Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modyfikacja sprzęgła A4 B8 FL 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie do osób które ogarniają zasadę działania sprzęgła i tych którzy coś takiego robili.

Jak wiadomo w 2.0TDI sprzęgło słabo sobie radzi po podniesieniu mocy i momentu

Jako że w najbliższym czasie będę wymieniał kpl. sprzęgło to zastanawiam się nad jego modyfikacją po nie dużych kosztach, tj. napewno tarcza będzie obijana kevlarem, ale znalazłem gdzieś w internetach, (że ktoś tam, gdzieś tam), szlifował (lizną) płaszczyznę docisku aby z większą siłą dociskał tarczę.

I tu moje pytania:

-czy takie liźnięcie docisku coś da i czy można to zrobić?

-czy obicie kevlarem i zeszlifowanie docisku da radę z 200KM i 400NM?

Opublikowano

Ze sprzęgłami w b8 jest loteria. Jednym seria wytrzymuje ponad 400Nm, innym ślizga się tarcza obita kevlarem przy 420Nm. Jak już pewnie doczytałeś to docisk jest problemem a nie tarcza. Samo przetoczenie docisku nie wzmocni jego siły dociskania, poprawisz jedynie powierzchnie styku z tarczą pod warunkiem, że ktoś to zrobi umiejętnie. Napisałeś, że wymieniasz komplet to po co toczyć nowy docisk?! Czytając cały temat o ślizgającym się sprzęgle wybrałem docisk Sachs Performance. Pamiętaj, że każde niepowodzenie w modyfikacji sprzęgła będzie skutkowało zrzuceniem skrzyni. Jeżeli będzie to robił mechanik to łatwo policzyć koszta.

Opublikowano
18 godzin temu, corradoowner napisał:

Ze sprzęgłami w b8 jest loteria. Jednym seria wytrzymuje ponad 400Nm, innym ślizga się tarcza obita kevlarem przy 420Nm. Jak już pewnie doczytałeś to docisk jest problemem a nie tarcza. Samo przetoczenie docisku nie wzmocni jego siły dociskania, poprawisz jedynie powierzchnie styku z tarczą pod warunkiem, że ktoś to zrobi umiejętnie. Napisałeś, że wymieniasz komplet to po co toczyć nowy docisk?! Czytając cały temat o ślizgającym się sprzęgle wybrałem docisk Sachs Performance. Pamiętaj, że każde niepowodzenie w modyfikacji sprzęgła będzie skutkowało zrzuceniem skrzyni. Jeżeli będzie to robił mechanik to łatwo policzyć koszta.

Czyli wystarczy docisk Sachs Performance, a cała reszta "zwykła" Sachsa (dwumas, łożysko, tarcza) i będzie to dawało radę?

Czy docisk Performance pasuje do reszty "zwykłych" części?

O ile jest droższy docisk Performance od "zwykłego"?

Opublikowano

Docisk performance wystarcza do 550Nm. Dwumas i tarcza seria. Jak porównywałem numery kół dwumasowych to pasuje chyba do wszystkich silników 2.0 tdi ale musisz mieć tarcze i dwumas też sachs. Sam docisk performance około 2000zł, najtaniej chyba na ebay.de. Mi się udało kupić nowy za 650zł. Mam teraz docisk performance, seryjną nową tarczę i seryjny nowy dwmuas.

Opublikowano
2 godziny temu, corradoowner napisał:

Docisk performance wystarcza do 550Nm. Dwumas i tarcza seria. Jak porównywałem numery kół dwumasowych to pasuje chyba do wszystkich silników 2.0 tdi ale musisz mieć tarcze i dwumas też sachs. Sam docisk performance około 2000zł, najtaniej chyba na ebay.de. Mi się udało kupić nowy za 650zł. Mam teraz docisk performance, seryjną nową tarczę i seryjny nowy dwmuas.

