Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podgrzewanie fotela kierowcy, siedzisko b. słabo grzeje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio jadąc włączyłem sobie grzanie fotela. Niestety, gdy oparcie grzeje o.k, tak siedzisko bardzo słabo. sprawdziłem temperatury siedzeń na ustawieniu 6 termometrem i tak:

zimny fotel 22*C

Oparcie     35*C 

siedzisko 26*C

Wnioskuję, że mata jest cała skoro grzeje ale dlaczego tak słabo?

fotel pasażera nagrzewa się równomiernie i mocno. Brak błędów dotyczących foteli. Co mogę ewentualnie sprawdzić?

Opublikowano (edytowane)

Wszedłem w bloki pomiarowe, i tak:

Fotel pasażera rozgrzewa się do 38*C Rownomiernie siedzisko i oparcie, pobór prądu 7.5A

Fotel kierowcy: Siedzisko 22-24*C oparcie ok 40*C Pobór prądu 3.7A 

Po odłączeniu wtyczki oparcia pobór prądu samego siedziska wynosi 0.6-0.7A

podejrzewałem wcześniej  problem z czujnikiem temperatury ale z bloków pomiarowych wychodzi, że jest o.k.

jak by obwód w macie był przerwany to by chyba wcale nie grzała i nie było by poboru prądu.

 

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano

Podbijam temat. 

Opublikowano

Zajmuje sie naprawa mat i własnie taki temat poruszałem w innym watku . mata z a4 b8 a po prawej dałem swoją zeby był punkt odniesienia 

aaaa.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam podobny problem, tylko że u mnie jak włączę grzanie to grzeje bez opamiętania. Tak jakby był problem ze sterowaniem, może z czujnikiem temp.

Jak korzystać z tych bloków pomiarowych. Jest opcja symulacji (nie pamiętam dokładnie jak to się nazywa) ale można uruchomić grzanie z kompa. Zrobiłem to i zaczęło grzać ale to niestety niczego nie wyjaśnia. Pokazuje zmieniającą się temp. i prąd ale nie wiadomo jaką temp. osiąga oparcie a jaką siedzenie. Z opisu kolegi powyżej wynika że można odczytać obie temp. niezależnie. Poza tym w tej opcji nie ma możliwości zadania progu temp. do której ma grzać. Bo dopiero wtedy można by było zobaczyć czy sterownik wyłącza grzanie czy też nie. Mógłby ktoś z kolegów coś podpowiedzieć jak to zdiagnozować. Zapomniałem dodać że w oryginale miałem fotele grzane i elektr. lędźwie, teraz mam full elektrykę a fotel kierowcy jest z pamięcią.

Edytowane przez gdajaca
Opublikowano

U mnie tez bardzo slabo grzeje. Co moze byc przyczyna

Opublikowano

 

W dniu 11.10.2018 o 17:53, iwadrian napisał:

Ostatnio jadąc włączyłem sobie grzanie fotela. Niestety, gdy oparcie grzeje o.k, tak siedzisko bardzo słabo. sprawdziłem temperatury siedzeń na ustawieniu 6 termometrem i tak:

zimny fotel 22*C

Oparcie     35*C 

siedzisko 26*C

Wnioskuję, że mata jest cała skoro grzeje ale dlaczego tak słabo?

fotel pasażera nagrzewa się równomiernie i mocno. Brak błędów dotyczących foteli. Co mogę ewentualnie sprawdzić?

 

W dniu 29.12.2019 o 18:23, Maciek1281 napisał:

U mnie tez bardzo slabo grzeje. Co moze byc przyczyna

Firma zaczeła stosowac od audi a4b8 drut, ktory się wypala zwiekszajac swoja rezystancje. Na chwilę obecna  zaczeli stosowac ten drut w innych markach np. Skoda. Z tym ,ze w tej marce po 3 latach mata idzie na szrot. Drut jest "wielożyłkowy" która jest pokryta lakierem. Posiadam maty nowe takze zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Ja problem rozwiązałem. Okazało się , że przewód grzewczy był przerwany w jednym miejscu. Lutownica, cyna i po problemie. Grzeje jak ta lala.

 

Edytowane przez iwadrian
Opublikowano (edytowane)

Hej

Gdzie w blokach pomiarowych A4 B8 znajdę temperature mat? 

Edytowane przez Voucher
Opublikowano
20 minut temu, Voucher napisał:

Hej

Gdzie w blokach pomiarowych A4 B8 znajdę temperature mat? 

W bcm (09), bloki pomiarowe (grupa) 60

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Siedzenia grzały elegancko, wymieniłem wszystkie termostaty ponieważ nie trzymała mi temperatura silnika 90 stopni. Wymiana termostatów postawiła temperaturę silnika że trzymała pion, czyli te 90 stopni ale grzanie siedzeń znacznie spadła. Co może być na rzeczy ?

Opublikowano
W dniu 22.03.2022 o 21:28, Nipoer45 napisał:

Siedzenia grzały elegancko, wymieniłem wszystkie termostaty ponieważ nie trzymała mi temperatura silnika 90 stopni. Wymiana termostatów postawiła temperaturę silnika że trzymała pion, czyli te 90 stopni ale grzanie siedzeń znacznie spadła. Co może być na rzeczy ?

Drut grzewczy traci swoje właściwości termiczne po latach . Tylko wymiana mat grzewczych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...