Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dźwięk/drganie pedału po ruszeniu + dodatkowe pytania o działanie skrzyni


jnow

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

niedawno kupiłem A4 Allroad z 2012 r. z silnikiem 2.0 TFSI (CDNC) i automatyczną skrzynią biegów S-Tronic (7 biegów). To mój pierwszy samochód ze skrzynią automatyczną, stąd może jestem trochę przewrażliwiony i mam kilka pytań, w tym jedno, które jest najbardziej niepokojące. Samochód ma 112 tys. km przebiegu, serwisowany tylko w ASO. Pierwsza wymiana oleju w skrzyni przy przebiegu 60 tys. km. Przed zakupem sprawdzałem samochód pod komputerem, zero błędów.

1. Po praktycznie każdym odpaleniu samochodu po dłuższym/krótszym postoju, gdy np. wyjeżdżam z hali garażowej i toczę się na pierwszym biegu nagle bodajże w momencie przekroczenia 10 km/h, czyli zmiany biegu na drugi, występuje 'szuranie', które jest wyczuwalne pod pedałem gazu - jest to takie drganie z nieprzyjemnym dźwiękiem, które jednocześnie nie powoduje braku płynności zmiany biegu, wyższych obrotów itd. Po pierwszym ruszeniu efekt ustępuje i np. tocząc się potem w korkach on nie występuje. Skrzynia zmienia biegi płynnie, tak samo je redukując. W dniu wczorajszym efekt ten pojawił się jeszcze raz przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający (gdy auto było już rozgrzane i po trasie 50 km). Co to może być? Jak zabrać się za diagnostykę tego problemu? Gdzieś czytałem, że to może być efekt włączania pompy ABS, ale z kolei czemu to wystąpiło również podczas jazdy...

Na tym forum nie znalazłem podobnego tematu z rozwiązaniem. Podobny był na klub A5, ale na razie nikt mi nie odpisał. Tematy w których opisywano podobny problem:

2. Pytanie - czy w Waszych skrzyniach S-Tronic w trybie Sport redukcja biegów również odbywa się z 'międzygazem', czyli podbiciem obrotów? I w trybie Sport generalnie te redukcje są głośniejsze niż w trybie Drive?

3. Redukcje podczas np. wyprzedzania - czy w Waszych skrzyniach S-Tronic zdarza się, że skrzynia potrafi się troszkę 'zgubić'? Tzn. jadąc na przykład 90 km/h na 7 biegu, gdy robię kick-down, wciskając gaz 'do dechy' skrzynia zredukowała mi na za niski bieg, podnosząc bardzo obroty i dopiero przerzuciła bieg wyżej i samochód zaczął 'ciągnąć'. Gdy jadę delikatniej, problem nie występuje - biegi zmienia błyskawicznie, również operując łopatkami.

Mój szwagier taki sam efekt przy agresywnym kick-down ma w swojej A-klasie (też 7 biegowy automat).

Będę bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam,

Kuba

 

Edytowane przez jnow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem sie z objawami o ktorych piszesz. Jedynie co miałem dwa razy, to przejeżdzając przez próg zwalniający przez 1-2 sek coś się załączyło i brzeczało + drgania na pedale - efekt jakby załączył sie abs/kontrola trakcji. Tłumacze to tym, że pewnie tył podskoczył i zrobiła sie różnica prędkości pomiedzy kołami i czujniki abs'u to wyłapały i probowały korygować myśląc, ze to jakiś poślizg kół.

W trybie sport, nie zauważyłem u siebie międzygazu, biegi w tym trybie nie są załączane głośniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiekolwiek dziwności z s-tronikiem zwykle kończą się wymianą mechatroniki... i każdy posiadacz s-tronika jest straszony właśnie tym, że w okolicach 100 000 trzeba będzie zrobić skrzyni przegląd. Ale to nie koniec świata...

