Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jaki jest zamek - elektryczny czy pneumatyczny ?


joho

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam banalne pytanie, pewnie smieszne,

ale powiedzcie czy w a4 b5 z padziernika 1997 jest zamek sterowany pneumatycznie czy elektrycznie,bo nie wiem.

lub jak to sprawdzic?

przygotowuej sie wlasnie do montazu sterownika i wlasnie czytam instrukcje i tam jest podzial na pneumatyczny i elektryczny.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz pneumatyka, łatwo to poznać bo przy sterowaniu elektrycznym rygiel zamka wybija w tej samej chwili co przekręcenie kluczyka we wkładce zamka drzwi a przy pneumatyku jest chwila zwłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dziwne, bo znalazlem na forum http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t55774.0.html;highlight=sterownik+centralnego+zamka ze od 1997 byl elektryczny juz sam nie wiem.

moze ktos podpowie jeszcze cos jak sprawdzic jakie jest sterowanie zamkiem w audi a4 97 rok pazdziernik .?

musze to wiedziec by dobrze podlaczyc kabelki:/

z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwórz bagażnik, odchyl z prawej strony tapicerkę i jak zobaczysz coś w gąbce to tam jest pompka i masz pneumatyczny, jak pompki nie ma to masz elektryczny.

Jak działa cichutko masz pneumatyka, jak wali tak jak byś zamykał sejf masz elektryczny.

Jak zamykasz z kluczyka i chodzi ciężko masz pneumatyczny, jak chodzi lekko masz elektryczny.

Nie wiem co robisz ale jak podłączasz alarm to nie ma znaczenia czy jest pneumatyczny czy elektryczny i tak podłączasz tak samo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest znaczenie - pneumatyk musi mieć sygnał na pompkę 3,5 sekundy a elektryczny wystarczy 0,8 sek.

najpierw sprawdz jaki masz central a potem kup sterownik bo nie każdy ma sterowanie pneumata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest znaczenie - pneumatyk musi mieć sygnał na pompkę 3,5 sekundy a elektryczny wystarczy 0,8 sek.

najpierw sprawdz jaki masz central a potem kup sterownik bo nie każdy ma sterowanie pneumata

Zakładałeś to że wiesz?? Nadal nie wiem co kolega kombinuje.

Pompa w Audi zintegrowana jest z modułem komfortu, więc się nie wczepisz między sterownik, a pompę. Podajesz normalny sygnał na pompę - krótki impuls (ale w pompie jest sterownik jej i to on decyduje na ile sekund włączyć pompę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem pilot do sterowania zamkiem centralnym. w instrukcji mam podzial na sterowanie zamkiem elektrycznym i pneumatycznym, stad moje pytanie. bo kolory kabelkow sie roznia.

zreszta ten link co podalem wczesniej sa opisane roznice.

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to pilot kupiłeś??

Chwilka bo nie kumam i z pilota wychodzą Ci kable ?? Masz je włączyć w przewody??

Bez sensu, chyba kupiłeś całą centralkę z pilotem i chcesz podłączyć centralkę?? Dobrze kumam?? Pokaż co kupiłeś, będzie mi łatwiej Ci powiedzieć jak to podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest znaczenie - pneumatyk musi mieć sygnał na pompkę 3,5 sekundy a elektryczny wystarczy 0,8 sek.

najpierw sprawdz jaki masz central a potem kup sterownik bo nie każdy ma sterowanie pneumata

Zakładałeś to że wiesz?? Nadal nie wiem co kolega kombinuje.

Pompa w Audi zintegrowana jest z modułem komfortu, więc się nie wczepisz między sterownik, a pompę. Podajesz normalny sygnał na pompę - krótki impuls (ale w pompie jest sterownik jej i to on decyduje na ile sekund włączyć pompę).

mily jest różnica, u mnie jak zakładałem i ustawiony był sterownik na 0.8 sek to pompka tylko załapała na chwile ale sygnał był zbyt krótki, pompka nie robiła wystarczającego ciśnienia w układzie i tym samym zamek NIEzamykał się, dopiero przestawienie sterownika na 3,5 sek pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest znaczenie - pneumatyk musi mieć sygnał na pompkę 3,5 sekundy a elektryczny wystarczy 0,8 sek.

najpierw sprawdz jaki masz central a potem kup sterownik bo nie każdy ma sterowanie pneumata

Zakładałeś to że wiesz?? Nadal nie wiem co kolega kombinuje.

Pompa w Audi zintegrowana jest z modułem komfortu, więc się nie wczepisz między sterownik, a pompę. Podajesz normalny sygnał na pompę - krótki impuls (ale w pompie jest sterownik jej i to on decyduje na ile sekund włączyć pompę).

mily jest różnica, u mnie jak zakładałem i ustawiony był sterownik na 0.8 sek to pompka tylko załapała na chwile ale sygnał był zbyt krótki, pompka nie robiła wystarczającego ciśnienia w układzie i tym samym zamek NIEzamykał się, dopiero przestawienie sterownika na 3,5 sek pomogło

Chcesz mi powiedzieć że masz pompę oddzielnie i sterownik też?? Masz przycisk do zaymania drzwi przy klamce kierowcy?? Ile czasu przytrzymujesz przycisk?? Może 3,5 sek??

