JaCuS08 Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 Witam. Dlaczego podczas jazdy pomiar prądu na woltomierzu wskazuje od 13,2 v do 13,5 v A podczas postoju od 12 v do 12, 2 v . Jest to wina Aku czy altek nie ładuje?
maciejhildek1982 Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 (edytowane) Witam kolegę. Zacząłbym od sprawdzenia napięcia ładowania bezpośrednio na zaciskach akumulatora powinno ono być w ok 14,4V na postoju oczywiście na odpalonym silniku - bez włączonych prądożernych odbiorników ( grzane kubły czy szyba itp.), jeśli tak nie jest to sprawdziłbym jakie napięcie podaje alternator (wyjście - gruby przewód) aby wykluczyć przewod alternator - akumulator, i jeśli tam jest dużo mniej niż 14v szukałbym usterki w samym alternatorze bo powinien ładować w granicach 14v. Może być uszkodzona jedna z diód lub regulator napięcia. Jednak najtaniej i najprościej na początek będzie sprawdzenie i przeczyszczenie połączeń plusowych i mas na lini aku -alternator. Mam nadzieję, że zbytnio nie zagmatwałem Pozdrawiam Edytowane 14 Lipca 2018 przez maciejhildek1982
JaCuS08 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Opublikowano 14 Lipca 2018 Na zaciskach sprawdzałem i pomiar skacze raz w górę raz w dół na wyłączonym i włączonym silniku. Która z diod multimertra trzeba podpiąć pod ten gruby przewód alternatora czarną czy czerwoną?
maciejhildek1982 Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 O diodach to pisałem w alternatorze, ale nieważne. Bierzesz multimetr w rękę ustawiasz na pomiar napięcia stałego (najlepiej na zakresie do 20V) i masa czyli przewód czarny do - aku a czerwony czyli + do + aku lub do alternatora. Napięcie ładowania sprawdzasz oczywiście na odpalonym silniku. Jeśli nie ogarniasz za bardzo elektryki to może podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego takie sprawdzenie to 2 min roboty i pewnie nic za to nie skasują.
JaCuS08 Opublikowano 14 Lipca 2018 Autor Opublikowano 14 Lipca 2018 Czyli czerwony przewód do grubego przewodu alternatora? A jaki pomiar powinien być na alternatorze?
maciejhildek1982 Opublikowano 14 Lipca 2018 Opublikowano 14 Lipca 2018 Tak kolego, tak samo jak na aku mierzysz na alternatorze, czerwony do grubego przewodu a czarny - obudowa alternatora (masa). Multimetr ustawiony tak samo na 20v napięcia. stałego. Jak zmierzysz podaj napięcia, ustalimy winnego.
JaCuS08 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Opublikowano 15 Lipca 2018 (edytowane) Mam pomiary Edytowane 15 Lipca 2018 przez JaCuS08
JaCuS08 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Opublikowano 15 Lipca 2018 (edytowane) Alternator na włączonym silniku 13,97v i pomiar skacze do 4,02 v Akumulator na włączonym silniku to 13,88v i też pomiar skacze do 3,22v Pod obciążeniem czyli światła ogrzewanie itp. Pomiar jest podobny i też skacze . Edytowane 15 Lipca 2018 przez JaCuS08
maciejhildek1982 Opublikowano 15 Lipca 2018 Opublikowano 15 Lipca 2018 Coś tu nie gra, napięcia te 13 z hakiem byłyby do przyjęcia, ale jak skacze do 4,02? To raczej niemożliwe bo wszystkie urządzenia na pokładzie by zwariowały. Na pewno mierzysz miernikiem ustawionym na stałym napięciu?
JaCuS08 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Opublikowano 15 Lipca 2018 Chodzi o to że ten pomiar nie jest stały tylko różny, po prostu jest zmienny. Pomiar robiłem na 20v .
maciejhildek1982 Opublikowano 15 Lipca 2018 Opublikowano 15 Lipca 2018 Oki, ale pokazuje Ci 4v? Bo wiadomo, że lekkie wahania napięcia są czyli powiedzmy od 13.9 do 14,1 ale nie 4v. Sprawdź czy miernik jest na pomiarze napięcia stałego - ntak jak na zdjęciu? Jeśli tak to sam z tego nic nie rozumiem. Spróbuj podjechać do kogoś kto to ogarnia bo 4v w aucie to jakaś niemożloiwość.
JaCuS08 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Opublikowano 15 Lipca 2018 Tak jak na zdjęciu. Tak, pomiar pokazuje 4,85v . Wytłumaczę ci inaczej. Pomiar po podłączeniu miernik wskazuje 14,14v utrzymuje się sekundę i wskakuje np. 8,65v i tak przez sekundę i znowu pokazuje 11,23v przez sekundę i znowu 4,85v i momentalnie pokazuje z powrotem 13,65v . I tak na przemian. Coś takiego się dzieję. Mam nadzieję że wyjaśniłem trochę prościej
maciejhildek1982 Opublikowano 15 Lipca 2018 Opublikowano 15 Lipca 2018 Tak teraz kumam, masz inny miernik? Bo to co on pokazuje to bardzo dziwne, wręcz niemożliwe bo jak aku może mieć raz 12v a raz 4v. Albo pożycz od kogoś inny miernik albo spróbuj podjechać do jakiegoś warsztatu. sprawdzenie altka to naprawdę 2 min roboty.
mszark Opublikowano 16 Lipca 2018 Opublikowano 16 Lipca 2018 Wskazania na liczniku to często są zaniżone. Miernik masz raczej do d..., przy takich napięciach co chwila resetował by się ecu, licznik, dyskoteka na światłach itp. Sprawdź go na jakiejś baterii, ładowarce do telefonu, czy jakimś zasilaczu.
JaCuS08 Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Opublikowano 16 Lipca 2018 Miernik jest dobry. Sprawdziłem. Coś nie tak z alternatorem jest. Pewnie padł regulator napięcia
maciejhildek1982 Opublikowano 16 Lipca 2018 Opublikowano 16 Lipca 2018 (edytowane) Kolego, nie obraź się, ale chyba najlepiej będzie jednak jak Ci to sprawdzi kumaty elektryk, bo sprawny akumulator który odpala auto nie może mieć 4v. Edytowane 16 Lipca 2018 przez maciejhildek1982
JaCuS08 Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Opublikowano 16 Lipca 2018 Przypomnę tylko że pomiar 4v był tylko przez sekundę bo tak jak wcześniej wspomniałem cały ten pomiar był zmienny. Auto na tym Aku odpala, nie ma z tym problemu . Miernik dobry bo sprawdzałem nim pomiar w aucie siostry i tam było wszystko ok pomiar był stały nic nie skakalo. Więc tutaj albo przewody jakieś albo alternator
maciejhildek1982 Opublikowano 17 Lipca 2018 Opublikowano 17 Lipca 2018 Może przewody od miernika, nie zawsze łączą, bo to co piszesz to naprawdę dziwne. A napięcia ok 14v to dobre ładowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się