Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stłuczka-naprawa


ferdek77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaliczyłem swoja pierwszą i mam nadzieje ostatnią :)  stłuczkę,  do wymiany tak na świeżo będzie lampa, błotnik, chyba przewody od spryskiwaczy lamp, może i mechanizm, plastiki, halogeny itp. jako że nie miałem jeszcze do czynienia z takimi naprawami mam pytanko o części, np. błotnik szukać ori, czy zamienniki tez są dobre? Na allegro są np. malowane zamienniki P, czy lepsza będzie używka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błotnik możesz kupić nowy zamiennik na allegro w kolor "zderzakiwkolorze" u tego gościa,halogeny też mogą być zamienniki ,reszta lepiej używki ori

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki są jednak tańsze a jak dla mnie z błotnikiem akurat nie robi to równicy. Blacha to jest blacha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mateusz098 napisał:

Zamienniki są jednak tańsze a jak dla mnie z błotnikiem akurat nie robi to równicy. Blacha to jest blacha.

Jest różnica, wierz mi. Blacha jest gorzej docięta, gorzej się ją dopasowuje, i ogólnie jest gorszej jakości jak oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2019 o 03:16, Makale napisał:

Z ciekawości: w barierki uderzyłeś?

Nie, a co byłeś świadkiem jak ktoś stuknął ? Faktycznie p[oczytałem i zamienniki w niektórych przypadkach to niezbyt dobre rozwiązanie,  nie trzymają wymiarów i ciężko przypasować, co skutkuje większymi szparami

Edytowane przez ferdek77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro odbieram auto od blacharza, a kupiłem zamiennik. Po namowach sprzedawcy kupiłem. Jutro odbiorę auto, wrócę do domu złożę przódi dam zdjęcie spasowania oraz moją opinię o zamienniku + link do sprzedawcy.

BTW. tak byłem świadkiem jak ktoś B6 za szybko wjechał na skrzyżowanie i poszedł prosto :D Ach ta kochana podsterowność w naszych B6. Chyba pora jakieś małe camberki z przodu dać, zeby te auto sie zapierało przy agresywniejszych manewrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Makale napisał:

Jutro odbieram auto od blacharza, a kupiłem zamiennik. Po namowach sprzedawcy kupiłem. Jutro odbiorę auto, wrócę do domu złożę przódi dam zdjęcie spasowania oraz moją opinię o zamienniku + link do sprzedawcy.

BTW. tak byłem świadkiem jak ktoś B6 za szybko wjechał na skrzyżowanie i poszedł prosto :D Ach ta kochana podsterowność w naszych B6. Chyba pora jakieś małe camberki z przodu dać, zeby te auto sie zapierało przy agresywniejszych manewrach.

Albo rozwaga, tez słyszałem że pomaga dużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwaga nie zmienia faktu, że B6 są MEGA podsterowne. Różnica nawet w ALT po swapie na Quattro jest ogromna, ale to nadal nie to jak się prowadzi chociażby porobione stare E39 jeżeli chodzi o zawieszenie. Poliuretany, -38mm na progresywnych sprężynach z przodu i tył -45m nie pamiętam firmy, sportowe amory i nadal mało. Jeszcze mod TorSena 20% przód i 80 tył i jakaś szpera na tył i zobaczymy wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak seria nie pasuje do szybkiego pokonywania zakrętów, zawsze można albo kupić sportowe zawieszenie, albo auto do tego zrobione. Ja przy normalnej jeździe nie zauważyłem nigdzie mega podsterowności. B6 faktycznie jest pod sterowne, ale nie narzekajmy na to jeżdżąc ze źle dobraną prędkością do danego manewru ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie już dawno jest porobione. B6 jak większość audic MUSI być podsterowna przez sam fakt, że silnik jest za przednią osią w zderzaku. I nic tego nie zmieni.

Dobrze to jest zobrazowane tutaj:

polozenie_silnika_w_komorze_audi_a4_b8.j

A w BMW:

polozenie_silnika_bmw_316i_2013.jpg

 

I nawet porównanie B6/B7 względem B8:

audi_a4_b8_i_b7_na_schemacie.jpg

 

Gdzie w nowych audicach jest to jeszcze lepiej rozwiązane.

 

I nie mówię tutaj o źle dobranej prędkości. Po prostu podstawiam Ci dwa auta w pełni seryjne ten sam zakręt ta sama prędkosć te same opony. Jednym zrobisz to bez problemu, a Audi wyryje Ci dziobem to przodu. Może to być głupie dwupasmowe rondo, gdzie na serii 40km/h to po prostu max i dopiero podcinanie się ręcznym coś daje, ale z kolei wtedy nie dodasz gazu bo hamując lewą nogą ECU odcina Ci jakąkowiek reakcje na wciśnięcie pedału gazu, po wymianie zawiasu i nieco lepsze opony + Q możesz trzymać cały czas wcisniety gaz do oporu i podsterownosć jest dużo mniej wyczuwalna a i prędkość w samym zakręcie o 30% wyższa...

Ta sama sytuacja tyczy się pierwszych haldexów w Audi. Dobry przykład Audi TT I i moje alt na TorSenie. Duży plac zima, TT ma problem zarzucić tyłkiem. No może nie problem, ale najpierw musi mu przymielić przód bo tam idzie 90% momentu, przód traci trakcje auto już ryje dziobem przed siebie i dopiero załącza się tył. Haldex: skręcona koła lekko gaz na śniegu - auto najlpierw mocno podsterowne i dopiero zarzuci dupskiem, analogiczna sytuacja, ten sam kierowca na Torsenie, auto deliaktnie wyjezdza dziobem i od razu skręca tam gdzie kierowca pokazał kierownicą. Z kolei na nowych haldexach zwłaszcza w S3 jest czuć z kolei wyraźnie dominacje autem na nadsterowność, dzięki czemu auto zarówno na suchym jak i ślizgim prowadzi się po prostu perfekcyjnie. Żeby to zrozumieć trzeba wziąć 2-3 auta na tor (nie trzeba mieć 1000 koni, bo 131 w ALT wystarczy, czy 170 w bmw) żeby świetnie poznać właściwości jezdne i jak odmiennie te auta się prowadzą. I z ciekawości: Quattro na porobionym lekko zawiasie dotrzymuje tempa beemce, nawet na ostrzejszych zakrętach.

 

Gdyby B6 były takie idealne pod względem prowadzenia się i Audi nie widziałoby problemu, że te auta są masakrycznie podsterowne to w B8 nie zmieniliby położenia silnika względem osi ani nie stosowaliby już w eSkach z tyłu szpery, a nowe haldexy w eSkach nie miałyby skłonności to nadsterowności tylko nadal ryłyby dziobem przed siebie. I nie mówię, że nie te auta też się dobrze prowadzą, też dają dużo frajdy, ale wymagają więcej uwagi i potu od kierowcy.

Edytowane przez Makale
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...