Może faktycznie masz jakąś wersję inną, nie wiem nie znam wszystkich audi, ale kolega raczej ma zintegrowany sterownik z pompą i należy podać krótki impuls.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest znaczenie - pneumatyk musi mieć sygnał na pompkę 3,5 sekundy a elektryczny wystarczy 0,8 sek.

najpierw sprawdz jaki masz central a potem kup sterownik bo nie każdy ma sterowanie pneumata

Zakładałeś to że wiesz?? Nadal nie wiem co kolega kombinuje.

Pompa w Audi zintegrowana jest z modułem komfortu, więc się nie wczepisz między sterownik, a pompę. Podajesz normalny sygnał na pompę - krótki impuls (ale w pompie jest sterownik jej i to on decyduje na ile sekund włączyć pompę).

mily jest różnica, u mnie jak zakładałem i ustawiony był sterownik na 0.8 sek to pompka tylko załapała na chwile ale sygnał był zbyt krótki, pompka nie robiła wystarczającego ciśnienia w układzie i tym samym zamek NIEzamykał się, dopiero przestawienie sterownika na 3,5 sek pomogło

Chcesz mi powiedzieć że masz pompę oddzielnie i sterownik też?? Masz przycisk do zaymania drzwi przy klamce kierowcy?? Ile czasu przytrzymujesz przycisk?? Może 3,5 sek??

Może faktycznie masz jakąś wersję inną, nie wiem nie znam wszystkich audi, ale kolega raczej ma zintegrowany sterownik z pompą i należy podać krótki impuls.

No właśnie nie mam przycisku w środku ale dobra bo soe OT robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że moszesz zamknąć drzwi z przycisku przy klamce kierowcy. Jak tak to musisz odnaleźć kable które są wysyłane przez ten przycisk i podłączyć się pod nie centralką. Kable te są w tzw, słupku A, czyli przy lewej nodze kierowcy trzeba zdjąć osłną ze słuka i tam ona dochodzą. W weekend mogę Ci zrobić zdjęcia i powiedzieć pod które kable się należy włączyć. Teraz nie mam takiej możliwości bo nie mam schematów, a pozatym co foto to foto.[br]Dopisany: 03 Marzec 2009, 21:46_________________________________________________OK spojrzałem w schematy i według schematów to interesuje Cię złącze brązowe w słupku A czyli koło lewej nogi kierowcy. W tym złączu interesuję Cię przewód żółto-niebieski i czerwono-fioletowy, sterowanie za pomocą masy, czyli jak weźmiesz kawałek kabelka i podłączysz go do masy i dotkniesz któregoś z tych wymienionych przewodów, centralny powinien się zamknąć lub otworzyć (właśnie nie wiem który zamyka a który otwiera).

Jeżeli masz w centralce coś takiego jak domykanie szyb z pilota to będziesz mógł sobie wybierać czy mają się zamykać tylko drzwi czy razem z szybami. Jak takiej opcji nie masz a chcesz żeby zamykały się i szyby to musisz ustawić żeby sygnał był podawany na układ pneumatyczny (czyli podłączasz jak do układu elektrycznego i teraz w zależności od tego jaką masz centralkę, ale w większości trzeba przeciąć przewód taką pętelkę)

Jak sobie nie radzisz to pisz, najlepiej zamieść zdjęcia to wtedy one wszystko wyjaśniają w czym masz problem.

[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 09:26_________________________________________________Ale nie jestem pewien tego co napisałem :)

Tak wygląda to na schematach których mam, ale na 100% mogę Ci powiedzięc dopiero w weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączając sie pod temat to ja tez kopiłem sterownik http://moto.allegro.pl/item568615970_uniwersalny_sterownik_zamka_metal_klapa_kierunki.html

i nie wiem gdzie należy podpiąć cześć kabli a dokładniej sześć na diagramie jaki dostałem pisało obok tych kabli centralny zamek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj kolega opisał co i jak zrobić :)

:szukaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_podlaczenie_sterownika_centralnego_zamka_na_pilota_domykanie_szyb-t68804.0.html

[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 15:43_________________________________________________Aha alarm podłącza się identycznie, tylko dochodzą jeszcz czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za pomoc.

jednak dalej nie jestem pewien czy mam sterowanie pnetumatyczne czy elektryczne

wydaje mi sie ze pneumatyczne, ale nie ejstem pewien.

szukalem tej pompki ale nie bardzo moge znalezc.

w ktorym dokladnie miejscu po prawej stronie bagaznika powinna ona byc? na spodzie bagaznika? w prawym gornym rogu czy gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za pomoc.

jednak dalej nie jestem pewien czy mam sterowanie pnetumatyczne czy elektryczne

wydaje mi sie ze pneumatyczne, ale nie ejstem pewien.

szukalem tej pompki ale nie bardzo moge znalezc.

w ktorym dokladnie miejscu po prawej stronie bagaznika powinna ona byc? na spodzie bagaznika? w prawym gornym rogu czy gdzie?

No z prawej strony powinna być, między nadkolem a tylnymi lampami, na spodzie takiej wnęki. Oczywiście musisz odchylić tapicerkę z prawej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...