Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Wysoka temperatura płynu chłodzącego po wymianie termostatu na ORI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Sporo przed założeniem tego wątku poczytałem o termostatach itp więc prosze nie odsyłajcie mnei do "szukajki". Wiem ze tematów o termostatach i temperaturze jest cała masa ale u siebie zauważylem dziwny objaw.

Przed wymiana temperatura jak pisałem w jednym z wątków trzymała około 80stopni ( 75 do max na postoju 85stopni). Przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem termostat, oczywiście na oryginał zakupiony w ASO audi Ignaszak. Pierwsze wrażenie OK szybciej autko się nagrzewało. Postanowiłem wiec popatrzeć do jakiej temperatury wiec kanał 49 klimtronika i w drogę. Prędkość nie grała roli bo czy 90km/h czy 140km/h było około 92-96stopni - troszkę dziwne bo przy większej prędkości i około -4stopi na dworze nie powinno chyba trzymać 96stopni. Postanowiłem wiec na postoju sprawdzić co się dzieje. I teraz najciekawsze, po kilkunastu minutach pracy już nagrzanego silnika temperatura wzrastała do 99stopni (nie zależnie jak długo na postoju to zawsze migało 98/99 stopni), myślę sobie trochę dużo, postanowiłem wiec sprawdzić czy wzrośnie jeszcze więcej do ponad 100stopni. Siadam wiec na fotel i gazu do 3tys i tak go trzymam i ku mojemu zdziwieniu temperatura zamiast rosnąc zaczęła maleć aż zeszła do 92 stopni i tak stała. Gdy pościłem gaz i znowu wolne obroty to po chwili 99stopni a gdy gazowałem to znowu 92 stopnie oczywiście to wszystko na postoju.

Czy to normalne czy coś nie wyrabia w samochodzie przy wolniejszych obrotach jak np pompa wody??

Dodam ze nagrzewanie działa bardzo dobrze i układ raczej nie jest zapowietrzony.

pozdrawiam i dzięki za wszelkie uwagi.

Opublikowano

wyglada jakby pompa dawała słaby obieg :mysli:

Opublikowano

troche dużo rzeczywiście te 99 przeważnie termostaty ustawia się na temp. 87-92 st C na otwieranie, a co do tego że jak przyciśniesz do 3 tys. obr i temp spadła wtedy to nie włączył się czasem wentylator i nie schłodził ? - bo na to wygląda

Opublikowano

Dzięki koledzy,

Co do temperatury otwarcia to na termostacie było wybite 87stopni. Co do wentylatora to jeden kreci się po rozgrzaniu cały czas a drugi chyba od klimy stoi. Nie sądzę by to wentylator zbił tak szybko temperaturę. dodam ze stojąc przez 10-15min bez gazowania temp ciągle 98/99 stopni jak tylko przygazuje spada do 92/93 jak puszcze gaz to znowu 98/99 i tak w kółko. Najciekawsze jest to ze po dłuższym postoju np po nocy i po przejechaniu odcinka okolo 25km chłodnica ciągle zimna mimo ze na klimatroniku 92-96 stopni (możliwe ze to dlatego, ze na dworze około -2stopni i przy dłuższej szybkiej jeździe mały obieg wystarcza). Dziś wieczorem przez około 30 min ciągłego męczenia silnika, chłodnica tez się nagrzała więc termostat raczej się otwiera. Ale niepokoi mnie to 98/99 stopni i spadek temperatury przy gazowaniu na postoju.

