Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szyby elektryczne przód - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent: B6 Avant 2003r.

Szyby elektryczne przód (tył korbka).

Podnoszenie / opuszczanie szyb działa 3-4 tygodnie po czym milknie na tydzień, max dwa. I tak w kółko. Bez względu na temperaturę, wilgotność bla bla...

Jeśli działa, działają WSZYSTKIE przyciskie (oba po stronie kierowcy i ten jeden dla pasażera).

Jak nie działa, NIE DZIAŁAJĄ WSZYSTKIE.

Podejrzewa się głupiejący silniko-sterownik znajdujący się w lewych drzwiach.

Wrzucam zdjęcie jego oznaczenia.

Czy to może być prawda, że ten moduł odpowiada ze sterowania obiema szybami elektrycznimi ?

Jaka VCDSem sprawdzić, czy to wypluwa jakiś błąd ? Ktory to będzie moduł VAGa ? 

Elektryk pokazał mi na skanerze błąd tego modułu, ale ja wolę sam sobie sprawdzić VCDSem ;)

I na koniec - na co zwracać uwagę szukając zastępcy ? Wiem, że musi się zgadzać numer OE czyli 8e1959801A - ale co jeszcze jest istotne ?

Dzięki z góry za pomoc. 

20180820_200646.jpg

Opublikowano

A przypadkiem nie jest trafiona wiazka kabli w przelotce z drzwi kierowcy? ... Zdejmij gume i posprawdzaj kable to jest najczęstsza przyczyna. 

A szyby to w module komfortu 46 szukaj.

Na przyszłość jak nie wiesz gdzie to zrób sobie autoscan za pomocą vcdsa. Wybierasz z listy platforme w tym przypadku 8E i dajesz start. Program sam prześwietli wszystkie sterowniki i wypluje raport i ewentualne błędy 

Opublikowano

A coś mówił elektryk, że dwa kabelki w wiązce mu się nie podobają. 

Nigdy nie próbowałem tego zdejmować. To jest jakaś prosta czynność ? ja to się zawsze boję, że coś ruszę i rozwalę więc sam staram się nic nie rozbierać jeśli chodzi o jakieś delikatne w mojej ocenie elementy ;)

Dzięki za cynk z VCDSem ! Jutro sprawdzę co wypluje. 

Opublikowano

Jak auto bylo u elektryka i miał jakieś podejrzenia to powinien tam zerknąć i ewentualnie zrobić wstawke nowego kabla czy coś... A tak pewnie nic nie zrobił a za "usługę" skasował. Pomyśl nad zmianą elektryka na przyszłość. 

Opublikowano

Spokojnie, to mój lokalny zaufany elektryk i póki co nie wziął ani złotówki.

Analizę zrobił cząstkową bo wziął się za auto zbyt późno a ja musiałem je odebrać wieczorem ;)

Kable w tym przejściu miedzy budą a drzwiami rzeczywiście musza być rozdupcone gdyż dziś rano nie działały mi głośniki, pomerdałem tą gumą delikatnie i zaskoczyło.

Muszę to rozebrać i może się okazać, że większość wiązki jest już w kiepskim stanie. 

Zdam relację z dalszych prac.

Opublikowano

Kable w wiązce przechodzącej przez drzwi są ok. (te od sterowania szybami).

Czyli na 100% walnięty kontroler w drzwiach. 

Z resztą w VAGu potwierdzenie:

01331 -  Door Control Module; Driver Side (J386)
            49-10 -  No Communications - Intermittent

Proszę o porady jak namierzyć w 100% pasujący zamiennik. Wiadomo, numer OE musi być ten sam - ale co jeszcze ? 

Opublikowano

Jak dochodzi zasilanie do modulu to zobacz jeszcze czy przewody od cana nie sa urwane lub gdzies styki nie dociskaja. Cany sa pomaranczowe jeden z brazawym i drugi z zielonym paskiem skrecone ze soba na calej dlugosci. Moze z nimi jest problem albo posprawdzaj dla pewnosci bezpieczniki.

Opublikowano

Wszystko z kablami cacy.

Jak namierzyć dobry moduł ? 

Opublikowano

Podbijam. Jak namierzyć prawidłowy moduł ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...