szachal Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Mam troche nietypowe pytanie co do hydraulicznego napinacza paska rozrzadu. A mianowicie przy wymianie paska ustawia sie odleglosc pomiedzy kolem napinajacym(jego ramieniem) a obudowa hydrau. napinacza. Dla mojego typu silnika jast to przedzial 6-10mm. Po wymianie paska trzeba wszystko ladnie ustawic na znaki, zamontowac. I zakrecic silnikiem i wszystko sprawdzic czy gra. Jezeli gra to super, ale jezeli odstep pomiedzy wczesniej wymienionymi elementami nie gra i po ponownej regulacji znowu nie jest ok tzn napinacz jest do wymiany(znaki sa na swoim miejscu). I teraz mam pytanko jakim przyrzadem moge zmierzyc sile nacisku na owy napinacz (po wymontowaniu oczywiscie). Staralem sie cos znalezc ale slabo mi poszlo wiec moze ktos z was moze mi udzielic szybkiej informacji Niektore napinacze zaleca sie sprawdzic poprzez pomiar ugiecia napinacza przed zamontowaniem nowego paska rozradu np: sila 100-200nm i powinien "ugiac" sie na 1mm nie moge tylko znalezc jakim przyzadem sie to mierzy. Jezeli moj temat odbiega troche od tematyki to z gory przepraszam ale nie mam pojecia w ktorym dziale moglbym to zamiescic.
Gość Henrykus Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 w B6 na bank masz napinacz nowego typu , po montażu dużej rolki zwalniasz zawleczkę (przytrzymując kluczem imbusowymi) i napięcie ustala się samo nie ma tam ustalonego wymiaru.
szachal Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 Jestes w bledzie Wymienialem osobiscie razem z Ksiazka i sprawdzalem z Autodata (kolega ma). Po zwolnieniu zawleczki napiecie ustala sie samo, pozniej krecisz silnikiem dwa razy (ja zrobilem to 4) i odleglosc powinna byc 6-10 mm. Jezeli nie gra blokujesz ponownie napinacz luzujesz nakretke ktora przytrzymuje kolo napinajace i obracasz prawo lewo w zaleznosci czy jest za duzo czy za malo. Chcialem sie dowiedziec jak zmierzyc sile nacisku na napinacz bo na pewno jest jakis przyrzad do tego ale nie moglem go znalezc:)
Gość Henrykus Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Faktycznie rolka się różni , silnik ALT jest masakryczny http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php?showtopic=82176 popatrzyłem na remoncik pozdr
gobin44 Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 włóż sobie np. wiertło "8mm" tam gdzie ma być ta szczelina, dociągnij imbusem i skręć to. (nie pamiętam chyba klucz 13??). Wtedy obróć dwa razy wałem i sprawdź. Ja musiałem zrobić to 2 razy, ale się udało. Aha i ma tam być szczelina 6-10mm
szachal Opublikowano 10 Marca 2009 Autor Opublikowano 10 Marca 2009 Marek super stronka. Te Ruskie to potrafia:)))) Bede tam czesciej zagladal tylko z ruskim u nie kiepsko
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się