzęgłami i odpisali mi na  pytanie czy seryjna tarcza pasuje do docisku performance:

    Czekam na zdjęcia.

    Nie wysprzęgla bo tarcza za gruba. Radzikowski zna temat.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    55 minut temu, Kodzak33 napisał:

    Nie wysprzęgla bo tarcza za gruba. Radzikowski zna temat.

    Nie pisz bzdur jak nie miałeś w ręku ani tarczy ani docisku performance. Jakbyś uważnie obejrzał zdjęcia to widziałbyś dlaczego tarcza nie pasowała

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    58 minut temu, corradoowner napisał:

    Nie pisz bzdur jak nie miałeś w ręku ani tarczy ani docisku performance. Jakbyś uważnie obejrzał zdjęcia to widziałbyś dlaczego tarcza nie pasowała

    Widać dobrze że w docisku performance jest dodatkowo ten rant wewnątrz. Ciekawe w jakim celu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)
    Godzinę temu, corradoowner napisał:

    Nie pisz bzdur jak nie miałeś w ręku ani tarczy ani docisku performance. Jakbyś uważnie obejrzał zdjęcia to widziałbyś dlaczego tarcza nie pasowała

    "Mądry człeku" napisałem to co powiedział mi radzikowski bo chciałem sobie kupić ten docisk. Ale to szkoda kasy bo obicie tarczy jest wystarczające. Nie wszystkie tarcze mają sprężyny 😉ps nie pisz bzdur ze nie da sie idealnie wyważyć... elementy ruchome😁 docisk jest samonastawny

    Edytowane przez Kodzak33

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.