ferdek77

Pasjonat
  • Zawartość

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

0

O ferdek77

    Informacje

    • Imię
      Piotrek
    • Lokalizacja
      Różnie

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2003
    • Silnik
      1.9 TDI
    • Kod silnika
      AVF
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Wymieniłem na castrola 75W90 przy 240tys. przebiegu, olej był czysty, weszło 2,5l. Za jakiś czas jak coś zauważę, dam znać.
    2. Do grupy G052911A2 pasuje parametrami też Motul Gear 300 75W-90, zalewał ktoś ?
    3. Też mnie to zastanawia, ale nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi OK dzięki, nie zawracam więcej głowy
    4. Nie zamęt, tylko prawdę i nie ja, tylko producent naszych aut Ja rozumiem że Ty wiesz, ale zrozum że ktoś inny może nie wiedzieć. Mógłbyś sie odnieść do mojego pytania ? '' Kamil-vag mam jeszcze jedną wątpliwość, w ASO także zalecają G 0 52532 ale na pierwszej stronie piszesz, że ten typ oleju został wprowadzony w 2012r. czyli jak rozumiem do nowszych konstrukcji ? Nie lepiej dobrać olej do parametrów oleju, który był stosowany oryginalnie na pierwszy montaż do danej skrzyni? Chyba że ważniejsza jest mniejsza lepkość, niż parametry dedykowane ?''
    5. Kamil-vag mam jeszcze jedną wątpliwość, w ASO także zalecają G 0 52532 ale na pierwszej stronie piszesz, że ten typ oleju został wprowadzony w 2012r. czyli jak rozumiem do nowszych konstrukcji ? Nie lepiej dobrać olej do parametrów oleju, który był stosowany oryginalnie na pierwszy montaż do danej skrzyni? Chyba że ważniejsza jest mniejsza lepkość, niż parametry dedykowane.
    6. Dzięki za odpowiedz, faktycznie nie doczytałem, po prostu próbuję ustalić jaki olej będzie właściwy, wskazania z etki można dwojako zrozumieć, a żeby było śmieszniej dostałem odpowiedz ze sklepu z olejami i według ich rozeznania producent zaleca ( podałem VIN) G052911A2 , gdy na forum G 0 52532 cytuje '' Do Pana skrzyni producent przewiduje zastosowanie oleju serwisowego G052911A2. Wspomniany olej mamy w ofercie w naszym sklepie - link poniżej https://www.skrzynie.com.pl/vw-g-052911-a2.html Na pełne zalanie wymagane są 3 litry oleju. Olej ten nie należy do najtańszych. Mogę zaproponować tańszy, choć równie dobry, zamiennik tego oleju - FUCHS Sintofluid 75W80. Olej TITAN SINTOFLUID 75W80 jest olejem w pełni syntetycznym na estrach o lepkości SAE 75W80 i klasie API GL-5, mającym zastosowanie w manualnych skrzyniach biegów w samochodach osobowych. Ze względu na swoją wysoką jakość, uzyskał aprobatę i rekomendację wielu producentów samochodów. Posiada w swym składzie pakiet nowoczesnych dodatków uszlachetniających, który zapewnia właściwą pracę synchronizatorów wykonanych z różnego typy materiałów. Jako jeden z niewielu olejów na rynku mimo specyfikacji API GL-5 może być stosowany w niektórych skrzyniach, w których wymagana jest klasyfikacja API GL 4. Zastosowanie oleju FUCHS SINTOFLUID SAE 75W80 jest dość uniwersalne, pod warunkiem użycia go w przekładniach, w których wymagane są jego właściwości termiczne i lepkościowe. Olej ten spełnia m.in. takie normy jak VW G052911, BMW LT1 / LT2 / LT3, OPEL GM 1940182. FUCHS produkuje oleje dla grupy VW, dlatego nie jest wykluczone, że w butelce serwisowej nie jest właśnie ten FUCHS .'' ?
    7. Sorry, ale nie bardzo rozumiem, kamil vag w pierwszym poście pisze '' Podam na swoim przykładzie. Posiadam skrzynie o kodzie GBA i producent zaleca do niej olej o nr: G 052911 A2 '' a z tego co pisze ma zalanego G 0 52532 czyli ten który jest zalecany do skrzyni FYA ?
    8. Jak kliknę na skrzynię FYA , pokazuje skrzynię z dwójką, po kliknięciu na olej 2A pokazuje to co na różowo u góry, czyli G052911A1 kurcze nie wiem jak to odczytać
    9. Właśnie sprawdzam olej do mojej skrzyni, mam taką samą FYA i mi z etki wychodzi G052911A2 , także ktoś się myli, sprawdź jeszcze raz
    10. ferdek77

      Hej, powie mi ktoś skąd taka rozbieżność w cenach np. termostatu do AVF niby oryginał allegro 50pln, a w serwisie 200 pln, to takie same części jakościowo ?
    11. ferdek77

      Racja choć kiedyś funkcjonował pogląd, jakoby jakość części "na pierwszy montaż" różniła się od części zamiennych dostępnych na rynku " Podział części zamiennych Obecnie części zamienne dzieli się na kilka kategorii jakościowych. Są to części oryginalne (z logo wytwórni, np. VW, Peugeot, BMW) oznaczane symbolami O lub OE, części renomowanych producentów (Bosh, Valeo, Behr, Beru, Magnetti Marelli, Hella i wielu innych) dostarczane także jako części do pierwszego montażu oznaczane jako Q. Osobną kategorię stanowią części pochodzące od mniej renomowanych dostawców, nie używane do pierwszego montażu, ale posiadające zapewnienie producenta, że ich jakość nie odbiega od części oryginalnych, oznaczane literą P. Kategorię jakościową części zamykają tzw. zamienniki oznaczane jako Z – części te nie posiadają certyfikatu potwierdzającego, że ich jakość jest porównywalna do części oryginalnych. W tej grupie znajdują się też zamienniki oznaczane ZJ – oznacza to, że mimo braku informacji o jakości danej części jest ona szczególnie polecana przez dystrybutora." O to pytałem
    12. ferdek77

      To są części na pierwszy montaż ?
    13. ferdek77

      Ok. dzięki napisałem na priv. Pozdrawiam