Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BRD / Za duzo oleju / Oil sensor / Oil pressure


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

Wczoraj wymienialem olej w moim Audi. Z rozmachem zalalem troche za duzo oleju do silnika (jakies 0,5 L). Bylo juz ciemno, wyjechalem z garazu a rano pod autem plama oleju. Pomyslalem ze to scieka stary olej bo troche mi sie wylalo przy odciaganiu i rano pojechalem do roboty (tylko 3km) . Podczas jazdy zaswiecila sie kontrolka oil sensor. Za autem na drodze ciagna sie krople oleju. Przy jezdzie powrotnej zapalila sie kontrolka oil pressure. Otworzylem maske, zdjalem maskownice plastikowa a tam silnik zarzygany olejem. Upuscilem 0,5L i odpalilem. Zaswiecila sie kontrolka oil sensor, oil pressure sie nie pojawil. Po jezdzie kontrolnej - pali sie caly czas oil sensor ale oil pressure zapala sie dopiero przy wyskokich obrotach. 

Jakies rady co sprawdzic ? Co robic?

Opublikowano

błędów z vaga nie ma ?

Opublikowano

aby silnik zaczal wywalac olej to trzeba troche wiecej niz te 0.5 dodac. 

Opublikowano
1 minutę temu, mravel napisał:

aby silnik zaczal wywalac olej to trzeba troche wiecej niz te 0.5 dodac. 

Tu się z kolegą zgodzę.

Swoją drogą osobiście jeszcze nie zdażyło mi się przelać , nalać za mało - to mi się zdarzało

Opublikowano

Kolego, czy jak włącza zapłon zapala się kontrolka, jeżeli nie to odpal auto, odkrec korek od wleu oleju na parę sekund i zobacz czy wyrzuca olej. Jeżeli tak to ciśnienie jest na wolnych i teraz najlepiej mieć kogoś kto zobaczy czy rzyga olejem jak dodajesz lekko gazu. Jak przestaje rzygać lub mniej rzyga to znaczy że ciśnienie spada i wtedy wyłącz silnik. Sprawdź również czy przy wymianie filtra oleju nie uwaliłeś kostki od czujnika ciśnienia oleju, która wchodzi w obudowę filtra. Daj znać. 

Ja miałem podobną historie. Robiłem podobnie i po diagnozę wyszło że to wina czujnika ciśnienia oleju. 

Opublikowano
1 minutę temu, bird71 napisał:

Tu się z kolegą zgodzę.

Swoją drogą osobiście jeszcze nie zdażyło mi się przelać , nalać za mało - to mi się zdarzało

Z tego co pamiętam miska w BRD przyjmie spokojnie litr oleju ekstra. 

Opublikowano (edytowane)

Logow z Vaga jeszcze nie mam. Jutro pozycze Rosstecha od kolegi.

Co do ilosci oleju - wiem ile wyciagnalem i ile wlalem - nie bylo to wiecej niz 0,5 - 0,7 L.

Przed chwila sprawdzalem bagnet - ilosc oleju na MIN - az tyle wyplul? Ktoredy?.

Kontrolka cisnienia nie pojawia sie po dopaleniu. Zapala sie przy jezdzie dopiero powyzej 1700-1800 obr.

 

Edytowane przez GEXON
Opublikowano (edytowane)

to moze zaczne od innej prozaicznej rzeczy zwiazanej z cisnieniem oleju w 2.0 TDI -> czy kolega kiedykolwiek zagladal do pompy oleju - olowek? 

Idąc dalej, czy filtr oleju jest dobrze dokręcony i czy nie cieknie olej śrubą spustową w misce olejowej.

Edytowane przez mravel
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, GEXON napisał:

Zaswiecila sie kontrolka oil sensor, oil pressure sie nie pojawil. Po jezdzie kontrolnej - pali sie caly czas oil sensor ale oil pressure zapala sie dopiero przy wyskokich obrotach. 

6 godzin temu, GEXON napisał:

Kontrolka cisnienia nie pojawia sie po dopaleniu. Zapala sie przy jezdzie dopiero powyzej 1700-1800 obr.

 

Takie objawy wskazują na brak ciśnienia w układzie smarowania silnika.

Tak inżynierowie VAG sobie wymyślili, że na wolnych obrotach i ich okolicach auto nie daje znaku kierowcy że z ciśnieniem oleju jest coś nie tak, dopiero na wyższych piszczy i świeci się kontrolka ciśnienia oleju....:facepalm:

Wymieniałeś o-ringi na plastikowej pokrywie filtra oleju ?

Na pewno obydwa nowe zostały zamontowane na swoje miejsca ?

Brak tego dużego będzie skutkował wywalaniem oleju na zewnątrz silnika, a brak tego małego będzie powodem braku/zmniejszenia ciśnienia w układzie smarowania silnika... :hi:

Szansa że to imbus napędu pompy oleju akurat podczas wymiany oliwy odwalił kitę jest minimalna, ale całkiem wykluczyć to jej nie można :decayed:

Prędzej już podczas roboty coś się stało z kabelkologią od czujników oleju :)

P.S.

Nie radzę jeździć autem przy takich objawach bez wcześniejszego sprawdzenia ciśnienia w układzie smarowania ( manometrem ).

Brak ciśnienia = zatarta motorówka, przy słabym ciśnieniu może się to nieco odwlec w czasie :tongue4:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Oring filtra wymieniony na nowy i nasmarowany świeżym olejem przed montażem.

Dzis poczyszczę silnik i spróbuję zlokalizować wyciek...

Co do sprawdzania korka miski - olej jest wyrzygany aż na gore silnika przy podszybiu i na silniku od strony filtra oleju. Chwilowo jest tak zabrudzony ze nie widzę skąd ciekło.

Edytowane przez GEXON
Opublikowano

Panowie,

Chwilowo problemem okazała się plastikowa pokrywka filtra - jest w niej mini pękniecie przez które wypluwa olej. Zamówiłem nowa i czekam.

Czujnik poziomu oleju przeczyściłem preparatem do elektroniki - niestety nadal wywala błąd.

Jak dojdzie pokrywka dam znać czy rozwiązało to problem wycieku.

Opublikowano (edytowane)

Mam nadzieję że nie pożałowałeś kasy i zamówiłeś oryginalną z ASO :decayed:

Plastik z którego jest wykonana musi wytrzymać z pięć barów ciśnienia przy 150 st.C .

Kupowanie tej części w zamienniku to proszenie się o potencjalne problemy :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Panowie,

Korek wymieniony na nowy. Zero wycieków. Kontrolka ciśnienia oleju już nie świeci a błąd czujnika poziomu oleju tez zniknął :)

Edytowane przez GEXON

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...