Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI AVF - Falujące obroty, szary dym - Prośba o analizę logów


m4t1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem ze swoją nowo nabytą a4. Autko kupiłem w Niemczech, więc nie znam jego historii. 

Problem występuje raczej losowo. Na biegu jałowym falują mi obroty i telepie całym autem przy czym dymi na szaro i specyficzny zapach (raczej nie spalonego oleju).  Falowanie zmienia swoją charakterystykę jak obciążę silnik np. światłami i klimatyzacją. Autem ciężko ruszyć bez dodania sporej ilości gazu, w przeciwnym wypadku auto tak jakby się dusi i gaśnie.
Ostatnio wymieniona pompa vaccum, poprzednia z uszkodzonym króćcem i podciekająca. Przy starej pompie (LUK) i przy nowej (BOSCH) problem z falującymi obrotami wyglądał identycznie.
Robiłem test odpinając wężyk podciśnienia sterujący EGRem, była poprawa, można powiedzieć ze problem zniknął, lecz po analizie logów stwierdziłem że EGR jest dobry (EGR już trochę pluje olejem z otworków pod gruszką).
Osobiście próbowałem trochę analizować te logi i stawiałbym na trzeci wtrysk lub/i przepływomierz. 

LOGI

STATYCZNE
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_x70o6.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_4iq68.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_JI85z.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_sD0kx2.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_9584d.html

DYNAMICZNE
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_aPpfqC4.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_3bG48n.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_RmTvF.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_VTVhn.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_7fEDZ6.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_JH7JTc.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_J840Hd.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_1hRC33.html
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_B5D3p6.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_Y5MP2j.html

BASIC SETTINGS
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_snODg.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_6oYv9.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci wtrysk podejrzany. Standardowo, zrzucić pokrywę wymienić oringi, podoginać konektory we wtyczkach i zamienić miejscami największy plus z minusem... wtedy będziesz wiedział czy to wtrysk czy co innego, może się okazać, że jets luz na krzywkach, coś z wałkiem itd, wyjdzie po zdjęciu pokrywy...

Dynamicznie MAF/MAP ok, tego bym się nie czepiał... EGR też poprawnie obniża masę zasysanego powietrza... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamil za pomoc.
Przed zdjęciem pokrywy z ciekawości przetestuje preparat LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG. Dam znać jak będę po, jeżeli będzie jakaś poprawa to wrzucę logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

odświeżam temat. Problem z falującymi obrotami niestety nie rozwiązany. Jestem w trakcie czyszczenia EGR'u i prawdopodobnie rozbiorę zawór podciśnienia do sterowania EGRem N18 i spróbuje go wyczyścić. 

Co do samych logów, zrobiłem sobie wykresy wybranych grup i nie pasują mi dane MAF. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale wrzucam wykresy, może będzie łatwiej zanalizować. 

Basic_grupa_003

basic_003.jpg

Dynamiczny_003

dynamiczny_003.jpg

Dynamiczny_008

dynamiczny_008.jpg

Dynamiczny_011

dynamiczny_011.jpg

Edytowane przez m4t1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ci nie pasuje w tych logach? 

Pisałem, jest OK. 

Na próbę możesz dać blaszkę pod EGR i zobaczysz czy coś pomoże... 

Sprawdzaleś jakie masz odczyty z kanału 007? Temperatury? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko te wszystkie logi były robione w momencie gdy akurat te falowanie nie występowało.  Poniżej logi grupy 3 w momencie falowania:
Pod koniec dodałem trochę gazu.

Ze względu na brak czasu żeby tematem się zająć auto jutro trafia do mechanika.

 

grupa_003.png

Edytowane przez m4t1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane od mechanika, uszkodzony przepływomierz powietrza !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz w momencie falowania to widać, że była sieczka z tymi danymi... Bo naprawdę w dynamicznych wyglądało to poprawnie. MAF wyglądał na całkiem zdrowy.

No nic, fajnie, że problem rozwiązany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...