Rotor

Pasjonat
  • Zawartość

    216
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

0

O Rotor

    Informacje

    • Imię
      imię
    • Lokalizacja
      Pruszków

    Auto

    • Model
      A4 B8
    • Nadwozie
      Sedan
    • Rocznik
      2010
    • Silnik
      3.0 TDI V6
    • Kod silnika
      CCWA
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      S-Tronic
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

    1. Rotor

      Okazało się że u mnie nie ma sprzęgiełka, mechanik nie wymieniał, nic nie meldował o luzach łożyska a jest 100% solidny i raczej zwróciłby uwagę na coś takiego. Ja szczerze mówiąc zapomniałem bo wynikły inne historie - po zamontowaniu pompy wody zaczęło przeciekać. Dowiedzieliśmy się o tym tylko dlatego, że śrub mu nie dowieźli do koła pasowego i musiał poczekać. Pompa ma oryginalne oznaczenia Audi ale uszczelka wygląda inaczej, zamiast płaskiej ma przekrój okrągły i jest przyłapana punktowo jakimś klejem a tak to lata luzem. Kosztowała 190zł co też jest podobno podejrzanie niską ceną. Mam paragon, idę zwrócić. Musiał dokupić inną za 400zł. Całość kosztowała 2490 zł z robocizną i nowym płynem chłodniczym. Oczywiście pod warunkiem, że mi przyjmą nieużyte sprzęgiełko i uwzględnią reklamację pompy wody.
    2. Rotor

      Poproszę mechanika, żeby sprawdził. Przy tej robocie dostęp do altka faktycznie już jest. Ale czy potrzebne jest wymontowywanie całego alternatora czy nie trzeba go wyjmować?
    3. Rotor

      Ile wyszło za wszystkie części? lekko licząc 1200-1400zł? Acha -ile jest samych rolek napinających 2 czy 3? Edycja: Wygląda na to że są 3 rolki oprócz samego napinacza. Zamówiłem cały zestaw j.w. w sumie 1350zł. Ale to nie koniec, umówiłem się z mechanikiem a on stwierdził, że jest tam jeszcze pasek zębaty napędzający pompę paliwa, koszt za pasek, śruby i rolki to dodatkowe 400 zł :). Fantastycznie, razem z robocizną przekroczę 2000 zł.
    4. Myślę sobie że pewnie warto zmienić pasek wielorowkowy napędzający osprzęt. Wczoraj nawet zajrzałem pod maskę i zobaczyłem na pasku małe uszkodzenie. Trochę się przestraszyłem i zabieram się za temat – Chcę zrobić raz a porządnie i wymienić wszystko co trzeba więc pytanie brzmi: co od razu warto kupić i wymienić? Pasek, rolki, napinacz, czy oprócz tego jeszcze pompę wody, sprzęgiełko alternatora? Ktoś pisał na forum o kole pasowym które w CCWA potrafi płatać figle i może też trzeba zmienić na nowe? Może ktoś od razu podrzuciłby numery części?
    5. Rotor

      Sklep, tester: 14,9V prąd rozruchowy ok. nie pamiętam ile ale pow 800A. Facet podlączyl sie komputerkiem Excide i zrobil ponowne kodowanie czyli niby ECU sprawdzilo sobie zmierzone parametry akumulatora. Dziś po ok 24h postoju w temp 0st C : 12,70V. Jakis kod nabity na obudowie akumulatora znalazlem 6BBAF1638Z. Na frontowej naklejce jest jeszcze 105 636. Ogolnie to Jenox Gold 105Ah 900A (EN)
    6. Rotor

      OK, wizyta w sklepie, sprawdzenie testerem, jutro rano pomiar napięcia. Tylko zdjęcie chyba niewiele wniesie bo aku jest trochę zabudowany i jeszcze wierzch zakryty jakąś osłoną.
    7. Rotor

      Tydzień temu przy temp -9 st C po całej dobie postoju uruchamiał się wzorowo niemalże jakby było +9. Więc chyba nie jest niedoładowany. Ale podjechać mogę np do sklepu gdzie kupiłem ten akumulator.
    8. Rotor

