Kapuchon Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 (edytowane) Witam, borykam się od pewnego czasu z problemem chłodzenia silnika oraz pracy klimatyzacji mojej B6 1.8t BEX 2004r ? Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu miałem problem ze spadkiem temperatury z 90 stopni do około 70 podczas delikatnej jazdy w nocy lub podczas hamowania silnikiem, wyglądało mi to na uszkodzony termostat tym bardziej, że po uruchomieniu silnika chłodnica rozgrzewała się równo z silnikiem tzn. chodził cały czas na duży obieg. Wymieniłem termostat na Behra i po jakimś tygodniu podczas spokojnej jazdy patrzę na wskaźnik temp a ten znowu opadł na 70 stopni ? z tym że teraz chłodnica jest do pewnego czasu zimna a dopiero później jak termostat "puszcza " to robi się gorąca - czy ten termostat jest uszkodzony czy coś jeszcze może powodować taki problem ? Druga sprawa to przeciwieństwo pierwszej i występują one na zmianę a polega na tym, że podczas spokojnej jazdy temp spada a podczas stania w korku temp. podchodzi do prawie 130 stopni. Kolejna sprawa to taka, że klimatyzacja działa tylko podczas jazdy, na postoju wieje ciepłe powietrze mimo ustawienia na LO. Teraz przedstawię co mi udało się ustalić : - Nie włączają się wentylatory chłodnicy ani klimatyzacji ( posiadam 2 wentylatory ) co tłumaczy problem z klimatyzacją bo kompresor dobija do 30 bar ( wg. Vaga ) i go odłącza do momentu aż spadnie do 12 bar i kółko się zamyka. Podczas jazdy skraplacz jest chłodzony powietrzem i nie ma problemu. - Robiłem test vagiem wentylatora chłodnicy oraz klimatyzacji - żaden się nie włącza ? - Vag wywala błąd : 4 Faults Found: 17069 - ECM Power Relay Control Circuit (J271): Open P0685 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction P1931 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Z modułu wentylatorów wychodzi zielony i zółty gruby przewód do wentylatora chłodnicy - po wkłuciu się do żółtego przewodu próbówką żaróweczka świeci się z 2-3 sekundy po czym gaśnie i zapala się na kolejne 2-3 sekundy i tak w kółko ale zapala się tak jakby w trybie " miękki start " - myślę że zrozumiecie Pytanie z mojej strony jak mogę sprawdzić wentylatory " na krótko " ? Przewody idące do sterownika wentylatorów nie mają po drodze żadnej kostki tylko wchodzą bezpośrednio do modułu, z kolei z modułu widzę 4-pinową kostkę 2 duże i 2 małe piny przy lewej lampie ale nie wiem czy mogę podać na te grube przewody bezpośrednio zasilanie z aku ? Nie upalę w ten sposób ( i tak chyba nie sprawnego ) modułu wentylatorów ? Czytałem kilka podobnych wątków ale te które znalazłem mają problem z pracującym wentylatorem cały czas. Z tego co czytałem to moduł wentylatorów to ciężki temat do zdobycia dlatego jeszcze nie zdecydowałem się na wymianę. Z góry dziękuje za poświęcony czas Edytowane 15 Października 2018 przez Kapuchon
JawoR36 Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 Wentylatory podłączasz na krótko plus i minus, będą chodzić. Jakie masz oznaczenie modułu?
Kapuchon Opublikowano 15 Października 2018 Autor Opublikowano 15 Października 2018 6 minut temu, JawoR36 napisał: Wentylatory podłączasz na krótko plus i minus, będą chodzić. Jakie masz oznaczenie modułu? No tak, ale żeby je podłączyć na krótko to w którym miejscu się wpiąć z aku ? Chodzi mi o to, że między wiatrakami a modułem nie mam gdzie się wpiąć ? Foto modułu w załączniku.