Dzięki za pomoc. Tak pewnie zrobię i dodatkowo tarczę kevlarem obiję

2000zł?

W inter carsie znalazłem za 1460zł

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320132134130-88_3082_001_851-O25508-docisk-sprzegla.html

Opublikowano

Sprawdzałem ceny jakiś rok temu. Tylko się cieszyć skoro tyle kosztuje. Nie obijałbym tarczy kevlarem

Opublikowano
3 godziny temu, corradoowner napisał:

Sprawdzałem ceny jakiś rok temu. Tylko się cieszyć skoro tyle kosztuje. Nie obijałbym tarczy kevlarem

Dlaczego? Kevlar ma lepszą przyczepność niż materiał organiczny.

Poza tym na forum można znaleźć wątki w których koledzy są zadowoleni z kevlarowej tarczy

Opublikowano

Budujesz wyścigówkę, demo car czy to auto do jazdy na codzień? Jeździłeś kiedyś na tarczy kevlarowej i mocnym docisku? Po co obijać tarcze kevlarem skoro docisk performance przenosi moment 550Nm na zwykłej tarczy a komfort jazdy jest bardzo zbliżony do serii

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, corradoowner napisał:

Budujesz wyścigówkę, demo car czy to auto do jazdy na codzień? Jeździłeś kiedyś na tarczy kevlarowej i mocnym docisku? Po co obijać tarcze kevlarem skoro docisk performance przenosi moment 550Nm na zwykłej tarczy a komfort jazdy jest bardzo zbliżony do serii

Nie jeździłem. Wnioskuję tylko po komentarzach na forum. I raczej nikt nie narzeka.

Jakie są różnice w jeździe z kevlarem i dociskiem performance?

I czy przypadkiem te 550Nm nie przenosi docisk ale w połączeniu z tarczą performance, a nie zwykłą?

Edytowane przez Daro32
Opublikowano

w zestawie dostajesz zwykła tarczę organiczną i taki zestaw przenosi 550Nm. Z tarczą spiekową ten docisk przenosi 795Nm. Uwierz mi, że do niczego Ci tak tarcza nie jest potrzebna. Nie dociągniesz z mocą do 550Nm bo zabraknie Ci paliwa. Jak chcesz mieć więcej mocy niż 240-250km to pomyśl o swapie na 3.0, wyjdzie Ci taniej niż pakować pieniądze w 2.0

Opublikowano
10 godzin temu, corradoowner napisał:

w zestawie dostajesz zwykła tarczę organiczną i taki zestaw przenosi 550Nm. Z tarczą spiekową ten docisk przenosi 795Nm. Uwierz mi, że do niczego Ci tak tarcza nie jest potrzebna. Nie dociągniesz z mocą do 550Nm bo zabraknie Ci paliwa. Jak chcesz mieć więcej mocy niż 240-250km to pomyśl o swapie na 3.0, wyjdzie Ci taniej niż pakować pieniądze w 2.0

Ale spiek i kevlar to nie to samo. A kevlarową tarczę można założyć dla dłuższej żywotności

Opublikowano
W dniu 7.07.2018 o 22:33, corradoowner napisał:

w zestawie dostajesz zwykła tarczę organiczną i taki zestaw przenosi 550Nm. Z tarczą spiekową ten docisk przenosi 795Nm. Uwierz mi, że do niczego Ci tak tarcza nie jest potrzebna. Nie dociągniesz z mocą do 550Nm bo zabraknie Ci paliwa. Jak chcesz mieć więcej mocy niż 240-250km to pomyśl o swapie na 3.0, wyjdzie Ci taniej niż pakować pieniądze w 2.0

Dzisiaj byłem w Inter Carsie i powiedziano mi że docisk Sachs Performance pasuje tylko z tarczą Sachs Performance.

Może tak być? Bo zwykła tarcza ma sprężynki a ta Performance ich nie ma

Opublikowano

Dokładnie, i taka tarcza jest w zestawie ze sprzęgłem ale nadal jest to tarcza organiczna. Chyba że kupisz z tarczą Racing ze spieku.

