Pretor Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam. Mam problem tego typu, że: czasami mi biegi haczą, ale nie zawsze. Raz wchodzą gładko, a czasami kawałek lekko i dalej czuję się znaczny opór, jakby coś blokowało. Po użyciu pewnej siły bieg wchodzi bez żadnych zgrzytów. Tyczy się to wszystkich biegów. Dodam, że jak wyłączam silnik to trzęsie autem. Mam tak od samego początku jak kupiłem autko. Pozdrawiam.
FAZY Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 To nie jest normalne :confused4:powinieneś się przejechać do warsztatu isprawdzić stan poduszek
DAWIDBORI Opublikowano 22 Lutego 2009 Opublikowano 22 Lutego 2009 hm a co do biegów pewnie w zimie ci sie tak dzieje a w lecie nie co?? jak tak to olej w skrzyni zmien na rzadszy
Rudi Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Mi zaczeły "chaczyć" jak dolałem 0,5l oryginalnego oeju 75W 90, bo było za mało ;(
NYNA Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 To trzeba było wymienić a nie dolewać. Skąd wiesz że miałeś tam ten olej? Masz auto od nowości? Może ktoś go już wymieniał i wlał inny a Ty teraz jeszcze innego dolałeś
Rudi Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 To trzeba było wymienić a nie dolewać. Skąd wiesz że miałeś tam ten olej? Masz auto od nowości? Może ktoś go już wymieniał i wlał inny a Ty teraz jeszcze innego dolałeś Masz rację nie wiem. Ale jeśli go ktoś wymienił, to wlał chyba rzadszy a nie oryginał. Bo jeśli po dolewce pół litra oryginału, biegi zaczęły gorzej wchodzić, to aż boję się pomyśleć jak pracowałaby skrzynia po całkowitej wymianie!
rikardo Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Masz auto od nowości? Może ktoś go już wymieniał i wlał inny a Ty teraz jeszcze innego dolałeś Masz rację nie wiem. Ale jeśli go ktoś wymienił, to wlał chyba rzadszy a nie oryginał. Bo jeśli po dolewce pół litra oryginału, biegi zaczęły gorzej wchodzić, to aż boję się pomyśleć jak pracowałaby skrzynia po całkowitej wymianie! W jednym z postów pisałeś, że wlałeś olej Mobil tu twierdzisz, że oryginalny. Kupowałem w ASO oryginalny olej i nie znalazłem na nim określenia Mobila jako producenta. Wymieniałem oryginalny olej w dwóch samochodach i takich problemów jak ty opisujesz w swoich postach nie miałem. Przypuszczam, że wlałeś jakiś zamiennik i pojawiły sie problemy ze skrzynia. Witam. Mam problem tego typu, że: czasami mi biegi haczą, ale nie zawsze. Raz wchodzą gładko, a czasami kawałek lekko i dalej czuję się znaczny opór, jakby coś blokowało. Po użyciu pewnej siły bieg wchodzi bez żadnych zgrzytów. Tyczy się to wszystkich biegów. Dodam, że jak wyłączam silnik to trzęsie autem. Mam tak od samego początku jak kupiłem autko. Pozdrawiam. Czy wymieniałeś u siebie płyn hamulcowy? Jeżeli nie to wymień w układzie płyn hamulcowy może mieć wpływ na słabe słabe działanie siłownika przy sprzęgle. Występowały u mnie tez takie problemy i sam się zastanawiałem nad przyczyna. Miałem wycieki płyny w tylnych cylinderkach i wymieniłem cały płyn hamulcowy a problemy z haczeniem biegów minęły
Rudi Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 W jednym z postów pisałeś, że wlałeś olej Mobil tu twierdzisz, że oryginalny. Kupowałem w ASO oryginalny olej i nie znalazłem na nim określenia Mobila jako producenta. Wymieniałem oryginalny olej w dwóch samochodach i takich problemów jak ty opisujesz w swoich postach nie miałem. Przypuszczam, że wlałeś jakiś zamiennik i pojawiły sie problemy ze skrzynia. rikardo to co mówisz jest bardzo prawdopodobne. Przy doborze oleju opierałem się na postach forumowiczów i jeśli im wierzyć to oryginałem jest mobil 75W90. Ale rzeczywiście olej fabryczny może być innego producenta. Ps. Pamiętasz może ile kosztował cię ten olej do skrzyni?
NYNA Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Ja się dowiadywałem i u mnie ponoć fabryka zalała właśnie tego Mobila i na takiego też wymieniłem i wszystko jest Wcześniej miałem na mrozie problemy z wrzuceniem 1 i 2 biegu, po wymianie oleju problem zniknął. Rudi ja na Twoim miejscu spuścił bym ten olej i zalał nowym, koszt nie wielki a może Ci to zaoszczędzić problemów w przyszłości.
