Jump to content
IGNORED

Falowanie obrotów w zimie B7 1.6 LPG


santos200

Recommended Posts

Witam.

Od jakiegoś czasu borykam się z falowaniem obrotów w momencie wrzucenia na luz podczas jazdy. Auto potrafi również zgasnąć. ( zanim obroty się unormują to wskazówka spada na 400-600 i wraca, lub zgaśnie. Jak nie zgaśnie to obroty się normują)  Na postoju nie ma tego problemu,  odpala również dobrze, brak błędów na komputerze. Co jest istotne problem występuje gdy temperatura zewnętrzna powietrza jest koło 0 stopni lub mniej. Gdy na zewnątrz plus to problemu nie ma. Czy na benzynie czy gazie auto zachowuje się tak samo.

  Rzeczy które ostatnio były w aucie robione lub wymieniane

- świeżo po wymianie oleju, filtrów

- świeżo po wymianie filtrów gazu

- czyszczenie i adaptacja przepustnicy

- wymieniono termostat, czujnik temperatury silnika, świece, cewkę zapłonową, przewody, ( wszystkie części na oryginalne lub renomowanych producentów) - przed wymianą tych części problem również występował.

Może ktoś miał podobny przypadek. Będę wdzięczny za pomoc w znalezieniu usterki.

Link to comment
Share on other sites

Ja podnislem obroty biegu jalowego i problem znikl

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Matimi napisał:

Ja podnislem obroty biegu jalowego i problem znikl

Jakie obroty miałeś wcześniej i na jakie podniosleś ?

Spróbuję wszystkiego . Jak podniosleś obroty? . Silnik ALZ.  

Link to comment
Share on other sites

Podnioslem ssm vcds lite 1.2 zmienilem wartosc ze 128 na 138 a wczesniej tez wszystko po wymienialem

Link to comment
Share on other sites

Sam* obroty mialem wczesniej 730 760 teraz 830 z klima 860

Link to comment
Share on other sites

U mnie obroty 730. 

Posiadam OBD eleven i nie za bardzo potrafię poradzić sobie ze zmianą obrotów a info na ten temat za wiele nie ma . Jak się nie uda to pojadę do jakiegoś warsztatu na zmianę obrotów. 

Dodatkowo zamówiłem jeszcze ezektor. Ostatnia rzecz jaką wymienię:) 

 

Podniosłem obroty do 830. Ezektor też wymieniłem.

Niestety nie pomogło. Poddaję się.

Edited by santos200
Link to comment
Share on other sites

Też podniosłam obroty i też niestety nie pomogło.

Link to comment
Share on other sites

Sam wymieniałem świecę, eżektor, czyściłem EGR, przepustnice, kolektor dolotowy, zmieniałem sondę przed katem, podnosiłem obroty w kompie i nic to nie dało. Tydzień temu dałem pomiędzy przepustnica a EGR, zaraz za EGR zaślepkę i o dziwo spadku obrotów jeszcze nie uświadczyłem :)

Link to comment
Share on other sites

a ja bym na twoim miejscu zobaczył na silniczek krokowy który jest odpowiedzialny za równą pracę silnika i dozuje ilość powietrza znajduje się  zaraz koło przepustnicy. Proponuje wyczyścić bądź zakupić nową albo oryginalną  używkę. 

Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, DanioleQ napisał:

Sam wymieniałem świecę, eżektor, czyściłem EGR, przepustnice, kolektor dolotowy, zmieniałem sondę przed katem, podnosiłem obroty w kompie i nic to nie dało. Tydzień temu dałem pomiędzy przepustnica a EGR, zaraz za EGR zaślepkę i o dziwo spadku obrotów jeszcze nie uświadczyłem :)

Mógłbyś podać mi więcej szczegółów tej operacji?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, baku525 napisał:

a ja bym na twoim miejscu zobaczył na silniczek krokowy który jest odpowiedzialny za równą pracę silnika i dozuje ilość powietrza znajduje się  zaraz koło przepustnicy. Proponuje wyczyścić bądź zakupić nową albo oryginalną  używkę. 

Już nic nie kupuję :)  ( ostatnio też sondę lambda wymieniłem na nową ).

Ale oczywiście do czyszczenie mogę podejść? Jak się go czyści? jest to skomplikowane? możesz podać więcej szczegółów?

Link to comment
Share on other sites

robiłem taką usterkę akurat w oplu a wiadomo w audi będzie inaczej  ale  objawy  były identyczne. kup czyścik do przepustnic i poszukaj więcej info w internecie może na yt będzie jakiś filmik jak to ustrojstwo wyczyścić ? 

Link to comment
Share on other sites

A w ALZach jest w ogóle silniczek krokowy jako osobna część?

Link to comment
Share on other sites

Także mnie to interesuje czy jest w naszych ALZ silniczek krokowy. Problem z falowaniem powrócił lecz żadziej się to zdarza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...