Opublikowano
Godzinę temu, corradoowner napisał:

Dokładnie, i taka tarcza jest w zestawie ze sprzęgłem ale nadal jest to tarcza organiczna. Chyba że kupisz z tarczą Racing ze spieku.

Czyli pasuje i mogę kupować w ciemno docisk performance i zwykłą tarcze (nie performance), czy nie pasuje tak jak mi powiedziano w sklepie?

Opublikowano

Możesz kupić w ciemno docisk performance z tarczą organiczna performance lub tarcza spiekową racing performance. Ja kupiłem docisk performance i zwykła tarczę organiczną Sachs ze sprężynkami. Niestety zwykła tarcza nie do końca pasuje,  mimo iż sachs twierdzi, że pasuje. W docisku performance jest podtoczony stopień na sprężynki w tarczy. Niestety brakuje 1mm żeby okładzina tarczy dotknęła powierzchni docisku. Ja dla świętego spokoju podtoczyłem ten stopień o 5mm i jest wszystko ok. Mogę wysłać Ci zdjęcia, żebyś zobaczył o co chodzi.

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, corradoowner napisał:

Możesz kupić w ciemno docisk performance z tarczą organiczna performance lub tarcza spiekową racing performance. Ja kupiłem docisk performance i zwykła tarczę organiczną Sachs ze sprężynkami. Niestety zwykła tarcza nie do końca pasuje,  mimo iż sachs twierdzi, że pasuje. W docisku performance jest podtoczony stopień na sprężynki w tarczy. Niestety brakuje 1mm żeby okładzina tarczy dotknęła powierzchni docisku. Ja dla świętego spokoju podtoczyłem ten stopień o 5mm i jest wszystko ok. Mogę wysłać Ci zdjęcia, żebyś zobaczył o co chodzi.

Jakbyś mógł to wyślij, a najlepiej to wstaw tutaj może jeszcze komuś się przyda.

A łożysko musi być performance?

Edytowane przez Daro32
Opublikowano

U mnie przy 212ps i 422nm robione u Masters tuning seria sprzęgło działało bez zarzutu. Jak dwumas padł to tylko tarczę obiłem u radzikowskiego zbrojonym kevlarem za 250zl i mam zapas do tego stary seryjny docisk. Po co ładować się w koszty .

Opublikowano
2 godziny temu, Kodzak33 napisał:

U mnie przy 212ps i 422nm robione u Masters tuning seria sprzęgło działało bez zarzutu. Jak dwumas padł to tylko tarczę obiłem u radzikowskiego zbrojonym kevlarem za 250zl i mam zapas do tego stary seryjny docisk. Po co ładować się w koszty .

Dobrze rozumiem, że obicie kevlarem wystarcza na 420Nm?

Jeśli tak to ile już tak jeździsz (kilometrów)?

Opublikowano
8 godzin temu, Daro32 napisał:

Dobrze rozumiem, że obicie kevlarem wystarcza na 420Nm?

Jeśli tak to ile już tak jeździsz (kilometrów)?

Nie, na seryjnym sprzęgle miałem 422nm i zrobiłem ponad 60 tyś. Po tym czasie gdy padł mi dwumas zapobiegawczo przy okazji obiłem stara tarczę kevlarem plus stary docisk zrobiłem na tym ok 20 tyś. Jest ok

Opublikowano
5 godzin temu, Kodzak33 napisał:

Nie, na seryjnym sprzęgle miałem 422nm i zrobiłem ponad 60 tyś. Po tym czasie gdy padł mi dwumas zapobiegawczo przy okazji obiłem stara tarczę kevlarem plus stary docisk zrobiłem na tym ok 20 tyś. Jest ok

Ale ty masz silnik CAHA?

Tam podobo są trochę lepsze sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...