Tomasz_Stunt Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Witam, pokaże tutaj jak w moim A4 B6 1.8T AMB zamontowałem wskaźnik doładowania turbiny. Przyda sie: lutownica cyna izolacja np parciana taka jaką stosowali do org instalacji elektrycznej jakieś kabelki 3 szt rożnego kolor np czerwony + , czarny -, żółty impuls po ok 1 metr długie szczypce do ciecia nóż szczypce do ściągania izolacji z przewodu opaski zaciskowe, trytytki, próbówka 12V kawałek cienkiego drutu do przeciągnięcia przewodu podciśnieniowego przez ścianę grodziową klucz 8mm nasadowy Latarka Wskaźnik jest analogowy wiec trzeba przeciągnąć do niego waż podciśnieniowy, kupiony 3 metry od panna który montuje LPG, średnica 4mm, może być tez ten który jest w zestawie z wskaźnikiem lecz mi się on nie podobał Wskaźnik kosztował 100zł produkt firmy Auto Gauge - mechaniczny wskaźnik doładowania Turbo z serii Smoke i do tego ADAPTER ZEGARÓW UNIWERSALNY KUBEK 52MM EPMAN Na początku trzeba zdemontować plastik zasłaniający bezpieczniki oraz plastik pod kierownica 3 śrubki, plastik na podszybiu który zasłania np akumulator i resztę, oraz poszukać sobie zasilania po stacyjka i również gdzie wepniemy się trójnikiem. W tym przypadku mamy 3 przewody elektryczne do podłączenia, czarny masa do karoserii pod śrubkę gdzie tez są jakieś fabryczne masy podkręcone, pomarańczowy podpinamy pod światła polega on na tym że gdy je zapalimy to wskaźnik nie będzie tak mocno świecił aby nas nie razić w oczy , ja to zrobiłem pod oświetlenie kratki nawiewu musi być pod plus, a czerwony główny + dajemy pod przewód który ma prąd po przekręceniu kluczyka na pozycje zapłony, wtedy wskaźnik zyskuje bardzo jasne podświetlenie, ja sobie wybrałem kabel koloru czarnego pod kierownicą jest on taki gruby. Przewód podciśnienia został przeprowadzany przez 2 ściany grodziowe w wolnym miejscu w specjalnej gumowej przejściówce przez ścianę grodziową gdzie również Idzie kabel plusowy od akumulatora, błagam nie róbcie tego poprzez puszkę plastikową od sterownika po co macie sobie dziurawić fabryczne gumowe osłony kabli itp później będzie przez takie coś mogła się tam wkraść wilgoć lub woda, drugą ściana grodziowa jest już ta gdzie jest akumulator, ja estetyczne przewierciłem w niej otwór pod zbiorniczkiem wyrównawczym płyny chłodniczego tak aby nie było widać przewodu oraz nigdzie nie przeszkadzał. Wskaźnik został zamontowany na taśmę dwustronną plus kropelkę do kratki nawiewu na desce rozdzielczej, to już mój wybór Ty możesz zrobić sobie gdzie chcesz , w każdym razie w tej kratce trzeba wyciąć jeden plastik żeby przeszedł przewód podciśnieniowy oraz elektryczne, następnie w nawiewach tez należy wyciąć dziury na oba te przewody w sumie 2 wiertłem 12. Trójnik został wpięty do przewodu podciśnieniowego który idzie już fabrycznie do kolektora ssącego oraz zaworka pod nim. Proponuje tez zrobić sobie gdzieś przełącznik od niego, po to aby można było go sobie wyłączyć , nie zawsze jest potrzeby żeby świecił cały czas np na zapłonie ale zgaszonym silniku przy innych pracach na aucie, oczywiście przez przełącznik dajemy kabel 12+ od prądu po stacyjce do zasilania wskaźnika. Montaż jest bardzo prosty i szybki na spokojnie zrobiłem to w 2h, bez instrukcji, ta moja może wam pomoże w razie jakiś wątpliwości proszę o pytania w komentarzach 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się