Opublikowano

a może po prostu czujnik zawyża temp :doh1:

Opublikowano

Ale niepokoi mnie to 98/99 stopni i spadek temperatury przy gazowaniu na postoju.

kiedy obroty wzrastaja,pompa szybciej kreci-temperatura delikatnie spadnie-i w druga strone to samo,jesli obroty spadaja,pompa nie kreci szybko-temperatura delikatnie podskoczy-klimatronik to pokarze,zas na blacie caly czas bedzie 90,bo ten czujnik od wskaznika ma taka tolerancje-jesli silnik sie nie przegrzewa,nie slabnie,nie traci mocy,na blacie caly czas taka sama temp(nie wyzsza niz 90st),woda sie nie gotuje-nie ma obaw,wszystko jest w porzadku-nie szukaj dziury w calym :wink4: zaczalbym sie martwic,jak bedziesz mial w/w objawy... :naughty:
Opublikowano

kurde jak po przejechaniu 25 kaemów masz chłodnicę zimną to wygląda na zapowietrzony układ

Opublikowano

kurde jak po przejechaniu 25 kaemów masz chłodnicę zimną to wygląda na zapowietrzony układ

Dokładnie ja też tak miałem :wink4:odpowietrz układ i daj znać czy pomogło.

Opublikowano

A może kolego masz przytkany gdzies obieg w wezach lub chłodnicy sciag górny waz od chłodnicy i zobacz czy w wejsciu do chłodnicy nie ma jakis osadów to moze byc powodem po prostu słaby obieg i pompa nie daje rady.

Opublikowano

u mnie jest podobnie...;/ przy rozgrzanym silniku gdy jade jest ok wskazuje 90 stopni ale gdy tylko wyrzuce na luz od razu skacze mi na 105 stopni... i tak juz mam od jakiegos czasu....;/ wymienilem juz termostat na drugi i nawet pompe wody i nic nie pomoglo:( spuscilem plyn z ukladu i przepatrzylem wszystkie przwody czy czasem jakis nie jest zapchany bo z tego co wywnioskowalem to jakbym obiegu nie mial gorny przewod od chlodnicy jest goracy a dolny zimny jakby termostat nie otwieral... ale czy to mozliwe ze nowy termostat moze byc uszkodzony...? a jak zatrzymam reka wentylator bo jest na wiskozie i chlodzi non stop to wtedy szybciej nagrzewa sie chlodnica i powoli dolny przewod zaczyna robic sie cieply, moze to wina wiskozy???? jak myslicie ?

Opublikowano

kiedy obroty wzrastaja,pompa szybciej kreci-temperatura delikatnie spadnie-i w druga strone to samo,jesli obroty spadaja,pompa nie kreci szybko-temperatura delikatnie podskoczy-klimatronik to pokarze,zas na blacie caly czas bedzie 90,bo ten czujnik od wskaznika ma taka tolerancje-jesli silnik sie nie przegrzewa,nie slabnie,nie traci mocy,na blacie caly czas taka sama temp(nie wyzsza niz 90st),woda sie nie gotuje-nie ma obaw,wszystko jest w porzadku-nie szukaj dziury w calym :wink4: zaczalbym sie martwic,jak bedziesz mial w/w objawy... :naughty:

Dzięki koledzy za zainteresowanie tematem, widzę ogólnie, że temperatura to gorący temat i u każdego z Nas coś tam jest według niego nie tak. Po głębszym zastanowieniu się i przeczytaniu wszystkich postów a zwłaszcza kolegi Domjenick doszedłem do wniosku ze faktycznie nie ma co szukać dziury w całym. Silnik nie słabnie a wręcz ciut jakby lepiej chodził, temperatura po półgodzinnym postoju nie wzrosła do ponad 100stopni tylko ciągle 98 na vagu bez błędów i ta sama temperatura, chłodnica na tym długim postoju zrobiła się gorąca (możliwe ze przy -3 -4 stopniach i prędkości 120-130km/h po 25km miała prawo być zimna), ogrzewanie w środku działa dobrze więc wykluczam zapowietrzenie układu. Przy szybkiej jeździe na klimatroniku 91-95stopni ze wskazaniem większości na 93stopnie. Tak więc poczekamy do lata i zobaczę jeśli coś będzie niepokojącego napewno odświeżę temat i będę prosił o rady.

Jedyne co mi teraz pozostało z moich zmartwień i weszło w krew to jazda na włączonym 49 kanale klimatroniku :>

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...