santos200 1 Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z falowaniem obrotów w momencie wrzucenia na luz podczas jazdy. Auto potrafi również zgasnąć. ( zanim obroty się unormują to wskazówka spada na 400-600 i wraca, lub zgaśnie. Jak nie zgaśnie to obroty się normują) Na postoju nie ma tego problemu, odpala również dobrze, brak błędów na komputerze. Co jest istotne problem występuje gdy temperatura zewnętrzna powietrza jest koło 0 stopni lub mniej. Gdy na zewnątrz plus to problemu nie ma. Czy na benzynie czy gazie auto zachowuje się tak samo. Rzeczy które ostatnio były w aucie robione lub wymieniane - świeżo po wymianie oleju, filtrów - świeżo po wymianie filtrów gazu - czyszczenie i adaptacja przepustnicy - wymieniono termostat, czujnik temperatury silnika, świece, cewkę zapłonową, przewody, ( wszystkie części na oryginalne lub renomowanych producentów) - przed wymianą tych części problem również występował. Może ktoś miał podobny przypadek. Będę wdzięczny za pomoc w znalezieniu usterki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matimi 0 Posted December 17, 2018 Share Posted December 17, 2018 Ja podnislem obroty biegu jalowego i problem znikl Link to comment Share on other sites More sharing options...
santos200 1 Posted December 18, 2018 Author Share Posted December 18, 2018 9 godzin temu, Matimi napisał: Ja podnislem obroty biegu jalowego i problem znikl Jakie obroty miałeś wcześniej i na jakie podniosleś ? Spróbuję wszystkiego . Jak podniosleś obroty? . Silnik ALZ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matimi 0 Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Podnioslem ssm vcds lite 1.2 zmienilem wartosc ze 128 na 138 a wczesniej tez wszystko po wymienialem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matimi 0 Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Sam* obroty mialem wczesniej 730 760 teraz 830 z klima 860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fwl7 5 Posted December 18, 2018 Share Posted December 18, 2018 Tak jak wyżej:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
santos200 1 Posted December 18, 2018 Author Share Posted December 18, 2018 (edited) U mnie obroty 730. Posiadam OBD eleven i nie za bardzo potrafię poradzić sobie ze zmianą obrotów a info na ten temat za wiele nie ma . Jak się nie uda to pojadę do jakiegoś warsztatu na zmianę obrotów. Dodatkowo zamówiłem jeszcze ezektor. Ostatnia rzecz jaką wymienię:) Podniosłem obroty do 830. Ezektor też wymieniłem. Niestety nie pomogło. Poddaję się. Edited January 22, 2019 by santos200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
machonis 1 Posted January 28, 2019 Share Posted January 28, 2019 Też podniosłam obroty i też niestety nie pomogło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanioleQ 0 Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 Sam wymieniałem świecę, eżektor, czyściłem EGR, przepustnice, kolektor dolotowy, zmieniałem sondę przed katem, podnosiłem obroty w kompie i nic to nie dało. Tydzień temu dałem pomiędzy przepustnica a EGR, zaraz za EGR zaślepkę i o dziwo spadku obrotów jeszcze nie uświadczyłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
baku525 3 Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 a ja bym na twoim miejscu zobaczył na silniczek krokowy który jest odpowiedzialny za równą pracę silnika i dozuje ilość powietrza znajduje się zaraz koło przepustnicy. Proponuje wyczyścić bądź zakupić nową albo oryginalną używkę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
santos200 1 Posted February 14, 2019 Author Share Posted February 14, 2019 43 minuty temu, DanioleQ napisał: Sam wymieniałem świecę, eżektor, czyściłem EGR, przepustnice, kolektor dolotowy, zmieniałem sondę przed katem, podnosiłem obroty w kompie i nic to nie dało. Tydzień temu dałem pomiędzy przepustnica a EGR, zaraz za EGR zaślepkę i o dziwo spadku obrotów jeszcze nie uświadczyłem Mógłbyś podać mi więcej szczegółów tej operacji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
santos200 1 Posted February 14, 2019 Author Share Posted February 14, 2019 12 minut temu, baku525 napisał: a ja bym na twoim miejscu zobaczył na silniczek krokowy który jest odpowiedzialny za równą pracę silnika i dozuje ilość powietrza znajduje się zaraz koło przepustnicy. Proponuje wyczyścić bądź zakupić nową albo oryginalną używkę. Już nic nie kupuję ( ostatnio też sondę lambda wymieniłem na nową ). Ale oczywiście do czyszczenie mogę podejść? Jak się go czyści? jest to skomplikowane? możesz podać więcej szczegółów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
baku525 3 Posted February 14, 2019 Share Posted February 14, 2019 robiłem taką usterkę akurat w oplu a wiadomo w audi będzie inaczej ale objawy były identyczne. kup czyścik do przepustnic i poszukaj więcej info w internecie może na yt będzie jakiś filmik jak to ustrojstwo wyczyścić ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
machonis 1 Posted February 15, 2019 Share Posted February 15, 2019 A w ALZach jest w ogóle silniczek krokowy jako osobna część? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanioleQ 0 Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 Także mnie to interesuje czy jest w naszych ALZ silniczek krokowy. Problem z falowaniem powrócił lecz żadziej się to zdarza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now