Jump to content

Rotor

Pasjonat
  • Content Count

    219
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About Rotor

Informacje

  • First name
    imię
  • Location
    Pruszków

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2010
  • Engine
    3.0 TDI V6
  • Engine code
    CCWA
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    S-Tronic
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kolego Dev! Kończą mi się przednie tarcze w B8 3.0TDI sedan S-tronic. Wolałbym uniknąć modzenia i wymiany zacisków. Felgi oryginalne Audi 17" ET47. Zdaje się, że mam fabrycznie 320mm, kod na wklejce 1LA. Pierwsze co mi przychodzi do głowy to tarcze Zimmerman i klocki Ferodo. Ale jest tez myśl o przejściu na jakieś lepsze większe zestawy. Od czytania forum to głowa może rozboleć a i tak nie wiem czy tam trzeba wsadzić zestaw od S4 czy od Q5 itd. Jeśli dobrze rozumiem, to handlujesz takimi częściami i może mógłbyś zaproponować coś w dwóch opcjach: 1. opcja bazowa czyli wymiana przednich tarcz i klocków na jakieś dobre - jakie i za ile. 2. opcja wypaśna - wymiana zacisków (używane???), tarcz, kloców, przód i tył + pewnie jakieś niezbędne akcesoria typu osłony czy coś Generalnie nie ścigam się, nie hamuję 5x pod rząd z 200 do 50km/h itd, jeżdżę raczej dynamicznie do pracy i z rodziną po mieście i na wczasy samochodem zapakowanym po brzegi plus rowery na haku Proszę o jakieś propozycje jak wyżej żebym mógł decyzję oprzeć na konkretach bo chciałbym mieć przyzwoite hamulce ale jednak nie śpię na pieniądzach Jeżeli chodzi o zakup u Ciebie, to jak to wygląda organizacyjnie? Odpowiedź oczywiście może być na priv.
  2. Nie szukam dziury w całym, przyjmuję do wiadomości tłumaczenie. Ale pierwszy raz słyszę o czymś takim, zawsze nas uczono na forach że regulator daje niezmienne napięcie i tylko prąd ładowania jest dostosowywany do potrzeb akumulatora. Tak tez miałem w poprzednim samochodzie A4 B6 (no zimą nap było ciut wyższe latem 14,3V) a tu nagle taka zmiana! Obstawiam, że mało kto o tym wie i wielokrotnie zasadna reklamacja akumulatora mogła być odrzucana no bo przy pomiarze wyszło, że układ w samochodzie klienta daje np poniżej 13V czyli "panie, zepsuty regulator napięcia". Dzięki za wyjaśnienia.
  3. Panowie to znowu ja- 14,9 V przez cały czas na sztywno i martwilem sie że za wysokie napięcie aż do wczoraj. Zrobilo się cieplej 12-14st C i w czasie jazdy mam 13,4 V. Zwariować można. Mało tego w czasie hamowania rośnie nawet do tych 14,9 V. Co to za czort? Macie pomysły? EDIT Dziś rano temp spadła do +6st C i od uruchomienia silnika napięcie stopniowo wzrosło w ciągu ok 3min do 14,8V i tak zostało. Po 20min nawet 14,9V. Czyli tak samo jak miałem wcześniej odkąd podłączyłem woltomierz. Czy ktoś słyszał o takim zachowaniu się regulatora?
  4. Okazało się że u mnie nie ma sprzęgiełka, mechanik nie wymieniał, nic nie meldował o luzach łożyska a jest 100% solidny i raczej zwróciłby uwagę na coś takiego. Ja szczerze mówiąc zapomniałem bo wynikły inne historie - po zamontowaniu pompy wody zaczęło przeciekać. Dowiedzieliśmy się o tym tylko dlatego, że śrub mu nie dowieźli do koła pasowego i musiał poczekać. Pompa ma oryginalne oznaczenia Audi ale uszczelka wygląda inaczej, zamiast płaskiej ma przekrój okrągły i jest przyłapana punktowo jakimś klejem a tak to lata luzem. Kosztowała 190zł co też jest podobno podejrzanie niską ceną. Mam paragon, idę zwrócić. Musiał dokupić inną za 400zł. Całość kosztowała 2490 zł z robocizną i nowym płynem chłodniczym. Oczywiście pod warunkiem, że mi przyjmą nieużyte sprzęgiełko i uwzględnią reklamację pompy wody.
  5. Poproszę mechanika, żeby sprawdził. Przy tej robocie dostęp do altka faktycznie już jest. Ale czy potrzebne jest wymontowywanie całego alternatora czy nie trzeba go wyjmować?
