Jump to content
1 1
adamos5000

Jaką mam skrzynię, S-tronic czy Tiptronic

Recommended Posts

Witam

Jaką mam skrzynię w aucie ? W pobranym raporcie autoDNA pisze że wersja skrzyni biegów TIPTRONIC, Kod skrzyni biegów NRZ.

Czy w Audi A4 B8 Allroad QUATRO 3.0TDI 245KM CDUC, występowały skrzynie TIP ? Jak ich odróżnić. Mam 7 biegów. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

NRZ - to skrzynia 7 biegowa dwusprzęgłowa (oznaczenie 0B5) czyli S-tronic

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, adamos5000 napisał:

Witam

Jaką mam skrzynię w aucie ? W pobranym raporcie autoDNA pisze że wersja skrzyni biegów TIPTRONIC, Kod skrzyni biegów NRZ.

Czy w Audi A4 B8 Allroad QUATRO 3.0TDI 245KM CDUC, występowały skrzynie TIP ? Jak ich odróżnić. Mam 7 biegów. 

 

 w Quattro skrzynie 6 i 8 biegów to TIP

7 biegów S-tronic


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli autoDNA się myli pisząc że to TIP.

Auto dopiero kupiłem, skrzynia chodzi bardzo dobrze. Nie wiem kiedy były robione wymiany oleju bo brak wpisu w książce (jest tylko jeden wpis o wymianie przy 58000 km, obecnie jest 280000 km). 

1400 zł gościu powiedział za wymianą oleju i filtra. Mówił że będzie ściągał miskę. Dalej nic nie wiem co tam ma robić, jakie części używać.

Co w tych skrzyniach oprócz oleju się wymienia ? i jak go się wymienia ?

Na co zwrócić uwagę, oddając auto na wymianę oleju w skrzyni ?  

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Uciekaj od niego jak najdalej,  to szarlatan,  w s-troniku nie ściąga się miski, nie ma potrzeby. Poza tym olej wymienia się w dwóch sekcjach,  tam gdzie jest mechatronika oraz sprzegla i tam gdzie jest przekładnia. 

Daj VIN to Ci napiszę co potrzebujesz i ile

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAUZZZ8K0DA154535

Ja mu powiedziałem że chyba delikatnie mi olej sączy z pod miski (dolnej osłony skrzyni), to mechanik powiedział że i tak miskę będzie odkręcał żeby filtr wymienić. Jak miski się nie ściąga, to jak ma wymienić filtr ?

Napisz co muszę wymienić i gdzie,  jaki olej. Może jeszcze jakie konkretne pytania zadać mechanikowi, tak żebym wiedział czy ma pojęcie o wymianach oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, adamos5000 napisał:

WAUZZZ8K0DA154535

Ja mu powiedziałem że chyba delikatnie mi olej sączy z pod miski (dolnej osłony skrzyni), to mechanik powiedział że i tak miskę będzie odkręcał żeby filtr wymienić. Jak miski się nie ściąga, to jak ma wymienić filtr ?

Napisz co muszę wymienić i gdzie,  jaki olej. Może jeszcze jakie konkretne pytania zadać mechanikowi, tak żebym wiedział czy ma pojęcie o wymianach oleju.

W s-troniku nie ma filtra w skrzyni tylko obok skrzyni,  w tipie jest w skrzyni. Wieczorem napiszę Ci co i jak 


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

olej do sprzegieł - G 052 529 A2 - 7 litrów

olej do kól zębatych - G 055 532 A2 - 4.5litra

uszczelka miski - 0B5 321 371 E

filtr zewnętrzny - 0B5 325 330 A

filtr wewnątrz skrzyni - 0B5 325 429 E

podkładka do krka spustowego - N 013 827 5

śruba spustowa - WHT 005 282

ten filtr jednak jest w srodku, poyebały mi sie skrzynie :facepalm:

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Około 850 zł te części wychodzą, za wymianę powiedział 1400 zł . To dużo czy za mało, jak by miał to wszystko wymieniać i kupować. O oleju coś wspominał że ma z beczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytaj się go co jest dokładnie w tej cenie


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Z mojego punktu widzenia to drogo. Sam wymieniłem sobie olej i nie kosztowało mnie to więcej jak 500zl. Olej nie ori. No i olej tylko w części sprzeglowej.

