Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT - Błąd P1292 . Od czego zacząć diagnozę?


fox700912

Rekomendowane odpowiedzi

Po auto skanie w VCDS zauważyłem w sterowniku silnika błąd termostatu:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265)
P1292 - 004 - Open Circuit - Intermittent

Ten błąd pamiętam pojawił się też, jak pół roku temu kupowałem auto.

Potem go nie widziałem..

Z racji, że auto jeździ ło bez zastrzeżeń latem i teraz zimą nie zwracałem uwagi na to.

Teraz chcę ten błąd wyeliminować.

Auto dochodzi do 90stC, gaz się załącza po kilku kilometrach jazdy, wszystko wygląda OK.

Nie wiem od czego zacząć diagnozę...... Co może być przyczyną?

Czy przy tym termostacie jest jakaś wtyczka, by sprawdzić połączenie?

Czy za pomocą VCDS sprawdzę poprawność działania termostatu?

Jak to sprawdzić? Mam na myśli temperatury i kąt otwarcia..

 

Czy może ktoś mi pomóc …

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17700 / P1292 / 004754 - Sterowany termostatem układ chłodzenia silnika (F265): obwód otwarty

Możliwe objawy

  • Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ

Możliwe przyczyny

  • Uszkodzony bezpiecznik
  • Okablowanie i / lub Złącza od / do Kontrolowany przez mapy termostat chłodzenia silnika (F265) jest uszkodzony
  • Usterka kontrolowanego termostatu chłodzenia silnika (F265)

Możliwe rozwiązania

  • Sprawdź bezpiecznik (s)
  • Sprawdzić okablowanie i / lub złącza od / do kontrolowanego termostatu chłodzenia silnika (F265)
  • Sprawdzić / wymienić kontrolowany termostat chłodzenia silnika (F265)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy codzi o sygnalizację lampką kontrolną na zegarach ?

Nic się nie śweci. 

Gdzie szzukać tego termostatu i złącza?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Możliwe" przyczyny to lampka na zegarach

Termostat jest za alternatorem na dole silnika 

W obudowie termostatu  jest czujnik na który  wchodzi kostka i pewnie o to złącze chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sitar napisał:

"Możliwe" przyczyny to lampka na zegarach

Termostat jest za alternatorem na dole silnika 

W obudowie termostatu  jest czujnik na który  wchodzi kostka i pewnie o to złącze chodzi

Czy tą kostkę (złącze ) można jakoś sprawdzić?

Chodzi o sprawdzenie kabla..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik w termostacie ma mieć ok 15 ohm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz opisane jak sprawdzić termostat i że opornoość czujnika ma mieć 15 ohm-czego Ci więcej potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...