      Nie mam VAGa i nie umiem go obsługiwać, czy interpretować wyników (no może poza ciśnieniem doładowania ). Na desce nie sygnalizuje mi żadnych błędów. Rozumiem, że zanim pojadę do elektryka to warto jeszcze wydać stówę np w Diagtroniku, lub innym warsztacie od Audi, żeby obejrzał ewentualne błędy?
    9. Rotor

      Dzięki koledzy. To mnie pocieszyliście - wynika z tego, że wymiana na nówkę może nic nie dać a napięcie ewidentnie za wysokie. Andrzej85 - 14,8V w mroźne dni i 14,4V latem można by uznać za ok. Miałem podobnie w B6 14,7 w mróz potem spadało po nagrzaniu i ok 14,4 latem. To że regulator ma charakterystykę temperaturową to wiem i to, że akumulator przy temp 0 st C można ładować napięciem 15V tez już doczytałem. Ale u mnie dziś przy temp +4 st C nadal trzyma 14,9 jak drut i nie spada nic po 30km jazdy. Złe zakodowanie mogłoby wpływać na podwyższone napięcie? Myślałem że raczej na większy/ mniejszy prąd.
    10. Rotor

      Mam za wysokie napięcie. Wczoraj podłączyłem z ciekawości woltomierz i pokazuje mi 14,95 do 15V zarówno w gnieździe zapalniczki jak i na samym akumulatorze. To jest najtańszy multimetr i może zawyża ale drugi prościutki mierniczek też pokazuje 14,9V, używałem go w poprzednim samochodzie i wyglądało OK. Akumulator wymieniłem 27go września na Jenox Gold 105Ah (wcześniej siedziała Varta 95Ah), wg wlepki pokazywało mi, że ma być 110 Ah. Srzedawca sam montował i niby kodował tzn. podłączył się z komputerkiem wielkości kalkulatora i coś tam ustawił. Napięcie ładowania było wtedy w normie czyli ok 14,5V na jego testerze, mój miernik tez pokazywał wtedy mniej więcej to samo. Z ciekawostek tylko powiem, że u mnie zaraz po uruchomieniu silnika napięcie jest niższe i potem w ciągu ok 2 minut rośnie i trzyma sztywno te ponad 14,9 V. Po 30 km jazdy do pracy dziś pomacałem akumulator czy się nie grzeje ale był zimny (temp otoczenie ok -1 st C). Czy to uszkodzony alternator czy może coś źle zakodowane i wystarczy zmienić nastawy?
    11. Rotor

      Jak i gdzie mogę to sprawdzić?
    12. W B6 1.9TDI działało mi ładnie i skutecznie. W B8 3.0TDI nie działa albo nie umiem włączyć- wciskam nawiew na szybę (szybkie odparowanie) ustawiam sobie np 22-25st C i po kilku minutach nadal dmucha zimnym powietrzem. Pomocy.
    13. A4 B6 1,9TDI AVF QUATTRO sedan, 2004 r. przebieg 275 000, kupiłem we wrześniu 2012 r. przy stanie licznika 155 200 km, nie wykryłem żadnego kręcenia licznika i na pewno sam nie kręciłem ani nie wymieniałem licznika. Tu jest ogłoszenie i wszystkie szczegóły: https://www.olx.pl/oferta/audi-a4-b6-1-9tdi-quattro-4x4-CID5-IDw2Pan.html
    14. Rotor

      Ja biorę starą igłę do szycia (szpilka też ujdzie ale trochę za miękka), wkładam do dyszy którą chcę podregulować i kręcę metodą prób i błędów aż utrafię tak, żeby leciało na szybę tam gdzie chcę. Trzeba tylko uważać, bo jak dysza jest ustawiona w miarę na prost to igła może wejść głębiej niż potrzeba i wtedy przekręcając dyszę na siłę pewnie można coś popsuć.
    15. Rotor

      Zamierzam zamontować hak do A4 B8. Koniecznie odpinany i żeby po odpięciu nic mi nie wystawało, tylko żeby reszta konstrukcji była schowana na płasko. Oczywiście wiem że trzeba wyciąć prostokątny otwór w dokładce zderzaka ale chciałbym żeby mi z tego otworu nic do dołu nie wystawało. Widzę na alledrogo np używane haki Westfalia (przykład http://allegro.pl/show_item.php?item=7349659147&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 ) i proszę o podpowiedź czy taka konstrukcja po odpięciu tzw kuli wystaje czy nie?