adioss995 9 Posted December 11, 2018 Share Posted December 11, 2018 (edited) Witam.Wymieniłem dzisiaj ten drugi termostat przy ścianie grodziowej który wgl nie trzymał na nowy z verneta podczas wymiany troche tego płynu wyciekło więc dolałem prawie do max i teraz słysze przy nawiewach lekkie bulgotanie czy to sie samo odpowietrzy? czy może dolać płynu do maxa? wcześniej miałem na połowie i nic nie bulgotało No i tak... po wymianie auto nagrzało sie do 90 stopni i trzyma bez problemu te 90 przy spokojnej jeździe 1900obr i temp zewnętrznej +1 i temp z nawiewów na maxa ale gdy przyśpieszę temp spada do 80 i gdy znowu trzymam stałą prędkość to rośnie do 90 stopni i jak auto postawie w garażu z temperaturą na maxa z nawiewów to spada do 75 gdzieś ten główny termostat mam z WAHLER 82c auto mam z 2008r a termostat wymieniałem ze 2 miesiące temu ten główny czy może on być winowajcą tego wszystkiego czy może założyć oryginalny albo z tego co wyczytałem na forum może tego 03L121113A swag który ma temp otwarcia 88c? a jak oryginalny to jaki ten co ma temp otwarcia 87c 03G121113 czy ten co ma 82c 03G121113A? Bardzo prosze o jakąś pomoc Edited December 11, 2018 by adioss995 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkt 13 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Witam. Główny stary termostat na jaką temp. byl ustawiony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted December 15, 2018 Author Share Posted December 15, 2018 Ten główny wymieniał mi mechanik i z tego co pamiętam to ten oryginalny o ile on był oryginalny to był też na 82 stopnie ustawiony Spróbuje go jeszcze dzisiaj znaleźć i sprawdzic Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkt 13 Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Jak nie jesteś pewny to przedzwoń do aso i poproś zeby po nr vin sprawdzili temp. otwarcia termostatu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted December 15, 2018 Author Share Posted December 15, 2018 82c niby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lechu85 1 Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Czy mógłby się ktoś wypowiedziec, kto ma też 2.0TDI, czy mu auto grzeje zawsze i jak jest ogrzewanie na maksa i spokojna jazda z górki np 20 minut to czy temperatura nie spada? mam 2.0 TDI 177KM -> 220km i jak zjezdzam z górki to temperatura spada. Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nygus069 7 Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Mówią że ten typ tak ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubychudas 0 Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Kolego, a ten mały termostat to ten co siedzi praktycznie zaraz za silnikiem po prawej stronie na wierzchu z taką metalową zawleczką? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kkt 13 Posted December 19, 2018 Share Posted December 19, 2018 Witam. Tak. Włożony jest w wąż. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted December 20, 2018 Author Share Posted December 20, 2018 Ja wymieniłem ten przy ściance grodziowej i teraz grzeje mi się do 90 także mi pomogło ale muszę w piątek jeszcze ten główny wymienić na 87c oryginalny i dam znać czy będzie spadać po dodaniu gazu czy nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 Ok problem rozwiązany termostat przy ścianie grodziowej wymieniony na verneta i główny na oryginalny z a4 b7 2.0 o nr 03G121113 o Co ma temperature otwarcia 87c koszt 130zl Przed chwilą skończyłem składać i auto po ok 8km zagrzalo się do 90 i już nie spadło nawet o 1mm i problem w którym dawałem gazu i temp spadała też zniknal auto szybko się grzeje i trzyma temperaturę Także ten typ tak nie ma przynajmniej przed liftem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubychudas 0 Posted December 27, 2018 Share Posted December 27, 2018 On 12/22/2018 at 6:44 PM, adioss995 said: Ok problem rozwiązany termostat przy ścianie grodziowej wymieniony na verneta i główny na