Rudi Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 No właśnie dlatego się dziwię! Bo skoro wcześniej skrzynia pracowała ok, a po dolaniu się pogorszyło to albo to nie ten mobil (chociaż z pewnego źródła i na pewno 75W90 za ponad 50 zł/litr), albo powinien być zupełnie inny olej. Więc zanim go wymienię to na 100% się upewnię. A najprościej będzie zadzwonić do serwisu
...:::BRYLANT:::... Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 ja mam podobny problem ze wstecznym czasami wchodzi gładko a czasami jest problem z jego wrzuceniem
rikardo Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 No właśnie dlatego się dziwię! Bo skoro wcześniej skrzynia pracowała ok, a po dolaniu się pogorszyło to albo to nie ten mobil (chociaż z pewnego źródła i na pewno 75W90 za ponad 50 zł/litr), albo powinien być zupełnie inny olej. Więc zanim go wymienię to na 100% się upewnię. A najprościej będzie zadzwonić do serwisu Oryginalny olej w zeszłym roku kosztował mnie 90 zł za litr i taki ci polecam nawet z racji tego, że biorąc pod uwagę twój rocznik od momentu produkcji minęło już 10 lat i przez ten okres w dziedzinie oleju do skrzyni biegów również nastąpił rozwój w ich jakości. Miałem w skrzyni olej koloru czerwonego a ten co dobrał mi serwis jest przeźroczysty. Udaj się do ASO i tam ci dobiorą właściwy olej do skrzyni biegów.
Rudi Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Oryginalny olej w zeszłym roku kosztował mnie 90 zł za litr i taki ci polecam nawet z racji tego, że biorąc pod uwagę twój rocznik od momentu produkcji minęło już 10 lat i przez ten okres w dziedzinie oleju do skrzyni biegów również nastąpił rozwój w ich jakości. Miałem w skrzyni olej koloru czerwonego a ten co dobrał mi serwis jest przeźroczysty. Udaj się do ASO i tam ci dobiorą właściwy olej do skrzyni biegów. I tak trzeba zrobić! Swoją drogą też miałem (mam) czerwony, a ten który kupiłem na dolewkę też jest przeźroczysty. Jak kupię i wymienię to dam znać czy coś się poprawiło.
pawel1985 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 ja mam tafix castrol 75 w 90, w całosci wymieniłem i bezproblemowo juz 2 lata jezdze, dolewki sie robi wtedy jak wiesz co bylo zalewane jak niewiesz to zlewasz stary i wymieniasz na nowy
Pretor Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Może to faktycznie wina oleju, ale dla pewności sprawdzę jeszcze poduszki skrzyni biegów. Olej wymienię tak czy inaczej bo autko ma już swoje lata a nie sądzę żeby ktoś tam wymieniał. Proszę tylko o podpowiedz na jaki najlepiej wymienić. W ASO nie będę wymieniał, wolę to zrobić sam (prawie zawsze sam sobie radzę z naprawami). Zastanawiam się tylko czy nie ma tam znowu jakiś dziwnych kluczy czy innych patentów żeby nie można było samemu wymienić. Dodam, że nie mam osłony pod silnikiem i skrzynią biegów (już kupiłem nowe i niedługo założę) może ktoś wcześniej na coś najechał i dlatego czasami biegi haczą.
lukaszek13ns Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 a czy przy wcisnietym lub puszczonym sprzegle na postoju tez trzesie czy tylko przy gaszeniu, jesli przy gaszeniu i zapalaniu to moga byc poduszki jesli podczas pracy silnika lub jazdy i zmianie biegow tez moga byc poduszki, lub ewentualnie jezeli posiadasz dwumasa to morze sie konczyc, ale to jest najm,niej prawdopodobna opcja.
Pretor Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Przy wciśniętym i puszczonym sprzęgle na postoju nic nie trzęsie, tylko przy gaszeniu silnika i trochę przy rozruchu.[br]Dopisany: 26 Luty 2009, 16:32_________________________________________________Wymieniłem olej w skrzyni na MOTUL Gear 300 75W-90 sport i nic to nie dało. Stary olej był czysty, czyli ktoś go już wcześniej wymieniał, ale teraz przynajmniej wiem co mam wlane. Problem z haczeniem biegów nadal występuje. Skasowałem luz na przegubie na dole gałki biegów przez dokładniejsze zaciśnięcie opaski na tym przegubie i trochę to pomogło. Może trzeba jeszcze gdzieś wykasować luzy i wtedy będzie dobrze? Co o tym myślicie?
Rudi Opublikowano 14 Marca 2009 Opublikowano 14 Marca 2009 Sprawdź jescze poziom oleju. Bo przy wyższym stanie też chaczą !
rikardo Opublikowano 16 Marca 2009 Opublikowano 16 Marca 2009 Wymieniłem olej w skrzyni na MOTUL Gear 300 75W-90 sport i nic to nie dało. Stary olej był czysty, czyli ktoś go już wcześniej wymieniał, ale teraz przynajmniej wiem co mam wlane. Problem z haczeniem biegów nadal występuje. Skasowałem luz na przegubie na dole gałki biegów przez dokładniejsze zaciśnięcie opaski na tym przegubie i trochę to pomogło. Może trzeba jeszcze gdzieś wykasować luzy i wtedy będzie dobrze? Co o tym myślicie? Nie wiem czy korzystałeś z tego ale w książce Sam naprawiam A4 jest opisana regulacja mechanizmu zmiany biegów z rysunkami. Jak nie masz tej książki to przyślij mi na PW swojego maila wyślę ci screen-y z tej książki dot. regulacji.
Pretor Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Opublikowano 16 Marca 2009 Dziękuję rikardo mam tą książkę w PDF. Za godzinę sprawdzę stan oleju, jak jest go więcej to trochę wyciągnę oleju, a jak biegi dalej będą haczyć to sprawdzę czy jest drążek dobrze wyregulowany.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się