gdajaca

Pasjonat
  • Zawartość

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

0

O gdajaca

  • Urodziny 12.10.1868

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rocznik
    2009
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAGA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

100 wyświetleń profilu
  1. gdajaca

    Z tyłu mam żarówki to 2009 rocznik. Sprawa rozwiązana. Podłączyłem raz jeszcze lapsa i skasowałem błąd który pojawił się z modułu komfortu. Uruchomiłem silnik i wszystko wróciło do normy.
  2. gdajaca

    Sorry ale nie trybie. Jak może być zablokowany skoro wgrałem swoje oryginalne kodowanie do niego z mojego poprzedniego modułu komfortu.
  3. gdajaca

    Ale który sterownik. Komfortu ?? Przecież on nie ma nic do kierunkowskazów czy się mylę ???
  4. gdajaca

    Tak, wiem ale to już zrobiłem i to nie to.
  5. Witam. Byłem w serwisie na zdjęciu ochrony komponentu modułu komfortu. Nic nie kodowali, mieli tylko zdjąć CP. Po tej operacji kontrolki kierunków zaczęły szybko mrugać. Mniej więcej dwa razy szybciej niż mrugają same kierunkowskazy, które pracują normalnie. Następnie sam zakodowałem moduł komfortu bo był pusty, ale to nic nie zmieniło oczywiście. Kodowali również kluczyk do komfortu. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym. Co to może być ????
  6. gdajaca

    Halo, halo. Panowie, spokojnie. 1. Nie mieszajmy polityki do naszych zainteresowań technicznych. 2. To forum jest stworzone z myślą by sobie pomagać i wymieniać się doświadczeniami a nie utrzymywać poziom profesorsko - doktorski. Z tego co ja się orientuję przełożenia są zmieniane płynnie w trybie automatycznym czyli D i S. Trzeba sobie wyobrazić stożek po którym wędruję łańcuch przenoszący napęd. Nie ma kół zębatych. U podstawy stożka średnica jest największa więc przełożenie będzie małe np. odpowiadające biegowi pierwszemu. Natomiast u góry stożka przełożenie (stosunek napędowej części do napędzanej) jest duży, czyli mamy jakiś bieg 10, 15 nieważne - szybki w każdym razie. Dla pracy w trybie manualnym sterownik ma zapamiętane 8 pozycji i przestawia łańcuch na odpowiednią pozycje czyli przełożenie jakie wybrał kierowca. W trybie auto odbywa się to płynnie w zależności od różnych czynników np. takich jak prędkość, obciążenie silnika, pozycja pedału gazu itd. Ja osobiście nie mogę sobie wyobrazić jak to jest możliwe że tam nie ma kół zębatych skoro do przeniesienia napędu wykorzystywany jest łańcuch. Mechanik który naprawia te skrzynie wyjaśnił mi że ten łańcuch ślizga się po stożku i że w ogóle to stożki są dwa. Trzeba by było zobaczyć taką skrzynkę rozebraną żeby dobrze pokumać jak to wszystko trybi. Pozdrawiam.
  7. gdajaca

    No tak tak , to bardziej biegi wirtualne a raczej pozycje dla danych przełożeń zapisane w sterowniku. Fajna sprawa. Sama idea jest super. Powoli sobie przyśpieszam, prędkośc rośnie a silnik trzyma stałe obroty ok.1600. I tak do 90 km, później już obroty rosną. Magia
  8. gdajaca

    Witam ponownie. Postanowiłem nie zostawiać tak mojego problemu ze skrzynią bez finałowego rozwiązania. Z drugiej jednak strony nie mam żadnych konkretnych informacji dla Szanownych Kolegów. Tak dla przypomnienia A4 B8 2009rok, 2.0 TDI skrzynia CVT. 8 biegów. Przebieg 228 000 km. Odwiedziłem ponownie warsztat , w którym byłem w lutym i Pan mechanik jeździł ze mną ponad godzinę, potem ja jeździłem i wygląda na to, że wszystko wróciło do normy. Z tego co zauważyłem Mechanik ruszał dodając więcej gazu niż ja to robiłem. Agresywniej, ale potem ja jeździłem po swojemu i po mechanikowemu również i wszystko jest ok. Oczywiście przy wzniesieniach bardzo stromych po zwolnieniu hamulca auto zaczyna się staczać do tyłu ale po 3-4 sekundach, nie od razu. Jeśli puszczę hamulec i mniej więcej powiedzmy po sekundzie dodam gazu rusza bez szarpania normalnie aczkolwiek jest taki moment jakby jechało na pół sprzęgle. Jeżdżąc manualem robimy tak samo. Przecież nigdy nie puszcza się sprzęgła jednym ruchem, zawsze robimy przystanek na ułamek sekundy w momencie kiedy dochodzi do zasprzęglenia. A przy ruszaniu pod strome górki dajemy więcej gazu i ten przystanek jest troszkę dłuższy. Wspólnymi siłami ustaliliśmy, że prawdopodobnie po wymianie oleju kiedy również była robiona adaptacja jeździłem samochodem za krótko. I to by się zgadzało bo pod koniec lutego wyjechałem za granicę auto stało do końca czerwca. Więc adaptacja nie zdążyła się w pełni zaadoptować mówiąc pół żartem pół serio. Nie jest może idealnie bo do jazdy do tyłu sprawuje się lepiej, ale jest o niebo lepiej niż było wcześniej. Póki co testuję auto 3 dni od wizyty u mechanika. Jeśli się coś zmieni, pogorszy to dam znać. To mój pierwszy w życiu automat, całe życie jeździłem manualami może w tym też szczegół tkwi. Mechanik powiedział mi jeszcze że te skrzynie Multitronik zachowują się trochę inaczej niż np. DSG i ktoś kto wcześniej jeździł na DSG a przesiądzie się na Multitronika i to jeszcze nie nowego też może się zastanawiać czy coś jest nie halo. Pozdrawiam.
  9. gdajaca