oryginalny z a4 b7 2.0 o nr 03G121113 o Co ma temperature otwarcia 87c koszt 130zl Przed chwilą skończyłem składać i auto po ok 8km zagrzalo się do 90 i już nie spadło nawet o 1mm i problem w którym dawałem gazu i temp spadała też zniknal auto szybko się grzeje i trzyma temperaturę Także ten typ tak nie ma przynajmniej przed liftem? Kolego, masz Audi z 2008 roku? Ten termostat co napisałeś podszedł bez problemu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted December 28, 2018 Author Share Posted December 28, 2018 tak 2008r termostat bez problemu pasuje jest może ze 3mm wyższy od tego co ja miałem z wahlera ale to nie przeszkadza szerokość jest taka sama a i jak będziesz zamawiał oryginalny to jeszcze osobną kup sobie uszczelkę bo nie ma w zestawie ja złożyłem na starej bo miała ze 3 miesiące Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateuszh 6 Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 W dniu 28.12.2018 o 10:27, adioss995 napisał: tak 2008r termostat bez problemu pasuje jest może ze 3mm wyższy od tego co ja miałem z wahlera ale to nie przeszkadza szerokość jest taka sama a i jak będziesz zamawiał oryginalny to jeszcze osobną kup sobie uszczelkę bo nie ma w zestawie ja złożyłem na starej bo miała ze 3 miesiące Do jakich obrotów kręcisz silnik? Bo piszecie śmieszną ilość km a właściwie styl jazdy może być kluczowy. Poza tym automaty zwykle trzymają silnik na obrotach powyżej 2 Ja wymieniłem dwa termostaty i nic się nie zmieniło. Silnik kręcę do 1500/700 max Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 Ty masz po lifcie czyli termostat z obudową zapytaj krystian92 razem walczyliśmy z termostatami tyle że on ma już taki sam termostat jak ty i jemu wymiana pomogła za drugim razem Raz kupił oryginalny i nie pomogło i kupił 2 raz też oryginał tylko że z aso wymienił i pomogło Ogólnie ja mam manual i staram się trzymać obroty powyżej 2000 bo szkoda silnika turbiny ale w celu sprawdzenia czy termostat trzyma to w temp -1 nie przekraczałem 2000tys obr trzymałem tak 1600 i auto po niecalych 15 km zagrzalo sie do 90 Potem zostawiłem auto na wolnych obrotach z temperaturą nawiewu 23c i trzymało cały czas 90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateuszh 6 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 15 minut temu, adioss995 napisał: Ty masz po lifcie czyli termostat z obudową zapytaj krystian92 razem walczyliśmy z termostatami tyle że on ma już taki sam termostat jak ty i jemu wymiana pomogła za drugim razem Raz kupił oryginalny i nie pomogło i kupił 2 raz też oryginał tylko że z aso wymienił i pomogło Ogólnie ja mam manual i staram się trzymać obroty powyżej 2000 bo szkoda silnika turbiny ale w celu sprawdzenia czy termostat trzyma to w temp -1 nie przekraczałem 2000tys obr trzymałem tak 1600 i auto po niecalych 15 km zagrzalo sie do 90 Potem zostawiłem auto na wolnych obrotach z temperaturą nawiewu 23c i trzymało cały czas 90 Ja mam auto z końcówki 2009. Termostat w obudowie. Ostatnio wymieniłem główny termostat mahle - kupiony w zwykłym sklepie. Oraz ten regulator płynu przy ścianie grodziowej - oryginał z ASO Nie ma poprawy. Sugerujesz, że tylko oryginał z ASO pomaga? Noszę się z wymianą jeszcze tego 1J0122351 Na marginesie nigdy nie kręciłem auta powyżej 2 tys. Poprzednim samochodem zrobiłem tak 200 tys w 4 lata auto ma obecnie 400 tys i orginalne turbo, sprzęgło;) Jak audi kręcę powyżej 2 to też trzyma 90. Kolega ma A6 C6 automat kreci grubo powyżej 2 tys i temperature ma powyżej 90;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateuszh 6 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 (edited) 24 minuty temu, adioss995 napisał: Ty masz po lifcie czyli termostat z obudową zapytaj krystian92 razem walczyliśmy z termostatami tyle że on ma już taki sam termostat jak ty i jemu wymiana pomogła za drugim razem Raz kupił oryginalny i nie pomogło i kupił 2 raz też oryginał tylko że z aso wymienił