cysiu100 Opublikowano 11 Grudnia 2018 Opublikowano 11 Grudnia 2018 (edytowane) Proszę o pomoc w interpretacji odczytow z komputera. Pacjent to seat leon 1.6 tdi cr ea288. Wiem że to nie audi ale to jedyne forum gdzie macie pojęcie o silnikach i vcds. Problem polega na delikatnym odczuciu kopnięcia w fotel, jak by wypadał zapłon, tylko na zimnym silniku i wolnych obrotach. Jak złapie 50 stopni chodzi idealnie. Posiadam jedynie interfejs delphi przez co nie mogę połapać się w niektórych parametrach. Wszystko wygląda ok korekcje czujniki temp itp. Jedyne co mnie zastanawia to skaczące ciśnienie paliwa. Nie chce pomylić jednostek bo są tam w kPa i hPa ale tak: jeden parametr to ciśnienie paliwa na szynie rail i tu trzyma się w okolicach 300 na wolnych obrotach. Drugi parametr nazywa się ciśnienie paliwa i skacze ciągle od 210 do 290. Któryś z czujników wariuje? Ten na pompie n290 czy na końcu szyny n276? Poza wolnymi obrotami na zimnym silnik chodzi idealnie. Jak widziałem filmiki z vcds też są 2 parametry : ciśnienie paliwa i wysokie ciśnienie paliwa. Skąd bierze te odczyty? Edytowane 11 Grudnia 2018 przez cysiu100
cysiu100 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2018 Dziś rano przy 0 stopni czuć było nierówną prace zimnego silnika nawet jak miał obroty 1000. Obrotomierz stoi w miejscu nie drga. Odpala jak Chuck Noris z półobrotu. Jedzie normalnie bez szarpania, jak sie nagrzeje chodzi idelanie.
kkt Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) Witam. Zawor regulujacy ciśnienie paliwa jest na pompie wysokiego ciśnienia i na końcu szyny cr. Na poczatku szyny cr jest czujnik cisnienia paliwa. Skoki cisnienia sa male. Sprawdzileś na komputerze kąt synchronizacji rozrzadu? Silnik drga na wolnych obrotach? Edytowane 13 Grudnia 2018 przez kkt
cysiu100 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2018 Jak sie rozgrzeje drga bardzo deikatnie powiedzial bym ze nie ma cię co czepiac. Kąta nie sprawdze program delphi nie chce pokazać. Czemu jedna warosc cisnienia nie waha się aż tak ta w hPa okolo 300000 a ta wartosc w kPa skacze od 23000 do 30000?
bin85 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Nie wiem jak tam delphi pokazuje ale powinno być że jedna wartość to żądana przez ECU a druga to aktualna zmierzona, wartości te powinny być ze sobą tożsame. Niestety nie wiem jaka powinna być dopuszczalna różnica
cysiu100 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 Niestety moj delphi łaczy sie tylko z tym silnikiem jak wybiore golfa vii i silnik 2.0. Pokazuje tylko wartość wymaganą. Nurtuje mnie tylko czemy ciśnienie w jednym parametrze w miare stałe a w drugim lata? Obstawiam zawór na listwie cr.
lukas309 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 A jak jest ciepły i chodzi równo to jakie są wahania bo moim zdaniem 23000 kPa to za mało, silniki CR są bardzo wrazliwe na spadki ciśnienia paliwa
cysiu100 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2018 Jak jest ciepły to tak samo jedna warość to dokładnie "ciśnienie w rampie, wartość rzeczywista" i wynosi około 300100 hPa z niewielkimi skokami. Druga zwie się "ciśnienie paliwa" i lata od 21000 do 30000 kPa. Doczytałem, że na zimno ciśnieiem paliwa steruje zawór na listwie więc stawiałem na niego bo nie wiem już czego się chwycić.
kkt Opublikowano 16 Grudnia 2018 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Sprawdziłeś w jakim stanie jest sitko zaworu regulujacego cisnienie w pompie wysokiego ciśnienia. Mam na myśli opilki. Jak odkrecisz zawór to bedziesz musiał odpowietrzyć uklad paliwowy przez vcdsa.
cysiu100 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2018 Jeszcze nie sprawdzałem. Jak by były opiłki to na ciepłym by chodził ok i korekcje też max -0.25?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się