Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niskie podciśnienie gruszki [n75?]


tonawiary

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi jeżeli chodzi o mój przypadek. A4 B5 1.9 AJM 2000r. Od pewnego czasu moje turbo późno wstawało i przeładowywało. Postanowiłem wyciągnąć turbo i wyczyścić. Po wyciągnięciu odkręceniu gruszki(gruszka sprawna trzyma podciśnienie i sprężyna ładnie odbija) czuć było zapieczone łopatki (sztanga ruszała się ok 2-3 mm). Turbo zostało wyczyszczone na błysk, poskręcane i włożone do auta. Turbo zostało złożone w poprawny sposób. W intercoolerze było ok 100 ml oleju, wszystko zostało wyczyszczone. EGR został wyciągnięty i wyczyszczony. Planuję jeszcze w najbliższych dniach go zaślepić. Po tych operacjach turbo dalej nie wstawało jak powinno. Tylko, że tym razem błąd na Vagu to niedoładowanie. Jako, że posiadam vaga zrobiłem adaptację turbiny. Gruszka porusza się góra dół ale wydawało mi się, że ma za mały skok. Kupiłem wakuometr i bingo. Podciśnienie na gruszce ok 0,12bar gdzie powinno być ok 0,8(poprawcie mnie jeśli się mylę). I teraz pytanie do was. Czy za niskie podciśnienie oznacza zepsuty zawór N75 czy uszkodzone wężyki podciśnienia(wydają się ok)? Pompa wakum? Co i jak mogę jeszcze sprawdzić aby turbo w końcu ładnie pompowało? Jeśli potrzeba mam logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienei na gruszce powinno być -0.65 książkowo- na tyle ustawiana jest sztanga. W praktyce jak jest w okolicach -0.55 to jeszcze jest dobrze :) Przypuszczam, że winny jest n75 lub nieszczelność jakaś- bo przy -0.12 to nie miał byś hamulców. Sprawdź ile jest za vacuum pompą to sie dowiesz. Żadne logi nie są na tą chwile potrzebne.

edit. Zdrowa vacuum pompa w 1.9pd daje między -0.8 a -0.9

Edytowane przez misiek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem pompę vacuum i jest ok. podciśnienie 0,85-0,9 bara, pompa szczelna(ok 30 min podłączona do wakuometru). N75 moża w jakiś sposób zdiagnozować inny niż podmianka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż teraz vacuometr na wyjście n75 i rób BS 011 w vagu i zobacz jak zmieniają się wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2018 o 18:14, kamil-vag napisał:

Załóż teraz vacuometr na wyjście n75 i rób BS 011 w vagu i zobacz jak zmieniają się wartości.

Na wyjście n75 czyli zasilanie gruszki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem usterkę. Nieszczelność w układzie podciśnienia na jakimś zaworze. Mógłby ktoś podpowiedzieć co to za zawór? Jeśli otworzymy maskę i stoimy przodem do auta to znajduje się on po prawej stronie. Na wężu który wychodzi od zbiorniczka płynu jest założony trójnik, i ten zawór jest zaraz za tym trójniekiem. Wąż za tym zaworem idzie do filtra oleju.

Na zdjęciu pokazałem gdzie on się znajduje i dokąd prowadzi. Dzięki za podpowiedzi Panowie :)

 

155073a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór zwrotny nagrzewnicy.

Nr kat:  4A0819809

Prawdopodobnie uszkodziła się membrana i zawór łapał lewe powietrze stąd cały ten cyrk z niedoładowaniem. Kupię nowy zawór i problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...