Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kontrolka AIRBAG


demrad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W samochodzie od samego początku jak tylko go nabyłem paliła się kontrolka air bag. Samochód kupiony od Niemca przy pomocy znajomego Niemca-Polaka :> . Sprzedający zapewniał mnie, a w sumie mojego dobrego znajomego ( bo po niemiecku), ze ta kontrolka zapaliła mu się kilka dni przez sprzedażą samochodu i w serwisie powiedziano mu że to jakiś czujnik od od strony kierowcy i kosztuje 50euro. Sprzedający to dobry znajomy mojego znajomego więc uznałem ze raczej nie bajeruje :)

Po przyjechaniu do polski podłączyłem VAG'a i faktycznie wyskakuje błąd

00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)

32-00 - Resistance too High

Pomyślałem ze to pewnie coś z kostką. Jako, że wczoraj zrobiła się wręcz prawie wiosenna pogoda postanowiłem rozebrać słupek i oczom moim ukazał się taki widok

http://netland.net.pl/temp/1.jpg

http://netland.net.pl/temp/2.jpg

http://netland.net.pl/temp/3.jpg

Proszę Was teraz o opinie czy napinacz jest wystrzelony czy nie. Złączę przeczyszczone i mimo wykasowania błędu pojawia się ona nadal.

Nie odsyłajcie mnie do tematu "po czym poznac wystrzelone pasy bezpieczeństwa" bo na fotkach w tym temacie są inne napinacze z takim długim nabojem a u mnie tego nie ma. Z drugiej strony chciałbym wykluczyć uszkodzona instalacje i wiem, że można podłączyć jakiś rezystorek - tylko jaki i gdzie. Wspomnę, że ten rezystor w żadnym wypadku nie ma być na stałe tylko do prawdzenia instalacji. Chcę mieć pewność, że jak co to napinacz do wymiany by nie wyrzucić pieniędzy w błoto. Czytałem jeden post gdzie kolega zmienił napinacz a błąd pojawia się dalej a dodatkowo pojawiły mu się jakieś inne błędy.

W samochodzie reszta poduszek (jest ich 10 jeśli licząc wszystkie znaczki AIRBAG w każdym słupku bądź 8 jeśli te słupki to po prostu kurtyny) jest sprawna i VAG nie pokazuje błędów tylko OK.

Za wszelkie rady i porady wielkie dzięki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N153 zapalnik napinaczy pasów bezpieczeństwa od strony kierowcy.Oporność za duża ,oporność za mała.Zwarcie z potencjałem plus.Zwarcie z masą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dorzuce coś podobnego. Otóż od jakiegoś czasu po uruchomieniu silnika kontrolka airbag świeci przez około 2-3 minuty i potem gaśnie. Jeśli dobrze pamiętam to dzieje się tak od zamontowania instalacji gazowej. Nie wiem czy ma to jakiś związek. Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapisany błąd w pamięci sterownika.

Najprawdopodobniej błąd od spadku napięcia. Jesli się to potwierdzi, to wystarczy jego wykasowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A rolka zwijacza pasa jest całkowicie zablokowana?

Kolego Sady jeśli chodzi o zwijanie pasa i jego działanie to nie odbiega od normalnego działania czyli zwija się elegancko, przy szarpnięciu blokuje, po prostu pas działa tak jak powinien.

Kolego Szogun0 wykasowanie błędu nie pomogło tak jak pisałem na początku po wykasowaniu zaraz pojawia się na nowo. Chciałem podpiąć rezystorek (tylko nie wiem jaki) i wykasować błędy jeśli z rezystorem powróciłby błąd na nowo tzn ze instalacja i szukam miejsca bądź przyczyny, jeśli nie powróciłby tzn ze napinacz do wymiana i wtedy zamawiam napinacza. Samochodem jeżdżę tylko ja i nie chce sam siebie oszukiwać rezystorem wiec napewno z nim nie będę jeździł, lubię mieć wszystko w samochodzie na tip top ale nie chciałbym wydawać pieniędzy na marne na napinacz który może okazać się sprawny a zawodzi po prostu instalacja.

A co do błędu to wiem ze chodzi o napinacz pasów bezpieczeństwa dlatego tam się dobrałem a dokładniej o zbyt dużą rezystancje inaczej mówiąc przerwa w obwodzie, tylko czy zawinił napinacz czy instalacja?

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do sprawdzenia wiązka i tyle. Nikomu bez pojęcia nie polecam zabaw z systemem SRS. Więc jeśli nie chcesz się kosztować na nie potrzebne naprawy/wymiany to lepiej podjechać do kogoś, co siedzi w temacie.

Uprzedzam odpowiedź - na prawdę nie chce by się komuś wydarzyła krzywda podczas wpinania/pomiarów w domowym zaciszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do sprawdzenia wiązka i tyle. Nikomu bez pojęcia nie polecam zabaw z systemem SRS. Więc jeśli nie chcesz się kosztować na nie potrzebne naprawy/wymiany to lepiej podjechać do kogoś, co siedzi w temacie.

Uprzedzam odpowiedź - na prawdę nie chce by się komuś wydarzyła krzywda podczas wpinania/pomiarów w domowym zaciszu.

Witam po długim czasie.

Do kolegi Sady i każdego z Was mam kolejne pytanie.

W weekendzik zrobiło się ciut cieplej wiec podpiąłem pod wtyczkę napinacza wałkowany wyżej rezystor (wartość dowiedziałem się od znajomego od którego dostałem nawet ten rezystor o niewielkiej wartości i potwierdził to dodatkowo wujek google :) ), więc nie wiem po co ukrywanie tych wartości. Po drugie podpięcie samego rezystora pod jeden element wykonawczy nie moze spowodować wypalenia pozostałych poduszek, w końcu w serwisach tez to stosują, ale nie w tym rzecz i nie o to tu teraz chodzi.

Po podpięciu tego rezystora wspomniany w pierwszym poście błąd tez powraca. Pytanie teraz czy uszkodzeniu mógł ulec sam sterownik czy to raczej wina przewodu??choć trudno mi w to uwierzyć by przewód sam się tak gdzieś nagle przerwał choć oczywiście mogę się mylić.

Za sugestie i pomoc będę wdzięczny

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...