Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wywalanie płynu przez zbiorniczek


Mateuszeka4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam audi a4 b6 z silnikiem 1.9Tdi 2001 rok 130km. Mam problem z ukladem chłodzenia :/ . Wywala go przez zbiornik czasem po bardzo krotkiej jeździe ,czasem przejade normalnie 90 km ale to jest max , strasznie to dolujacr , boje się narazie pakować w uszczelkę gdyz jesli będzie to coś innego nie wyrobie się do zimy . Dodan ze wymienilrm termostat , zalalem nowym plynrk g12+, zalewany byl woda wcześniej bo ubywalo często tego plynu ale od 3 tygodni około jest coraz gorzej czasem wywali go co 30 km około 1 litr. Z góry dziękuję za każdą pomoc w rozwiązaniu . Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że rano sprawdzajac dzisiaj po nocnej drodze skończonej ok 23:30, o 12 otwierajac korek w zbiorniczku bylo cisnienie nadal a zbiornik byl prawie pusty 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą:naughty:

Na pocieszenie mogę tylko powiedzieć że w tych silnikach głowice i bloki raczej nie pękają ( pod warunkiem że jak silnik został by zagotowany , to nikt na szybko nie wlewał do niego chłodziwa :P).

Kranówki nie powinno się lać do układu chłodzenia ze względu na osadzający się na elementach układu kamień kotłowy, który utrudnia odprowadzanie ciepła z elementów silnika przez płyn chłodzący i dalej do otoczenia przez radiatory  chłodnicy i nagrzewnicy .

Jeżeli już to destylowaną , albo chociaż przegotowaną .

Jeżeli na rozgrzanym silniku zamontujesz trójnik na przewodzie odpowietrzającym głowicę ( idzie on jako najcieńszy do zbiorniczka wyrównawczego ) i podłączysz do niego manometr z zakresem 2 do 5 barów , to będziesz w stanie potwierdzić lub wykluczyć podejrzenia :hi:

Jeżeli przepałujesz auto ( 1-2 km wystarczą ) i manometr szybko wskaże wartość 1,5 bara lub wyżej , to masz potwierdzenie moich przypuszczeń.

Jeżeli ciśnienie nie wzrośnie powyżej 0,5 bara , to wszystko jest OKI :D

Zakładam oczywiście że układ jest szczelny i zaworki w korku zbiorniczka są sprawne , można to sprawdzić pompując delikatnie  układ z kompresora , przy ok 1,5 bara korek powinien zacząć upuszczać ciśnienie z układu :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...