Jump to content

bartez90

Pasjonat
  • Content Count

    576
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

46

About bartez90

Informacje

  • First name
    Bartosz
  • Location
    Lublin

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2004
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BEX
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

1,148 profile views
  1. Jakos pomiedzy 1.8t poprzeczniakami i wzdluznymi roznic w poborze oleju nie ma. Wymiana oleju co 5tys km bo robi niewiele wiecej rocznie, nie kazdy jezdzi 30tys km rocznie, no ale ty jestes madrzejszy i wiesz lepiej. Szkoda nawet komentowac twoich dywagacji, ciekawe iloma tfsi jezdziles i ile ich miales Kolego z diesla... Ale udajesz najmadrzejszego. Kolega inwestowac w remont nie zamierza. Cupra leci na sprzedaz.
  2. A czytałeś może ze zrozumieniem to co napisałem czy niekoniecznie i tak sobie gadasz co ślina na język przyniesie? Czarna owca to byłby jeden egzemplarz czy prawie połowa aut z 50-osobowego zlotu? Coś chyba dużo tych czarnych owiec? Silnik w stanie wręcz pedantycznym, oby u wszystkich w takim był, olej Millers CFS 5w40 NT wymieniany co 5tys km, jeżdżone na pb 98 i 100 tylko, w auto włożone kupa kasy. Program bezpieczny na 280 km i seryjnych gratach. Jedyna różnica to że poprzeczniak i więcej mocy niż w b7, ale czytałem też opinie, że BUL potrafi łykać olej w sporych ilościach. Tylko ciekawe jak się to ma do tych obiegowych opinii, jak te tfsi lubią tuning itp? Widać jednak niekoniecznie. I żebyśmy się dobrze zrozumieli: nie twierdzę, że ea113 mają fabryczną wadę poboru oleju jak silniki ea888 z b8 przedlifta. Natomiast z uwagi na ich wyeksploatowanie pojawia się problem z poborem oleju, u jednego będzie wcześniej, u innego później, zależy to od mocy, stylu jazdy itp. W cuprach jak rozmawiałem z właścicielami pobór oleju powyżej 0,5l na 1000 km pojawiał się często po przekroczeniu 150-180 tys km. Podobnie bywa w s3 bhz. Czy jest do duży przebieg? No wg mnie raczej nie, w 1.8t czegoś podobnego nie widziałem. W a6 c6 i a4 b7 z racji niższej mocy pewnie problem pojawi się później, ale może to nastąpić. Po prostu te silniki mają niższą trwałość niż 1.8t i tyle. DSG też fajna skrzynia ale często wymaga kosztownego remontu po 200 tys km bo jest obliczona na pewną ilość kilometrów.
  3. Tylko ja nie pisałem o 1L na 10.000 km, a 1L na 1.000 km.... Widzisz różnicę? Czy to też jest norma?
  4. Wiele zależy od stanu silnika. U mnie po chipie bierze jakieś 0,2-0,3 l na 10.000 km, czyli w zasadzie nic.
  5. Wszystko fajnie, tylko jest taka powszechna opinia jakie te tfsi swietne do podnoszenia mocy, palowania, itp, a tu sie okazuje ze jednak nie jest tak rozowo, i im mniej KM tym lepiej i mniejsze problemy z poborem oleju. Byc moze tak jest ze problem dotyczy glownie tych mocniejszych poprzecznych wersji, jak bwj, bhz, cdla itp.
  6. Ciekawe tez ze u kolegi w leonie w ksiazce serwisowej jest adnotacja, ze producent dopuszcza pobor oleju do maks 1l na 1000 km. Wiec jakis problem raczej istnieje. Silnik bwj
  7. bartez90

    Audi A4 B6 1.8t

    Zgadza sie e46 r6 wcale nie jezdzi super i 1.8t po programie jest bardziej dynamiczne. N52 to wzglednie dobry silnik, ale wersja b25 miala problem z tlokami i tym samym z poborem oleju (w b30 sa tloki mahle i tam pobor oleju nie wystepuje). Natomiast bmw to tez rownia pochyla, bo ciezko znalezc tam jakis silnik godny polecenia po n52b30, a te skonczyly sie w 2007 roku.
  8. Czyli twierdzisz ze wszyscy uzytkownicy leona opowiadaja bajki twierdzac ze bierze olej i w rzeczywistosci nie bierze? I wiesz od nich lepiej? Zaslepienie niektorych jest zaskakujace... Co drugie 1.8t tez bierze 1l na 1000 km?
  9. Widzisz ciekawie, bo wczoraj rozmawialem z kolega majacym cupre 1p. Ten sam silnik co 2.0tfsi z b7 tylko turbo k04-064, wiec TEORETYCZNIE bez problemu olejowego. Auto po programie na 280 KM, przebieg ori 180tys, o auto dbane wrecz pedantycznie, olej zmieniany co 5tys km - tylko z najwyzszej polki. Efekt - 1l oleju na 1000 km. To jest porazka! Kolega jest tez aktywnym czlonkiem leonclub, jezdzi na zloty itp i rozmawiajac z innymi uzytkownikow leonow 1p, to w niemal polowie tfsi jest taki pobor oleju. Tak wiec radzilbym skonczyc z mitem, ze tfsi nie bierze oleju, bo to zalezy od egzemplarza. Poza tym przebiegi w tych autach sa coraz wieksze i przypadkow brania oleju bedzie coraz wiecej. Pod wzgledem zywotnosci to nie jest 1.8t niestety...
  10. bartez90

    Audi A4 B6 1.8t

    Taaa, biorac pod uwage ze s3 8l w dobrym stanie chodza po 25tys, a wielkoscia odpowiadaja dzisiejszemu segmentowi b. Super wydana kasa... Te auta tyle kosztuja przez smieciowe silniki benzynowe w b8 przedlifcie i tak bedzie, g.... sie na to poradzi. W innych markach, np w bmw tez rownia pochyla jesli chodzi o benzyny. Zobacz sobie jak m52, czy nawet m54 e46 potrafia trzymac ceny. A jest tak dlatego ze n53 to smietnik.
  11. Nawet bardzo spoko. Z tych b5/b6/b7 1.8t i tak rajdowki sie nie zrobi, ale jako szybkie i jednoczesnie dosyc tanie w utrzymaniu daily sprawdzaja sie znakomicie.
  12. W miescie 14-15 lpg/100. Na trasie ok 12. Ale wolno nie jezdze, na krajowkach 100-140 norma, na ekspresowkach 180+.
  13. Po przeplywie to jest tu troche wiecej km niz 180. Doladowanie tez wysokie jak na serie. Byl tu jakis lekki program robiony? Jak nie to przeplywka zawyza. Teraz turbo wstaje dobrze, tak jak powinno mniej wiecej. Martwi temp bo jest pieklo, nie mozna tak jezdzic.
  14. Musi byc caly komplet.
  15. Kupię listwy drzwi dolne do a4 b6 w kolorze lz9w w bardzo dobry stanie. Może być s-line
×
×
  • Create New...