JawoR36 Opublikowano 15 Października 2018 Opublikowano 15 Października 2018 To zdejmij izolacje z kabla. A nie chcesz czasem wymienić 2 went i modułu na raz? Bedę mieć coś takiego
Kapuchon Opublikowano 15 Października 2018 Autor Opublikowano 15 Października 2018 43 minuty temu, JawoR36 napisał: To zdejmij izolacje z kabla. A nie chcesz czasem wymienić 2 went i modułu na raz? Bedę mieć coś takiego Wymienię jeśli będzie taka potrzeba Moduł będziesz miał identyczny ?
erchi Opublikowano 24 Listopada 2018 Opublikowano 24 Listopada 2018 Cytat 18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction P1931 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Zła wiadomość jest taka, że dopóki błąd będzie występował, nie da się utrzymać w trasie 90 stopni na blacie. Wymiana termostatu ani czujników nic nie da.
michasssxDD Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 W dniu 24.11.2018 o 11:40, erchi napisał: Zła wiadomość jest taka, że dopóki błąd będzie występował, nie da się utrzymać w trasie 90 stopni na blacie. Wymiana termostatu ani czujników nic nie da. Czyli co po wymianie wentylatorów i modułów auto będzie trzymać temperaturę?
michasssxDD Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 W dniu 15.10.2018 o 20:53, Kapuchon napisał: Witam, borykam się od pewnego czasu z problemem chłodzenia silnika oraz pracy klimatyzacji mojej B6 1.8t BEX 2004r ? Problem polega na tym, że od jakiegoś czasu miałem problem ze spadkiem temperatury z 90 stopni do około 70 podczas delikatnej jazdy w nocy lub podczas hamowania silnikiem, wyglądało mi to na uszkodzony termostat tym bardziej, że po uruchomieniu silnika chłodnica rozgrzewała się równo z silnikiem tzn. chodził cały czas na duży obieg. Wymieniłem termostat na Behra i po jakimś tygodniu podczas spokojnej jazdy patrzę na wskaźnik temp a ten znowu opadł na 70 stopni ? z tym że teraz chłodnica jest do pewnego czasu zimna a dopiero później jak termostat "puszcza " to robi się gorąca - czy ten termostat jest uszkodzony czy coś jeszcze może powodować taki problem ? Druga sprawa to przeciwieństwo pierwszej i występują one na zmianę a polega na tym, że podczas spokojnej jazdy temp spada a podczas stania w korku temp. podchodzi do prawie 130 stopni. Kolejna sprawa to taka, że klimatyzacja działa tylko podczas jazdy, na postoju wieje ciepłe powietrze mimo ustawienia na LO. Teraz przedstawię co mi udało się ustalić : - Nie włączają się wentylatory chłodnicy ani klimatyzacji ( posiadam 2 wentylatory ) co tłumaczy problem z klimatyzacją bo kompresor dobija do 30 bar ( wg. Vaga ) i go odłącza do momentu aż spadnie do 12 bar i kółko się zamyka. Podczas jazdy skraplacz jest chłodzony powietrzem i nie ma problemu. - Robiłem test vagiem wentylatora chłodnicy oraz klimatyzacji - żaden się nie włącza ? - Vag wywala błąd : 4 Faults Found: 17069 - ECM Power Relay Control Circuit (J271): Open P0685 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 18339 - Coolant Fan Control Module (J293): Malfunction P1931 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded - Z modułu wentylatorów wychodzi zielony i zółty gruby przewód do wentylatora chłodnicy - po wkłuciu się do żółtego przewodu próbówką żaróweczka świeci się z 2-3 sekundy po czym gaśnie i zapala się na kolejne 2-3 sekundy i tak w kółko ale zapala się tak jakby w trybie " miękki start " - myślę że zrozumiecie Pytanie z mojej strony jak mogę sprawdzić wentylatory " na krótko " ? Przewody idące do sterownika wentylatorów nie mają po drodze żadnej kostki tylko wchodzą bezpośrednio do modułu, z kolei z modułu widzę 4-pinową kostkę 2 duże i 2 małe piny przy lewej lampie ale nie wiem czy mogę podać na te grube przewody bezpośrednio zasilanie z aku ? Nie upalę w ten sposób ( i tak chyba nie sprawnego ) modułu wentylatorów ? Czytałem kilka podobnych wątków ale te które znalazłem mają problem z pracującym wentylatorem cały czas. Z tego co czytałem to moduł wentylatorów to ciężki temat do zdobycia dlatego jeszcze nie zdecydowałem się na wymianę. Z góry dziękuje za poświęcony czas I co uporales się z problemem? Wymieniales wentylator plus moduł, auto trzyma Ci temp? Mam podobny problem i identyczny błąd z wentylatorem.
Kapuchon Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2021 Panowie wybacza, że dopiero teraz ale tak, dorwałem wtedy w dobrych pieniądzach cały zestaw wiatraków z modułem i problem rozwiązany do dnia dzisiejszego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się