dj1910 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Pacjent: B6 Avant 2003r. Szyby elektryczne przód (tył korbka). Podnoszenie / opuszczanie szyb działa 3-4 tygodnie po czym milknie na tydzień, max dwa. I tak w kółko. Bez względu na temperaturę, wilgotność bla bla... Jeśli działa, działają WSZYSTKIE przyciskie (oba po stronie kierowcy i ten jeden dla pasażera). Jak nie działa, NIE DZIAŁAJĄ WSZYSTKIE. Podejrzewa się głupiejący silniko-sterownik znajdujący się w lewych drzwiach. Wrzucam zdjęcie jego oznaczenia. Czy to może być prawda, że ten moduł odpowiada ze sterowania obiema szybami elektrycznimi ? Jaka VCDSem sprawdzić, czy to wypluwa jakiś błąd ? Ktory to będzie moduł VAGa ? Elektryk pokazał mi na skanerze błąd tego modułu, ale ja wolę sam sobie sprawdzić VCDSem I na koniec - na co zwracać uwagę szukając zastępcy ? Wiem, że musi się zgadzać numer OE czyli 8e1959801A - ale co jeszcze jest istotne ? Dzięki z góry za pomoc.
MaTeo85 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 A przypadkiem nie jest trafiona wiazka kabli w przelotce z drzwi kierowcy? ... Zdejmij gume i posprawdzaj kable to jest najczęstsza przyczyna. A szyby to w module komfortu 46 szukaj. Na przyszłość jak nie wiesz gdzie to zrób sobie autoscan za pomocą vcdsa. Wybierasz z listy platforme w tym przypadku 8E i dajesz start. Program sam prześwietli wszystkie sterowniki i wypluje raport i ewentualne błędy
dj1910 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2018 A coś mówił elektryk, że dwa kabelki w wiązce mu się nie podobają. Nigdy nie próbowałem tego zdejmować. To jest jakaś prosta czynność ? ja to się zawsze boję, że coś ruszę i rozwalę więc sam staram się nic nie rozbierać jeśli chodzi o jakieś delikatne w mojej ocenie elementy Dzięki za cynk z VCDSem ! Jutro sprawdzę co wypluje.
MaTeo85 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Jak auto bylo u elektryka i miał jakieś podejrzenia to powinien tam zerknąć i ewentualnie zrobić wstawke nowego kabla czy coś... A tak pewnie nic nie zrobił a za "usługę" skasował. Pomyśl nad zmianą elektryka na przyszłość.
dj1910 Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2018 Spokojnie, to mój lokalny zaufany elektryk i póki co nie wziął ani złotówki. Analizę zrobił cząstkową bo wziął się za auto zbyt późno a ja musiałem je odebrać wieczorem Kable w tym przejściu miedzy budą a drzwiami rzeczywiście musza być rozdupcone gdyż dziś rano nie działały mi głośniki, pomerdałem tą gumą delikatnie i zaskoczyło. Muszę to rozebrać i może się okazać, że większość wiązki jest już w kiepskim stanie. Zdam relację z dalszych prac.
dj1910 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Kable w wiązce przechodzącej przez drzwi są ok. (te od sterowania szybami). Czyli na 100% walnięty kontroler w drzwiach. Z resztą w VAGu potwierdzenie: 01331 - Door Control Module; Driver Side (J386) 49-10 - No Communications - Intermittent Proszę o porady jak namierzyć w 100% pasujący zamiennik. Wiadomo, numer OE musi być ten sam - ale co jeszcze ?
MaTeo85 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Jak dochodzi zasilanie do modulu to zobacz jeszcze czy przewody od cana nie sa urwane lub gdzies styki nie dociskaja. Cany sa pomaranczowe jeden z brazawym i drugi z zielonym paskiem skrecone ze soba na calej dlugosci. Moze z nimi jest problem albo posprawdzaj dla pewnosci bezpieczniki.
dj1910 Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Wszystko z kablami cacy. Jak namierzyć dobry moduł ?
dj1910 Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2018 Podbijam. Jak namierzyć prawidłowy moduł ???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się