  6. Ile wyszło za wszystkie części? lekko licząc 1200-1400zł? Acha -ile jest samych rolek napinających 2 czy 3? Edycja: Wygląda na to że są 3 rolki oprócz samego napinacza. Zamówiłem cały zestaw j.w. w sumie 1350zł. Ale to nie koniec, umówiłem się z mechanikiem a on stwierdził, że jest tam jeszcze pasek zębaty napędzający pompę paliwa, koszt za pasek, śruby i rolki to dodatkowe 400 zł :). Fantastycznie, razem z robocizną przekroczę 2000 zł.
  7. Myślę sobie że pewnie warto zmienić pasek wielorowkowy napędzający osprzęt. Wczoraj nawet zajrzałem pod maskę i zobaczyłem na pasku małe uszkodzenie. Trochę się przestraszyłem i zabieram się za temat – Chcę zrobić raz a porządnie i wymienić wszystko co trzeba więc pytanie brzmi: co od razu warto kupić i wymienić? Pasek, rolki, napinacz, czy oprócz tego jeszcze pompę wody, sprzęgiełko alternatora? Ktoś pisał na forum o kole pasowym które w CCWA potrafi płatać figle i może też trzeba zmienić na nowe? Może ktoś od razu podrzuciłby numery części?
  8. Sklep, tester: 14,9V prąd rozruchowy ok. nie pamiętam ile ale pow 800A. Facet podlączyl sie komputerkiem Excide i zrobil ponowne kodowanie czyli niby ECU sprawdzilo sobie zmierzone parametry akumulatora. Dziś po ok 24h postoju w temp 0st C : 12,70V. Jakis kod nabity na obudowie akumulatora znalazlem 6BBAF1638Z. Na frontowej naklejce jest jeszcze 105 636. Ogolnie to Jenox Gold 105Ah 900A (EN)
  9. OK, wizyta w sklepie, sprawdzenie testerem, jutro rano pomiar napięcia. Tylko zdjęcie chyba niewiele wniesie bo aku jest trochę zabudowany i jeszcze wierzch zakryty jakąś osłoną.
  10. Tydzień temu przy temp -9 st C po całej dobie postoju uruchamiał się wzorowo niemalże jakby było +9. Więc chyba nie jest niedoładowany. Ale podjechać mogę np do sklepu gdzie kupiłem ten akumulator.
  11. Nie mam VAGa i nie umiem go obsługiwać, czy interpretować wyników (no może poza ciśnieniem doładowania ). Na desce nie sygnalizuje mi żadnych błędów. Rozumiem, że zanim pojadę do elektryka to warto jeszcze wydać stówę np w Diagtroniku, lub innym warsztacie od Audi, żeby obejrzał ewentualne błędy?
  12. Dzięki koledzy. To mnie pocieszyliście - wynika z tego, że wymiana na nówkę może nic nie dać a napięcie ewidentnie za wysokie. Andrzej85 - 14,8V w mroźne dni i 14,4V latem można by uznać za ok. Miałem podobnie w B6 14,7 w mróz potem spadało po nagrzaniu i ok 14,4 latem. To że regulator ma charakterystykę temperaturową to wiem i to, że akumulator przy temp 0 st C można ładować napięciem 15V tez już doczytałem. Ale u mnie dziś przy temp +4 st C nadal trzyma 14,9 jak drut i nie spada nic po 30km jazdy. Złe zakodowanie mogłoby wpływać na podwyższone napięcie? Myślałem że raczej na większy/ mniejszy prąd.
  13. Mam za wysokie napięcie. Wczoraj podłączyłem z ciekawości woltomierz i pokazuje mi 14,95 do 15V zarówno w gnieździe zapalniczki jak i na samym akumulatorze. To jest najtańszy multimetr i może zawyża ale drugi prościutki mierniczek też pokazuje 14,9V, używałem go w poprzednim samochodzie i wyglądało OK. Akumulator wymieniłem 27go września na Jenox Gold 105Ah (wcześniej siedziała Varta 95Ah), wg wlepki pokazywało mi, że ma być 110 Ah. Srzedawca sam montował i niby kodował tzn. podłączył się z komputerkiem wielkości kalkulatora i coś tam ustawił. Napięcie ładowania było wtedy w normie czyli ok 14,5V na jego testerze, mój miernik tez pokazywał wtedy mniej więcej to samo. Z ciekawostek tylko powiem, że u mnie zaraz po uruchomieniu silnika napięcie jest niższe i potem w ciągu ok 2 minut rośnie i trzyma sztywno te ponad 14,9 V. Po 30 km jazdy do pracy dziś pomacałem akumulator czy się nie grzeje ale był zimny (temp otoczenie ok -1 st C). Czy to uszkodzony alternator czy może coś źle zakodowane i wystarczy zmienić nastawy?
  14. Jak i gdzie mogę to sprawdzić?
  15. W B6 1.9TDI działało mi ładnie i skutecznie. W B8 3.0TDI nie działa albo nie umiem włączyć- wciskam nawiew na szybę (szybkie odparowanie) ustawiam sobie np 22-25st C i po kilku minutach nadal dmucha zimnym powietrzem. Pomocy.
×
×
  • Create New...