Jump to content
IGNORED

wymiana 2 termostatu jest poprawa ale nie do końca


adioss995
 Share

Recommended Posts

Witam.Wymieniłem dzisiaj ten drugi termostat przy ścianie grodziowej który wgl nie trzymał na nowy z verneta podczas wymiany troche tego płynu wyciekło więc dolałem prawie do max i teraz słysze przy nawiewach lekkie bulgotanie czy to sie samo odpowietrzy? czy może dolać płynu do maxa? wcześniej miałem na połowie i nic nie bulgotało 

 

No i tak... po wymianie auto nagrzało sie do 90 stopni i trzyma bez problemu te 90 przy spokojnej jeździe 1900obr i temp zewnętrznej +1 i temp z nawiewów na maxa ale gdy przyśpieszę temp spada do 80 i gdy znowu trzymam stałą prędkość to rośnie do 90 stopni i jak auto postawie w garażu z temperaturą na maxa z nawiewów  to spada do 75 gdzieś

ten główny termostat mam z WAHLER 82c auto mam z 2008r a termostat wymieniałem ze 2 miesiące temu ten główny

czy może on być winowajcą tego wszystkiego czy może założyć oryginalny albo z tego co wyczytałem na forum może tego 03L121113A swag który ma temp otwarcia 88c?

a jak oryginalny to jaki ten co ma temp otwarcia 87c  03G121113  czy ten co ma 82c  03G121113A?

Bardzo prosze o jakąś pomoc 

 

Edited by adioss995
Link to comment
Share on other sites

Witam. Główny stary termostat na jaką temp. byl ustawiony?

Link to comment
Share on other sites

Ten główny wymieniał mi mechanik i z tego co pamiętam to ten oryginalny o ile on był oryginalny to był też na 82 stopnie ustawiony 

Spróbuje go jeszcze dzisiaj znaleźć i sprawdzic 

Link to comment
Share on other sites

Jak nie jesteś pewny to przedzwoń do aso i poproś zeby po nr vin sprawdzili temp. otwarcia termostatu.

Link to comment
Share on other sites

Czy mógłby się ktoś wypowiedziec, kto ma też 2.0TDI, czy mu auto grzeje zawsze i jak jest ogrzewanie na maksa i spokojna jazda z górki np 20 minut to czy temperatura nie spada? 

mam 2.0 TDI 177KM -> 220km i jak zjezdzam z górki to temperatura spada. Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem.

Link to comment
Share on other sites

Kolego, a ten mały termostat to ten co siedzi praktycznie zaraz za silnikiem po prawej stronie na wierzchu z taką metalową zawleczką?

Link to comment
Share on other sites

Witam. Tak. Włożony jest w wąż.

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniłem ten przy ściance grodziowej i teraz grzeje mi się do 90 także mi pomogło ale muszę w piątek jeszcze ten główny wymienić na 87c oryginalny i dam znać czy będzie spadać po dodaniu gazu czy nie 

Link to comment
Share on other sites

Ok problem rozwiązany termostat przy ścianie grodziowej wymieniony na verneta i główny na oryginalny z a4 b7 2.0 o nr 03G121113 o

Co ma temperature otwarcia 87c  koszt 130zl 

Przed chwilą skończyłem składać i auto po ok 8km zagrzalo się do 90 i już nie spadło nawet o 1mm i problem w którym dawałem gazu i temp spadała też zniknal auto szybko się grzeje i trzyma temperaturę 

 

Także ten typ tak nie ma przynajmniej przed liftem?

Link to comment
Share on other sites

On 12/22/2018 at 6:44 PM, adioss995 said:

Ok problem rozwiązany termostat przy ścianie grodziowej wymieniony na verneta i główny na oryginalny z a4 b7 2.0 o nr 03G121113 o

Co ma temperature otwarcia 87c  koszt 130zl 

Przed chwilą skończyłem składać i auto po ok 8km zagrzalo się do 90 i już nie spadło nawet o 1mm i problem w którym dawałem gazu i temp spadała też zniknal auto szybko się grzeje i trzyma temperaturę 

 

Także ten typ tak nie ma przynajmniej przed liftem?

Kolego, masz Audi z 2008 roku? Ten termostat co napisałeś podszedł bez problemu?