Edited by klucha11

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, klucha11 napisał:

Z mojego punktu widzenia to drogo. Sam wymieniłem sobie olej i nie kosztowało mnie to więcej jak 500zl. Olej nie ori. No i olej tylko w części sprzeglowej.

Wymień też tam gdzieś koła zębate i Torsen


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, klucha11 napisał:

Z mojego punktu widzenia to drogo. Sam wymieniłem sobie olej i nie kosztowało mnie to więcej jak 500zl. Olej nie ori. No i olej tylko w części sprzeglowej.

Około 850 zł kosztują (ceny z neta) oleje, filtry, uszczelka, śruba. To jak ci wyszło 500 zł ? Masz sprzęt do dynamicznej wymiany ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, adamos5000 napisał:

Około 850 zł kosztują (ceny z neta) oleje, filtry, uszczelka, śruba. To jak ci wyszło 500 zł ? Masz sprzęt do dynamicznej wymiany ? 

Wyszło mu 500 bez oleju od strony kół zębatych,  w s-troniku nie musisz wymieniac dynamicznie, nie ma konwertera.


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj dałem auto do mechanika na wymianę oleju w silniku. W skrzyniach też wymieniają, i chyba mi wymieni. Powiedział że olej będzie spuszczał / albo wysysał (dokładnie nie pamiętam co powiedział) przez chłodnicę, że takim  sposobem wymieni się około 98% oleju. Czy to jest dobre rozwiązanie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej w silniku wymieniony. Mam pytanie, ile tego oleju powinno być ? na wyświetlaczu mi pokazuje że jest max. Nie powinno być na połowie stanu ?

W skrzyni na razie nie wymienia. Mam sam kupić a ASO filtry, bo mechanik nie wie jakie mają być. Chyba za dużo mu namieszałem mówiąc że idzie dwa filtry, i dwa oleje. Chciał wymienić tylko tam gdzie jest mechatronika. Kosz wymiany 250 zł , bez części.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.07.2019 o 15:50, adamos5000 napisał:

Olej w silniku wymieniony. Mam pytanie, ile tego oleju powinno być ? na wyświetlaczu mi pokazuje że jest max. Nie powinno być na połowie stanu ?

W skrzyni na razie nie wymienia. Mam sam kupić a ASO filtry, bo mechanik nie wie jakie mają być. Chyba za dużo mu namieszałem mówiąc że idzie dwa filtry, i dwa oleje. Chciał wymienić tylko tam gdzie jest mechatronika. Kosz wymiany 250 zł , bez części.

Stan oleju w silniku MAX

Nr części Ci podałem to w czym masz problem ?


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie mam problemu, ale mechanik nie jest tego pewien czy to takie części mają iść. Ponoć 16 lat pracował w DE, w serwisie Audi. Auto dałem na do mechanika na wymianę oleju w silniku, przy okazji myślałem że może u niego wymienię też olej w skrzyni. Majster od skrzyni, co robi tyko skrzynie, jest teraz na urlopie. Na początku sierpnia kazał zdzwonić i się umówić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Podałem Ci nr OE wg nr VIN więc swoją pewność mechanik może sobie w d... wsadzić. Potrzebowałeś danych to dostałeś, teraz potrzebujesz jeszcze potwierdzenia od Ducha Świętego czy jeszcze od kogoś innego ?

Kupujesz graty, dajesz "wymiennikowi" i niech działa. Jak masz problem z ogarnięciem części to Ci wszystko ogarnę. 

