Rotor Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 (edited) Myślę sobie że pewnie warto zmienić pasek wielorowkowy napędzający osprzęt. Wczoraj nawet zajrzałem pod maskę i zobaczyłem na pasku małe uszkodzenie. Trochę się przestraszyłem i zabieram się za temat – Chcę zrobić raz a porządnie i wymienić wszystko co trzeba więc pytanie brzmi: co od razu warto kupić i wymienić? Pasek, rolki, napinacz, czy oprócz tego jeszcze pompę wody, sprzęgiełko alternatora? Ktoś pisał na forum o kole pasowym które w CCWA potrafi płatać figle i może też trzeba zmienić na nowe? Może ktoś od razu podrzuciłby numery części? Edited January 21, 2019 by Rotor
Gibons Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 52 minuty temu, Rotor napisał: Myślę sobie że pewnie warto zmienić pasek wielorowkowy napędzający osprzęt. Wczoraj nawet zajrzałem pod maskę i zobaczyłem na pasku małe uszkodzenie. Trochę się przestraszyłem i zabieram się za temat – Chcę zrobić raz a porządnie i wymienić wszystko co trzeba więc pytanie brzmi: co od razu warto kupić i wymienić? Pasek, rolki, napinacz, czy oprócz tego jeszcze pompę wody, sprzęgiełko alternatora? Ktoś pisał na forum o kole pasowym które w CCWA potrafi płatać figle i może też trzeba zmienić na nowe? Może ktoś od razu podrzuciłby numery części? Ja wymieniałem wszystko to co wymieniłeś w poście razem z kołem pasowym. Najdroższe koło 600-800zł
Rotor Posted January 21, 2019 Author Posted January 21, 2019 (edited) Ile wyszło za wszystkie części? lekko licząc 1200-1400zł? Acha -ile jest samych rolek napinających 2 czy 3? Edycja: Wygląda na to że są 3 rolki oprócz samego napinacza. Zamówiłem cały zestaw j.w. w sumie 1350zł. Ale to nie koniec, umówiłem się z mechanikiem a on stwierdził, że jest tam jeszcze pasek zębaty napędzający pompę paliwa, koszt za pasek, śruby i rolki to dodatkowe 400 zł :). Fantastycznie, razem z robocizną przekroczę 2000 zł. Edited January 22, 2019 by Rotor
DareQ Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 Sprawdz stan lozysk alternatora i czy czasem nie masz bledow od regulatora napiecia - z odchylonym pasem przednim bedzie latwiej go wymontowac. Mozesz tez nie miec sprzegla alternatora - warto go zastosowac (nie jest plug&play ale da sie ogarnac).
Rotor Posted January 24, 2019 Author Posted January 24, 2019 Poproszę mechanika, żeby sprawdził. Przy tej robocie dostęp do altka faktycznie już jest. Ale czy potrzebne jest wymontowywanie całego alternatora czy nie trzeba go wyjmować?
DareQ Posted January 26, 2019 Posted January 26, 2019 Jak lozysko bedzie w zlym stanie to wyczujesz i pewnie uslyszysz. Sprawdz czy nie masz bledow w gateway'u 02071 - Local Databus 02252 - Generator 00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)
Rotor Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 Okazało się że u mnie nie ma sprzęgiełka, mechanik nie wymieniał, nic nie meldował o luzach łożyska a jest 100% solidny i raczej zwróciłby uwagę na coś takiego. Ja szczerze mówiąc zapomniałem bo wynikły inne historie - po zamontowaniu pompy wody zaczęło przeciekać. Dowiedzieliśmy się o tym tylko dlatego, że śrub mu nie dowieźli do koła pasowego i musiał poczekać. Pompa ma oryginalne oznaczenia Audi ale uszczelka wygląda inaczej, zamiast płaskiej ma przekrój okrągły i jest przyłapana punktowo jakimś klejem a tak to lata luzem. Kosztowała 190zł co też jest podobno podejrzanie niską ceną. Mam paragon, idę zwrócić. Musiał dokupić inną za 400zł. Całość kosztowała 2490 zł z robocizną i nowym płynem chłodniczym. Oczywiście pod warunkiem, że mi przyjmą nieużyte sprzęgiełko i uwzględnią reklamację pompy wody.
duzy616 Posted December 7, 2020 Posted December 7, 2020 W dniu 14.02.2019 o 10:00, Rotor napisał: Okazało się że u mnie nie ma sprzęgiełka, mechanik nie wymieniał, nic nie meldował o luzach łożyska a jest 100% solidny i raczej zwróciłby uwagę na coś takiego. Ja szczerze mówiąc zapomniałem bo wynikły inne historie - po zamontowaniu pompy wody zaczęło przeciekać. Dowiedzieliśmy się o tym tylko dlatego, że śrub mu nie dowieźli do koła pasowego i musiał poczekać. Pompa ma oryginalne oznaczenia Audi ale uszczelka wygląda inaczej, zamiast płaskiej ma przekrój okrągły i jest przyłapana punktowo jakimś klejem a tak to lata luzem. Kosztowała 190zł co też jest podobno podejrzanie niską ceną. Mam paragon, idę zwrócić. Musiał dokupić inną za 400zł. Całość kosztowała 2490 zł z robocizną i nowym płynem chłodniczym. Oczywiście pod warunkiem, że mi przyjmą nieużyte sprzęgiełko i uwzględnią reklamację pompy wody. Jakiej firmy zakładaleś koło pasowe oraz pompę wody?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now