Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ile jest czujników temperatury cieczy w 2.6 ABC z 1995 roku ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jak w temacie. Są dwa czujniki, jeden czteropinowy i drugi dwupinowy czy tylko jeden ? Jeśli są dwa to gdzie ten drugi się znajduje? 

Opublikowano

Wychodzi na to, że są dwa. Tylko tak jestem w stanie pomóc 

Bez tytułu.png

Bez tytuł1u.png

wq.png

Opublikowano

Dziękuję, nie byłem pewny. Ale tego drugiego nie znalazłem. Znalazłem za to coś co przypomina czujnik z wyrawną wtyczką za głowicą od strony kierowcy. Chyba że się mylę. Może ktoś wie co to jest? 

IMAG0338.jpg

IMAG0339.jpg

IMAG0340.jpg

Opublikowano (edytowane)

to odpowietrznik magistrali wodnej , albo miejsce na czujnik w różnych wersjach 

 

tu masz trochę ciekawych rzeczy o ABC -  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF

Edytowane przez Banan
Opublikowano
14 minut temu, Banan napisał:

to odpowietrznik magistrali wodnej , albo miejsce na czujnik w różnych wersjach 

 

tu masz trochę ciekawych rzeczy o ABC -  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF

Dzięki za linka. Do tej pory korzystałem z " Sam naprawiam Audi A4" ale dodatkowe źródło informacji  z pewnością się przyda ?

Opublikowano

Jeśli chodzi o ten czujnik to jest on co prawda w ABC ale chyba tylko w starszych Audi 80 i 100/A6. Za cholerę nie mogę znaleźć info w sklepach internetowych że występuje też w A4. Żeby było ciekawiej to w instrukcji " Sam naprawiam... " na rysunku opisem silnika ten czujnik jest za prawą głowicą. Czy ktoś się orientuje czy jego funkcje w A4 przejął ten czteropinowy? No bo temperaturę na zegarach mam normalne wskazania natomiast niekoniecznie do ECU idzie prawidłowy sygnał. 

Opublikowano

schemat w elsie dla ABC mówi że jest 4 pinowy dla zegarow/ECU - pin 1 czujnika idzie do pinu A6 ECU , pin 3 czujnika na pin A12 ECU , piny 2 i 4 na zegary 

Opublikowano

Dokładnie. W a4 2.6 jest jeden czujnik 4 pinowy za głowicą pasażera. Na zegary i do kompa. Czarny z białym paskiem VDO w oryginale

Opublikowano

Cholera a mi w aso powiedzieli, że są dwa czujniki temperatury w 2.6 przedlift....

Takie numery otrzymałem: 026906161 i 034919369C

Aczkolwiek mam tylko jeden czujnik 4-pinowy a z drugiej strony tak samo jak Nerio, zaślepione jakby śrubą na imbus.

Chyba, że nie szukam w tym miejscu...

Opublikowano
W dniu 4.12.2018 o 16:46, michcio28810 napisał:

Dokładnie. W a4 2.6 jest jeden czujnik 4 pinowy za głowicą pasażera. Na zegary i do kompa. Czarny z białym paskiem VDO w oryginale

A masz może jakieś zdjęcie tego czujnika bo kupiłem ostatnio zamiennik i przestało pokazywać temp na blacie.

 

Opublikowano

Ja mam jeden. Pan Aso powiedział mi ze powinienem mieć dwa ale mam jeden 4pinowy z lewej strony za silnikiem na kanale wodnym. Mialem z tym problem bo mi wskazania na zegarach nie pokazywal. Okazalo sie ze byl walniety w polowie. Podczas montażu przenigdy nim nie kręćmy w żadną stronę jak juz jest osadzony bo zerwiemy wewnątrz coś. Taki czujnik bardzo latwo sprawdzic zwyklym multimetrem. Czujnik zanurzamy we wrzatku najlepiej w kieliszku, multimetr ustawiamy na Ohmy i sprawdzamy kolejno dwa rzedy pinów. Jak sie przyjrzycie to kazdy rzad ma lekko inny kolor. Tak wiec wartosci powinny byc okolo o polowe różne. Dla przykladu pierwszy rzad 1500 drugi 700 itd. 

Opublikowano

U mnie była taka sytuacja, że jeden elektomechanik stwierdził, że czujnik jest uszkodzony i wysyła do ECU złe odczyty co powoduje wypadanie zapłonów. Z kolei drugi stwierdził że czujnik jest ok bo go sprawdzał komputerem diagnostycznym i multimetrem przy okazji wyśmiewając poprzedniego mechanika a przyczyny wypadania zapłonów należy szukać gdzie indziej, tak więc czujnika ostatecznie nie wymieniłem. Jako ciekawostka to po wymianie świec z Bosha na NGK i wykasowaniu błędów ze sterownika samochód dostał wigoru i znów cieszy właściciela. Wiem, trochę nie na temat się rozpisałam. 

Opublikowano

Każda informacja przydatna. 

Po to są fora. 

Opublikowano

A tak poza nawias to stwierdził to pewnie w taki sposób ze mu się to wydawało na taki objaw. Wielu partaczy czuje cos w powietrzu i od razu myślą ze to to haha bez zadnej analizy itp. To jest na prawdę prosta jednostka i tam nie trzeba nie wiem jakiego specjalistycznego sprzętu by coś poradzić na to. Nigdy nie mialem nic wspólnego z mechaniką ale czytam, jak trzeba pytam i rozwiązuje. zazwyczaj. Nie ma to jak samo zadowolenie z tego ze coś się samemu zrobiło by pomóc swojemu pojazdowi ?

Opublikowano

Niby prosta a z problemem wypadania zapłonów bujałem się przez 1,5 roku po różnych warsztatach zostawiając u mechaniorów furkę pieniędzy za niepotrzebnie wymienione części i słuchając coraz to nowszych teorii co może być przyczyną. Istny dramat! 

Opublikowano

Panowie, odgrzewam kotleta. Dziś sprawdzałem auto kablem diagnostycznym. Wreszcie udało mi się znaleźć działający program który łączy się z moim autem. Wyskoczył mi błąd czujnika g110. Oczywiście nie znalazłem potwierdzonej informacji gdzie się dokładnie znajduje ten czujnik a odpowiada on chyba za informacje dla klimatronika o temperaturze płynu chłodzącego. Czyżby to była ta Nasza Enigma? Klima mi nie chłodzi ale już takie auto kupiłem i jeszcze się za to nie zabrałem. 

Opublikowano
W dniu 2.02.2019 o 17:55, Nerio napisał:

Panowie, odgrzewam kotleta. Dziś sprawdzałem auto kablem diagnostycznym. Wreszcie udało mi się znaleźć działający program który łączy się z moim autem.

Możesz podrzucić co to za program? Ja chyba mam coś z instalacją bo łączę się z autem ale za cholere nie mogę nic zrobić. Dosłownie nic zmienić :facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...