Link to comment
Share on other sites

tak 2008r termostat bez problemu pasuje jest może ze 3mm wyższy od tego co ja miałem z wahlera ale to nie przeszkadza szerokość jest taka sama 

a i jak będziesz zamawiał oryginalny to jeszcze osobną kup sobie uszczelkę bo nie ma w zestawie ja złożyłem na starej bo miała ze 3 miesiące 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2018 o 10:27, adioss995 napisał:

tak 2008r termostat bez problemu pasuje jest może ze 3mm wyższy od tego co ja miałem z wahlera ale to nie przeszkadza szerokość jest taka sama 

a i jak będziesz zamawiał oryginalny to jeszcze osobną kup sobie uszczelkę bo nie ma w zestawie ja złożyłem na starej bo miała ze 3 miesiące 

Do jakich obrotów kręcisz silnik?

 

Bo piszecie śmieszną ilość km  a właściwie styl jazdy może być kluczowy.

 

Poza tym automaty zwykle trzymają silnik na obrotach powyżej 2 

 

Ja wymieniłem dwa termostaty i nic się nie zmieniło. Silnik kręcę do 1500/700 max

Link to comment
Share on other sites

Ty masz po lifcie czyli termostat z obudową zapytaj krystian92 razem walczyliśmy z termostatami tyle że on ma już taki sam termostat jak ty i jemu wymiana pomogła za drugim razem 

 

 Raz kupił oryginalny i nie pomogło i kupił 2 raz też oryginał tylko że z aso wymienił i pomogło 

 

Ogólnie ja mam manual i staram się trzymać obroty powyżej 2000 bo szkoda silnika turbiny ale w celu  sprawdzenia czy termostat trzyma to w temp -1 nie przekraczałem 2000tys obr trzymałem tak 1600 i auto po niecalych 15 km zagrzalo sie do 90

Potem zostawiłem auto na wolnych obrotach z temperaturą nawiewu 23c i trzymało cały czas 90 

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, adioss995 napisał:

Ty masz po lifcie czyli termostat z obudową zapytaj krystian92 razem walczyliśmy z termostatami tyle że on ma już taki sam termostat jak ty i jemu wymiana pomogła za drugim razem 

 

 Raz kupił oryginalny i nie pomogło i kupił 2 raz też oryginał tylko że z aso wymienił i pomogło 

 

Ogólnie ja mam manual i staram się trzymać obroty powyżej 2000 bo szkoda silnika turbiny ale w celu  sprawdzenia czy termostat trzyma to w temp -1 nie przekraczałem 2000tys obr trzymałem tak 1600 i auto po niecalych 15 km zagrzalo sie do 90

Potem zostawiłem auto na wolnych obrotach z temperaturą nawiewu 23c i trzymało cały czas 90 

Ja mam auto z końcówki 2009. Termostat w obudowie.

Ostatnio wymieniłem główny termostat mahle - kupiony w zwykłym sklepie.

 

Oraz ten regulator płynu przy ścianie grodziowej - oryginał z ASO 

 

Nie ma poprawy. Sugerujesz, że tylko oryginał z ASO pomaga?

 

Noszę się z wymianą jeszcze tego

1J0122351

 

Na marginesie nigdy nie kręciłem auta powyżej 2 tys.  Poprzednim samochodem zrobiłem tak 200 tys w 4 lata auto ma obecnie 400 tys i orginalne turbo, sprzęgło;) 

Jak audi kręcę powyżej 2 to też trzyma 90. Kolega ma A6 C6 automat kreci grubo powyżej 2 tys i temperature ma powyżej 90;)

 

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, adioss995 napisał:

Ty masz po lifcie czyli termostat z obudową zapytaj krystian92 razem walczyliśmy z termostatami tyle że on ma już taki sam termostat jak ty i jemu wymiana pomogła za drugim razem 

 

 Raz kupił oryginalny i nie pomogło i kupił 2 raz też oryginał tylko że z aso wymienił i pomogło 

 

Ogólnie ja mam manual i staram się trzymać obroty powyżej 2000 bo szkoda silnika turbiny ale w celu  sprawdzenia czy termostat trzyma to w temp -1 nie przekraczałem 2000tys obr trzymałem tak 1600 i auto po niecalych 15 km zagrzalo sie do 90