Nie miałem okazji jeździć innym s-tronikiem, więc mogę tylko porównać do innych "dsg" (Golf 6,7 GTI i R) - wspólny mianownik to to, że wszystkie zachowują się dziwnie jak najeżdża się powoli na garb albo najazd (krawężnik)  albo stoi w korku przed jakimś progiem zwalniającym - czasem potrafią się rozłączyć, mimo że skrzynia jest w pozycji na "jedynce" żeby za chwilę gwałtownie szarpnąć... Ale nie powinno nic "szurać". Co do problemu wyboru biegu przy agresywnym przyspieszaniu - ja się ze swoją skrzynią w ogóle nie rozumiem, więc do wyprzedzania przygotowuje ją łopatkami.. bo ona gotowa redukować do dwójki przy 100km/h, a przy prędkościach autostradowych wali trzeci bieg. Ja się po prostu nauczyłem wajchę od skrzyni w prawo -> blokuje bieg i wybieram ręcznie bez strachu że będzie kickdown jak za głęboko nacisnę... 

A co do dohamowywania z międzygazem przy redukcjach - O tak - dlatego się kupuje te skrzynie ;) W trybie dynamic występuje "międzygaz", a w trybie normalnym - zależy chyba od konfiguracji auta (mój RS w normalnym trybie w ogóle nie redukuje przy dochamowywaniu jeśli skrzynia jest w trybie D). Ja za ten jazgot z wydechu przy redukcjach wolę to auto bardziej, niż SSQV w STI ?  przy zdjęciu nogi z gazu przy WOT...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Korton555, @was002 - dzięki za odpowiedzi.
Wczoraj po całym dniu czytania for (w tym zagranicznych), wieczorem wybrałem się na testy auta i stwierdzam, że to szurnięcie/cyknięcie/puknięcie w pedał gazu (nie wiem jak to określić) to ewidentnie coś dotyczącego aktywacji ABS - oprócz uruchomienia auta po dłuższym postoju (co ponoć jest normalne, nazywa się to ABS Self-Test) - https://www.audi-sport.net/xf/threads/abs-self-test-noise-when-pulling-away.245291/, zdarza się to tylko przy dynamiczniejszym przejechaniu przez np. próg zwalniający, auto chyba wtedy głupieje i aktywuje ten ABS, co w sumie potwierdziliście również Wy wyżej.

Na ten moment zamierzam więc normalnie jeździć, bo działanie skrzyni nie budzi moich zastrzeżeń (jeżeli ten międzygaz rzeczywiście jest normalny przy trybie S :))..

Wczoraj przy okazji testów, skusiłem się na próbę LC, poniżej filmik. Wydaje mi się, że okolice 6.8-7.0 s. do 100 km/h są zachowane:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Korton555, musisz rozgrzać olej w skrzyni/silniku, ustawić się na wprost na płaskiej powierzchni, wyłączyć ESP, przełączyć skrzynię w tryb Sport, nacisnąć lewą stopą bardzo mocno hamulec, a następnie prawą nogą wcisnąć gaz do oporu - obroty wskoczą na 4 tys., zwalniasz hamulec i jazda :) 

Edytowane przez jnow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też spotkałem się raz z tym efektem szurania pod pedałem gazu ale na skrzyni tiptronic po dłuższym postoju auta. 

Tak przy okazji zapytam bo widzę, że udzielają się tutaja aktywni użytkownicy i posiadacze B8.

Czy w lifcie 2.0tfsi wymienialiście już poduszki silnika? Szczególnie tę przy turbinie? Przy jakim przebiegu i na co wymieniliście? Nowka z ASO czy jakiś zamiennik?

Czy poduszka w aucie z automatem może powodować stuki? Chodzi mi o stuki wynikające z naprężenia np jazda do tyłu a potem jazda do przodu i hamowanie nie z przejazdu po nierównościach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nikt nie rozwiązał tego problemu. Szuranie/ drganie na pedale gazu występuje również u mnie w audi a4 b8 2.0 TFSI s-tronic. Gdy ją osobiście sprowadziłem miała 44 tys przebiegu. Teraz mam 65 tys i powiem, że problem pojawił się od niedawna. Nie ma żadnych błędów silnika, ani skrzyni. Chociaż zauważyłem troszeczkę nierówną pracę silnika tylko problem w tym, że nie ma żadnego wypadania zapłonu. Dlatego nie wierze w to, że te samochody tak mają.. bo mój tego nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z tym drganiem to normalna przypadłość, zarówno u mnie (2.0 caga 2009) jak i u kolegi (2.0 cdnc 2013) to występuje. Gdzieś kiedyś czytałem, że to pompa ABS oczyszcza tarcze z nalotu, ale ile w tym prawdy to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...