Jump to content
IGNORED

[B6 AWX] opis sytuacji, wysokie obr.


Minerseth
 Share

Recommended Posts

Witam, opisuje ze szczegółami bo mój mechanik tez na odległość nie może zdefiniować przyczyny i mówi ze trzeba komputer i szukać przyczyny.

Jadę autostrada -2, śnieg z deszczem..

zajeżdża mi drogę tir wali woda gdzie popadnie zjeżdżam z autostrady hamuje daje migacz dojezdzam do ronda hamuje 1 , 2 ruszam i wyskakuje błąd abs, później sprężynka.

i auto jedzie max 1,4 obr. i jakieś 20 na godzinę. zjezdzam na parking.

wyłączam silnik, włączam i to samo od razu wchodzi na 1,3-1,4 obr i zero reakcji na gaz sprzeglo.

idę wkur**** do lekarza wracam po 3h, auto odpala jadę juz wtedy nie autobana tylko niemieckimi wioskami.

dlaczego to opisuje ? bo nikt nie zna przyczyny, olej jest, płyny są,  temperatura jest auto działa jak trzeba tylko czuje drgania na postoju trochę mocniejsze niż zawsze no ale jednak wyczuwalne co nie jest normalne, co za tym idzie szukam po internecie czytam fora no bo mam czas u lekarza.

jedyne co znalazłem na forum to brak światła stop i zasyfiony pedał hamulca, ale skąd te obr. itd.

 

chce wrócić do PL mam 500km i nie wiem czy to dobry pomysł?

ps. mam 4 dni na opanowanie sytuacji ktoś coś od czego zacząć?

bede szukał oczywiscie firmy z komputerem.

 

AUdi a4 b6 1.9 tdi 131kw awx

 

Link to comment
Share on other sites

Masz uszkodzony pedał gazu lub jego okablowanie. Raczej stawiam na to drugie, skoro mówisz że z pedałem hamulca też jest problem :)

Edited by misiek95
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

z pedałem hamulca wyczytałem że może być od tego.

i wtedy  wchodzi w tryb awaryjny ? czy się zawiesił/zwarcie ? bo jak to można wytłumaczyć ze trzymało się po odpaleniu 1,4 obr. mniej więcej i zero reakcji na gaz.

dzieki za info.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Minerseth napisał:

z pedałem hamulca wyczytałem że może być od tego.

i wtedy  wchodzi w tryb awaryjny ? czy się zawiesił/zwarcie ? bo jak to można wytłumaczyć ze trzymało się po odpaleniu 1,4 obr. mniej więcej i zero reakcji na gaz.

dzieki za info.

Jest to spowodowane uszkodzonym pedałem gazu. Pedał hamulca(jego czujnik) to akurat pierdoła. W najgorszym wypadku spowoduje że nie będzie świecić światło hamowania oraz będzie migała spiralka świec żarowych na zegarach. Nie działa potencjometr gazu, więc sterownik silnika ustawia takie właśnie obroty. Zdarzyło mi się zapomnieć podpiąć pedał gazu po przekładce skrzyni biegów- więc objawy znam i jestem pewien :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje. 

Komputer wykryje ten błąd? 

Masz moze link opis potencjometry gazu (pedalu) ? Będę szukał w DE części 

 

Pytanie czy zaciął sie raz czy padnie kolejny raz ryzyko jazdy 500km jest .

I dlaczego po 3h sam z siebie zaczął działać? 

Edited by Minerseth
Link to comment
Share on other sites

Skoro stalo sie to podczas jazdy za tirem w deszczu to znak, ze masz nieszczelna puche od ECU i dostala sie tam woda/wilgoc. Rozbierz puche, powyciagaj wtyczki, wysusz, zapsikaj Kontaktem albo inna chemia do czyszczenia stykow. Usun nieszczelnosc w obudowie ECU. Rozbierz profilaktycznie potencjometr pedala gazu i zobacz, czy nie ma tam zabrudzen albo wody.

Czesta przypadlosc w B6.

P.S.

U mnie tez tak raz sie stalo (po praniu srodka i jednoczesnie mega opadach deszczu) i jechalem tak z 15km i przy odpowiednim przelaczaniu biegow spokojnie samochod rozpedzal sie do 50-60km/h ?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To nie uszkodzony pedał gazu ani hamulca skoro po jakimś czasie ruszył dalej i pojechał.

Znam problem ;)  Masz nieszczelną obudowę komputera najprawdopodobniej i nalało Ci się wody.
Wewnątrz obudowy znajduje się o ile dobrze kojarzę, biała kostka (głębiej za komputerem w kierunku kabiny) od sterowania pedałem gazu. Jak nalało Ci tam wody to auto odetnie Ci sterowanie pedałem gazu i nie pojedziesz ( tempomatem będziesz mógł normalnie przyspieszać o ile go masz)

Po wysuszeniu będzie OK ale przy następnym mocniejszym deszczu możesz mieć to samo.

Zobacz czy obudowa jest dobrze dokręcona i czy uszczelka Ci się tam gdzieś nie zawinęła. Wysusz wszystko i wypryskaj czymś tłustym, contact sprayem czy coś.


EDIT:
Musisz wyjąć komputer i odczepić te 2 wtyczki od ECU, odsunąć je na bok. Kostki są pod nimi (tam trochę głębiej)

image.png

 

Edited by Ralen
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za dokładne instrukcje.  Dziś wszytsko zostanie sprawdzone dokładnie.  Osuszanie itd. I sprawdzimy komputerem czy jakiś błąd nie wyskoczył . Dam znać co było przyczyną.  Pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

No i jak Łukaszu, ogarnięte ? :)

Link to comment
Share on other sites

zwróć uwagę jak Ci odetnie auto następnym razem, czy nie leje Ci się woda w okolicy pedałów. Za pedałami jest otwór w ścianie grodziowej który przechodzi właśnie do puszki komputera.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...