    Witam. Wybacz ale opisałeś Swój problem po artystycznemu a nie po technicznemu. Rozumiem że chodzi Ci o szarpanie a nie podskakiwanie. Czy to się dzieje tylko przy ruszaniu czy podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością również?? Tak czy siak z oponami to nie ma nic wspólnego. Gdyby któraś z opon była uszkodzona czułbyś wibracje przez cały czas i to nasilające się wraz ze wzrostem prędkości.
  10. gdajaca

    Panowie a jak wygląda sprawa ze sterownikami foteli. Bo na początku tematu na fotkach autora widać, że każdy z foteli ma swój. Wywnioskowałem to również z postów zamieszczanych przez szanownych Kolegów. Natomiast ja znalazłem fotele z pamięcią full elektryka ale na fotach widzę tylko moduł u kierowcy. Fakt że jest on dość duży nie taki jak na fotkach z początku tematu. Jego symbol to 8K0959760D. Mógłby ktoś znający temat wyjaśnić mi o co biega. Czy np. w poliftach był już tylko jeden sterownik czy poprostu w fotelu pasażera brakuje sterownika. Czy jest tak, że te z wentylacją miały sterowniki osobno każdy fotel a te bez wentylacji ale z pamięcia tylko u kierowcy. Trochę jestem zdezorientowany. I jeszcze jedno. O ile się dobrze orientuję to w mojej sytuacji ( mam 2 strefową klimę fotele z elektrycznymi lędźwiami i podgrzewaniem w oryginale ) zakładając takie stołki wystarczy podpiąć CANy i kabelek do drzwi kierowcy.
  11. gdajaca

    Witam. Nie jestem na 100 % pewien, ale wydaje mi się, że w którymś z wcześniejszych postów już padło takie pytanie i odpowiedź była negatywna. Tzn. jeżeli fotele są z pamięcią to bez niej nie będą działać. Prześledź cały temat. Teraz ja. 1. W którymś z postów przeczytałem, że tylna kanapa pasuje do sedana od avanta. Mnie interesuje kierunek odwrotny. Nie będzie kłopotu z oparciem, z roletą. Da się to poprzekładać i poukładać. Pozdro.
  12. gdajaca

    Witam. A o co dokładnie chodzi z tą funkcją pamięci lusterek. Co ona robi. Bo z postów wywnioskowałem, że ma coś wspólnego z fotelem i biegiem wstecznym. Najbardziej logicznym dla mnie było by żeby ustawienie lusterek podążało za ustawieniem fotela kierowcy, ale bieg wsteczny???? Pozdro.
  13. gdajaca

    Raczej nie, w każdym razie nie informowano mnie o tym. Zresztą oni to robili maszyną, która pod ciśnieniem przepłukiwała skrzynie detergentem i potem tak samo zalała ją nowym olejem, więc nawet nie wiem czy mieli by dostęp do starego oleju nie zanieczyszczonego detergentem.
  14. gdajaca

    Witam. Mam Multitronika 8 biegów z 2009. Przebieg 227 tyś. Większość z Was opisuje szarpanie. U mnie to wygląda nieco inaczej. Po zwolnieniu hamulca zaczyna pełzać ale po pewnym czasie , nie od razu. Jeśli jest wzniesienie muszę dłużej poczekać, czasem nawet 3-4 sek (zaczynają na mnie trąbić). Na ostrych wzniesieniach w ogóle nie chce ruszyć a czasem nawet zaczyna się staczać do tyłu. Jeśli na dużym wzniesieniu puszczę hamulec i nie ma reakcji po 3-4 sekundach to dodaję gazu. Wtedy obroty rosną a auto nie jedzie albo rusza ale jak by miało tira ciągnąć. Po chwili szarpnie i pojedzie. To szarpnięcie wygląda tak jakby ktoś mający manuala puścił za szybko sprzęgło. Przy jeździe do tyłu prawie ten problem nie występuje. Skręcenie kół nawet na niewielkich wzniesieniach bardzo pogarsza sytuację. Wymieniłem olej metodą dynamiczną. Przed tym skrzynia została umyta detergentem. Został wymieniony filtr i zrobiona adaptacja. 1500PLN, i gówno to pomogło. Możecie coś doradzić ????????????????? P.S. Jeśli nie będę odpisywał tzn że nie mam dostępu do neta. Nie ma mnie teraz w kraju i to może potrwać nawet kilka miesięcy. Nie myślcie że zlekceważyłem temat.
  15. Panowie. Co to jest, bo nie bardzo rozumiem. Czy to jest bajt sterownika drzwi ???? Bo jest tam opis bitów np: - Door entry lights - rozumiem że to lampka oświetlenia przy wsiadaniu czyli ta biała pod tapicerką drzwi. Dalej - Door warning lights - to lampka ostrzegawcza czerwona czyli ta co jest w tapicerce drzwi, czerwona i świecąca w kerunku tyłu przy otwartych drzwiach. Jeśli tak to co tam robią bity: Mirror blinker i np. Ambient Lighting, przecież to są urządzenia kompletnie nie związane z wyposażeniem drzwi. jeśli dobrze trybie to Ambient light to oświetlenie nóg a mirror blinker to oświetlenie luster w osłonach przeciwsłonecznych. Czy mógł by ktoś mi to wyjaśnić.