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego do takiego mechanika co sam siebie nie jest pewien, nie będę dawał skrzyni na wymianę oleju. On mi tylko wymieniał olej w silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, adamos5000 napisał:

Dlatego do takiego mechanika co sam siebie nie jest pewien, nie będę dawał skrzyni na wymianę oleju. On mi tylko wymieniał olej w silniku.

to daj komus kto to robi


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wszelki wypadek napisz jeszcze jaki olej Ci wlał do silnika ten ekspert - czy aby na pewno 5W30 z normą 504/507?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Rotor napisał:

Na wszelki wypadek napisz jeszcze jaki olej Ci wlał do silnika ten ekspert - czy aby na pewno 5W30 z normą 504/507?

Wlał Castrol 5W30 507.00. Na elektronicznym wyświetlaczy poziomu oleju jest max. Nie miało być na połowie stanu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O wiele lepszym olejem byłby RAVENOL VMP 5W30 USVO, no ale ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja trzymam zawsze blisko MAX. Może być ciut poniżej żebyś widział czy Ci oleju nie przybywa (a raczej paliwa w oleju). Warto dokupić sobie w Internecie bagnet serwisowy uniwersalny.

Poczytasz sobie wątek olejowy i wyrobisz sobie zdanie. Na każdym forum jest taki wątek i liczy po 400 stron więc masz co robić. Castrol też jest dla ludzi byle był prawdziwy, pojeździsz sobie 10 tyś, nic się nie stanie. Gdybyś chciał przechodzić na inny pamiętaj, że teraz każdy producent ma milion typów olejów o podobnych nazwach i np Molul X-Clean to nic nie mówi bo są tego jeszcze ze 4 odmiany a każda o zupełnie innych właściwościach i cenach. Na razie wpisz sobie w gogle hasła: hydrocrack, PAO, estry, ACEA C3, HTHS, Noack...

W S-tronic pamiętaj tylko o włączaniu hamulca "ręcznego" przed wrzuceniem P lub przynajmniej przed zdjęciem nogi z hamulca nożnego, Nie zmieniamy położenia wajhy póki samochód się całkiem nie zatrzyma, nie przerzucamy na N czekając na światłach, nie jeździmy na N z górki i nie podniecamy się możliwością ręcznej zmiany biegów - ona się kończy u mnie tym, że zawsze na światłach zapominam i ruszam na jedynce dziwiąc się że nie zmienia na 2 ;) Musiałbym cały czas jeździć w tym trybie a to też nie ma sensu.

Edited by Rotor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 godzin temu, Rotor napisał:

 nie przerzucamy na N czekając na światłach, nie jeździmy na N z górki 

W przypadku S-Tronic-a nie ma to znaczenia, TIPa też

Edited by Dev

+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz trochę rozwinąć? Bo mam wrażenie, że właśnie dla DSG takie zalecenia czytałem. Jak ktoś będzie na każdych światłach przełączał na N to zmusza aparaturę do dużo częstszej pracy i chyba przez to zużywa mocniej elementy skrzyni. Przy toczeniu się z góry faktycznie może problem chłodzenia nie występuje bo pracuje tyko część przekładniowa jak w manualu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Rotor napisał:

Możesz trochę rozwinąć? Bo mam wrażenie, że właśnie dla DSG takie zalecenia czytałem. Jak ktoś będzie na każdych światłach przełączał na N to zmusza aparaturę do dużo częstszej pracy i chyba przez to zużywa mocniej elementy skrzyni. Przy toczeniu się z góry faktycznie może problem chłodzenia nie występuje bo pracuje tyko część przekładniowa jak w manualu?

jaK masz na D to skrzynia "ciągnie" jak masz na N albo P skrzynia jest w spoczynku

to dzie sie tutaj zuzywa ?

 


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalnie przełączam z P na D ruszając z pod domu i potem z D na P pod pracą dodając jeszcze kilka machnięć na R przy manewrowaniu na parkingu to wyjdzie ok 10 przełączeń dziennie. Jak zacznę wachlować na każdym skrzyżowaniu to będzie tego 10x więcej, no musi to się  odbić na trwałości elementów i nie mówię o skórzanym obiciu wajchy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...