i pomogło Ogólnie ja mam manual i staram się trzymać obroty powyżej 2000 bo szkoda silnika turbiny ale w celu sprawdzenia czy termostat trzyma to w temp -1 nie przekraczałem 2000tys obr trzymałem tak 1600 i auto po niecalych 15 km zagrzalo sie do 90 Potem zostawiłem auto na wolnych obrotach z temperaturą nawiewu 23c i trzymało cały czas 90 Zmieniłeś na termostat z ASO? Zastanawia mnie jaka mogła być różnica między termostat z ASO a kupionym w jakimś sklepie;) Edited January 20, 2019 by Mateuszh Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 (edited) Ja zmieniłem na oryginalny audi kupiony w sklepie Mam auto przed 2010r i ja mam sam wkład termostatu koszt 130 zł ok A po 2010r wychodziły już z termostatami w obudowie (droższe) i ty już taki masz ? A z nimi już jest problem bo z tego co czytałem na tym forum to 2osoby tak miały że kupiły ze sklepu i była lipa A jak z aso to problem znikał także tylko sugeruje że jak masz zamiar spróbować to zapukaj do aso według mnie to nie ma reguły bo są też tacy ktorzy kupowali z aso i nie pomogło i szukają przyczyny gdzie indziej po czujnikach itp Drudzy zatykaja chłodnice jeszcze inni tłumaczą że ten typ tak ma A według mnie to termostaty są do d*py jakies fabryczne niedociagniecie czy cos i jest loteria z nimi Edited January 20, 2019 by adioss995 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateuszh 6 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 1 minutę temu, adioss995 napisał: Ja zmieniłem na oryginalny audi kupiony w sklepie Mam auto przed 2010r i ja mam sam wkład termostatu koszt 130 zł ok A po 2010r wychodziły już z termostatami w obudowie (droższe) i ty już taki masz ? A z nimi już jest problem bo z tego co czytałem na tym forum to 2osoby tak miały że kupiły ze sklepu i była lipa A jak z aso to problem znikał także tylko sugeruje że jak masz zamiar spróbować to zapukaj do aso według mnie to nie ma reguły bo są też tacy ktorzy kupowali z aso i nie pomogło i szukają przyczyny gdzie indziej po czynnikach itp Drudzy zatykaja chłodnice jeszcze inni tłumaczą że ten typ tak ma A według mnie to termostaty są do d*py jakies fabryczne niedociagniecie czy cos i jest loteria z nimi dzięki. tak ja mam termostat w obudowie. Ostanio kupiłem mahle ..ze sklepu + ten termostat przy scianie grodziowej - orgin z ASO, nie pomgolo Na pewno spróbuje jeszcze z tym zaworem 1J0122351 i byc moze dla swietego spokoju raz jescze termostat tyle ze z aso... m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adioss995 9 Posted January 20, 2019 Author Share Posted January 20, 2019 (edited) Napisz jeszcze do krystian92 żeby dla Ci namiary gdzie on kupowal bo jemu aso akurat pomogło Edited January 20, 2019 by adioss995 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateuszh 6 Posted January 20, 2019 Share Posted January 20, 2019 Teraz, adioss995 napisał: Napisz jeszcze do krystian92 żeby dla Ci namiary gdzie on kupowal bo jemu aso akurat pomogło dzieki Teraz, adioss995 napisał: Napisz jeszcze do krystian92 żeby dla Ci namiary gdzie on kupowal bo jemu aso akurat pomogło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateuszh 6 Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Dobra panowie:) U mnie problem rozwiązany i żaden termostat główny z ASO nie pomógł. Ale reasumując w aucie wymienione: Termostat MAHLE ze ZWYKŁEGO sklepu:) Mały termostat na ścianie grodziowej na wężach https://allegro.pl/oferta/nowy-oryg-termostat-vw-audi-seat-skoda-1k0121113a-7743165148 Oraz zawór zwrotny numer 1J0122351 Według ASO- weryfikacja po VIN dwie ostatnie części NIE występują w moim samochodzie a daję sobie odciąć moją złamaną rękę, że są w każdej konfiguracji Auto po paru km grzeje się 90 i trzyma temperature. 2.0 TDI, 120 koni, skrzynia manualna 2009 rok produkcji. Jeśli macie ten problem sugeruje zakup w ASO tylko małego termostat i zaworu zwrotnego. Pzdr, M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now