Potem zostawiłem auto na wolnych obrotach z temperaturą nawiewu 23c i trzymało cały czas 90 

Zmieniłeś na termostat z ASO? Zastanawia mnie jaka mogła być różnica między termostat z ASO a kupionym w jakimś sklepie;)

 

Edited by Mateuszh
Link to comment
Share on other sites

Ja zmieniłem na oryginalny audi kupiony w sklepie

 Mam auto przed 2010r  i ja mam sam wkład termostatu koszt 130 zł ok 

A po 2010r wychodziły już z termostatami w obudowie (droższe) i ty już taki masz ? A z nimi już jest problem bo z tego co czytałem na tym forum to 2osoby tak miały  że kupiły ze sklepu i była lipa A jak z aso to problem znikał także tylko sugeruje że jak masz zamiar spróbować to zapukaj do aso 

według mnie to nie ma reguły bo są też tacy ktorzy kupowali z aso i nie pomogło i szukają przyczyny gdzie indziej po czujnikach itp 

Drudzy zatykaja chłodnice jeszcze inni tłumaczą że ten typ tak ma 

A według mnie to termostaty są do d*py jakies fabryczne niedociagniecie czy cos i jest loteria z nimi 

 

 

Edited by adioss995
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, adioss995 napisał:

Ja zmieniłem na oryginalny audi kupiony w sklepie

 Mam auto przed 2010r  i ja mam sam wkład termostatu koszt 130 zł ok 

A po 2010r wychodziły już z termostatami w obudowie (droższe) i ty już taki masz ? A z nimi już jest problem bo z tego co czytałem na tym forum to 2osoby tak miały  że kupiły ze sklepu i była lipa A jak z aso to problem znikał także tylko sugeruje że jak masz zamiar spróbować to zapukaj do aso 

według mnie to nie ma reguły bo są też tacy ktorzy kupowali z aso i nie pomogło i szukają przyczyny gdzie indziej po czynnikach itp 

Drudzy zatykaja chłodnice jeszcze inni tłumaczą że ten typ tak ma 

A według mnie to termostaty są do d*py jakies fabryczne niedociagniecie czy cos i jest loteria z nimi 

 

 

dzięki. tak ja mam termostat w obudowie. 

Ostanio kupiłem mahle ..ze sklepu + ten termostat przy scianie grodziowej - orgin z ASO, nie pomgolo

 

Na pewno spróbuje jeszcze z tym zaworem 1J0122351 i byc moze dla swietego spokoju raz jescze termostat tyle ze z aso...

 

m.

Link to comment
Share on other sites

Napisz jeszcze do krystian92 

żeby dla Ci namiary gdzie on kupowal bo jemu aso akurat pomogło 

Edited by adioss995
Link to comment
Share on other sites

Teraz, adioss995 napisał:

Napisz jeszcze do krystian92 

żeby dla Ci namiary gdzie on kupowal bo jemu aso akurat pomogło 

dzieki :)

Teraz, adioss995 napisał:

Napisz jeszcze do krystian92 

żeby dla Ci namiary gdzie on kupowal bo jemu aso akurat pomogło 

 

Link to comment
Share on other sites

Dobra panowie:)

U mnie problem rozwiązany i żaden termostat główny z ASO nie pomógł.

 

Ale reasumując w aucie wymienione:

Termostat MAHLE ze ZWYKŁEGO sklepu:)

Mały termostat na ścianie grodziowej na wężach

https://allegro.pl/oferta/nowy-oryg-termostat-vw-audi-seat-skoda-1k0121113a-7743165148

Oraz zawór zwrotny numer 1J0122351

 

Według ASO- weryfikacja po VIN dwie ostatnie części NIE występują w moim samochodzie a daję sobie odciąć moją złamaną rękę, że są w każdej konfiguracji 

 

Auto po paru km grzeje się 90 i trzyma temperature.

 

2.0 TDI, 120 koni, skrzynia manualna

2009 rok produkcji.

 

Jeśli macie ten problem sugeruje zakup w ASO tylko małego termostat i zaworu zwrotnego.

Pzdr,

M.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...