Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Leon 1m 1.8T T4 silnik ARY Pomoc w analizie logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

Ogromna prośba do osób umiejących analizować logi w silniku 1.8T – kod silnika ARY. Rok prod.: 2001 
Potrzebuje pomocy przy analizie logów i o wskazanie obszarów którymi w aucie należy się zająć aby auto wróciło do dobrej formy – do serii. Wiem, że pracy jeszcze sporo ale dobra diagnoza to klucz do podjęcia działania. Przywrócenie auta do serii to pierwszy etap mojego planu na Leonidasa – jeśli silnik okaże się zdrowy to będzie ciąg dalszy ? 

Zaznaczam, że auto kupiłem 2 miesiące temu i dopiero próbuje dowiedzieć się co Leonidasowi w duszy gra ? 
Log statyczny:
http://vaglogi.pl/log-000_TZTW2.html
Logi dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-002_033_50TO7.html
http://vaglogi.pl/log-003_020_d1wK7.html
http://vaglogi.pl/log-115_118_27cId9g.html

Moje wiedza na temat analizy logów nie jest bogata ale próbowałem poszukać wiedzy w Internecie i poniżej to co mnie zaniepokoiło:
- grupa 033 – korekta lambda krótkoterminowa na sondzie przed katalizatorem – na logu wykonanym wartości są ujemne a znalazłem informację, że powinny na niskich obrotach być równe zero a na średnich i wysokich obrotach delikatnie rosnąć 
- grupa 033 – napięcie sondy lambda przed katalizatorem – na logu wykonanym wartości napięcia od 1,3 do 0,66 – znalazłem info że napięcie powinno na niskich obrotach wynosić 1,5 i wraz ze wzrostem obrotów naleć – na logu widać że napięcie maleje ale napięcie na niskich obrotach za niskie powinno być 1,5 
- grupa 115 – za niskie ciśnienie doładowania otrzymanego względem zadanego w zakresie obrotów od 1800 do 3240 
- grupa 118 – wysoka temperatura powietrza w dolocie – przy wykonywaniu loga temperatura powietrza w otoczeniu wynosiła 17 stopni a temperatura powietrza w dolocie jest między 37 a 42 stopnie – niepokojące ☹ 
- grupa 020 – korekty zapłonu wprowadzane przez czujnik spalania stukowego – wysokie wartości cofania zapłonu (ponad ? 


Jeśli do analizy logów potrzebne będą informacje o aktualnym stanie auta to poniżej rozpisałem co już o nim wiem, co zrobiłem a co jeszcze zostało do sprawdzenia. 

Trochę historii auta aby analiza logów była możliwa:
2 miesiące temu kupiłem Seata Leona 1M 1.8T T4 132kW 180 KM z napędem haldex 4x4. 
Przebieg 300 tys. – myślę że mógł być kręcony – w 2017 r. sprowadzony ze Szwajcarii. 
Auto próbuje doprowadzić do serii po wcześniejszym właścicielu. 
Auto benzyna bez instalacji LPG. 
Co zostało już zrobione:
- wymiana napinacza elektromechanicznego wałków rozrządu na nowy (Febi Bilstein) 
- wymiana łańcuszka spinającego wałki rozrządu na nowy (Febi Bilstein)
- wymiana wałka rozrządu (wydechowy) na nowy 
- nowe szklanki (strona wydechowa) 
- nowe świece 
- nowy rozrząd (INA) 
- zdjęta miska olejowa i wyczyszczony smok olejowy 
- sprawdzone panewki 
-nowy zawór DV – nowy z ASO – wersja z silnika 1.8T BAM (mocniejszy podobno wytrzymalszy – rada mechanika)
- regeneracja alternatora 
-wymiana paska klinowego wielorowkowego 
- zalany nowy olej MOTUL 8100 X-cess 5W40 

Co NIE zostało sprawdzone:
- szczelność dolotu 
- stan turbo 
- stan katalizatora 
- sondy lambda 

Błędy silnika sczytane ostatnio: 
17705 – Presure Drop brtween Turbo and Throttle Valve (check D.V.)
P1297-35-00—
17545 – Fuel Trim Bank 1 (Add): System too Rich 
P1137-35-00—
Nic nie robione z błędami ponieważ dopiero co je sczytałem przez OBD2. 

Z góry dzięki za pomoc ?

Opublikowano

Jedyne do czego bym się przyczepił to spalanie stukowe. Świece jakie założone?

Może być kat trochę przypchany, bo turbo mogłoby wcześniej wstawać.

Błąd masz od zaworka odpowietrzania skrzyni korbowej - 035103245G. Trzeba pewnie wymienić na nowy.

A do tego logi rób do odcinki.

Opublikowano

Powtórz logi do odcinki. W szczególności 2+33. Zmierz jeszcze kompresję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...