Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Termostat, czujnik czy pompa wody


mandraker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z niedogrzanym silnikiem. Podczas jazdy temperatura dochodzi do 75 stopni (sprawdzone w VAG i na desce oraz kanał 49 klimatronik) na postoju szybko spada do 70 stopni. ogrzewanie słabo grzeje a w zeszłym roku wymieniłem nagrzewnicę.

Silnik to AFN, termostat jest w dolnej części silnika i wąż od termostatu wchodzi od dołu chłodnicy. Po przejechaniu dłuższego dystansu 25 kilometrów ciepły jest górny wąż od chłodnicy a dolny jest zimny. Chłodnica jest lekko ciepła u góry.

Wymieniłem dwa czujniki drugi to oryginał z ASO i na dwóch jest ten sam objaw. Próbowałem auto przegonić ale nigdy nie przekracza 75 stopni.

Termostat był miesiąc temu wymieniony na wahlera, właśnie z tego powodu i przed wymiana osiągał 90 ale szybko spadała na postoju do 65.

Winny jest termostat czy szukać innej przyczyny. Mechanik rozkłada ręce a ja już nie wiem gdzie szukać problemu. Może reklamować ten termostat.

Dziwi mnie to że wąż górny jest ciepły jak termostat jest na dole, czyli gorący płyn z silnika cofa się do chłodnicy na duży obieg?

Wisko cały czas się kręci ale da się je zatrzymać ręka. Drugi wentylator nie włącza się.

Proszę o pomoc w tym temacie bo nie znajduję odpowiedzi w innych wątkach. W innych tematach temperatura na postoju rośnie a u mnie spada.

Edytowane przez mandraker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wymień termostat. W układzie płynu chłodniczego jest ciśnienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem termostat na oryginał (faktycznie był cały czas lekko otwarty bo po zdjęciu obudowy lała się woda na zimnym silniku) i dzisiaj rano jadąc do pracy podpiąłem komputer. Po przejechaniu dziesięciu kilometrów  na zegarach 80stopni, na klimatroniku 75 stopni, engine blok7 84.5 stopnia, instruments blok3 75stopni.

Już mi ręce opadają bo czujnik mam nowy. Jeszcze raz założę stary czujnik i zobaczę czy coś się zmieni.

Z ciśnieniem w układzie to wydaje mi się że jest ale węże da się dość lekko ściskać ręką. Jak odpowietrzałem przy nagrzewnicy to płyn dość mocno leciał bo nawet lekko zsunąłem wąż żeby sprawdzić czy jest ciśnienie. Z odpowietrzeniem mam problem bo nie nagrzewa się do 90.

Temperatury jeszcze sprawdzę jutro rano na zimnym silniku. Dziwne jest też jeszcze to że na klimatroniku i w instruments blok3 na zimnym silniku rano jest 49 stopni a jak dochodzi do 70 to co jakiś czas na jedną sekundę wskakuje na 125 stopni i potem wraca do 70.

Tak miałem na starym i teraz na nowym czujniku.

Robiłem też w VAG test zegarów i wychodzi na to że są ok.

Edytowane przez mandraker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...