Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Ile dmucha turbosprężarka ?


Gość grzesiekA4

Rekomendowane odpowiedzi

0,55-0,60 bara standardowo, u mnie w B6 przy max doladowaniu, fabrycznie mapa doladowania pokazuje 0,59...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@domjenick a ile pokazuje Ci przepływka załóżmy przy 5000 lub 6000 RMP ?

powinno pokazywać koło 145-155g/s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@domjenick a ile pokazuje Ci przepływka załóżmy przy 5000 lub 6000 RMP ?

powinno pokazywać koło 145-155g/s

powinno,ale u mnie chyba juz kat przytkany i bylo mniej,ale jakos pozniej podejde z lapkiem do auta,to sprawdze to dokladniej :wink4:

BTW Poziek,ale Ty jestes... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde u mnie przy 6000RPM pokazuje 120g/s. Doładowanie mam na poziomie 0.27Bara max. Stawiałem na nieszczelność pomiędzy turbo o kolektorem ale teraz już zwątpiłem. Znalazłem w sieci coś takiego :

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html

Tam piszą, że dla silnika 1.8T wartość odczytana z przepływki przy czerwonym polu na obrotomierzu powinna być w okolicy 0.8 x moc auta w KM. I uwierzyłem w to. Jutro chciałem szukać nieszczelności ale widzę, że problem może leżeć gdzie indziej :/ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,27 bara przy jakich obrotach?okolo 3000 powinienes miec najwyzsze doladowanie(ok 0,60 bara-seryjnie,bez zadnych modow)potem doladowanie powoli spada i to jest normalne :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest smutne ale te 0.27Bara to max jaki zauważyłem przy około 3000RPM :(

a jak sprawdzasz doladowanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie wskaźnik doładowania na MPX4250GP i wyświetlaczu 1.5" LCD OLED. Pomiar jest prawdziwy, układ sprawdziłem na kompresorze. Doładowanie sprawdzałem w czasie jazdy 3 bieg i pedał gazu w podłogę od 1500RPM do około 5000RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,55-0,60 bara standardowo, u mnie w B6 przy max doladowaniu, fabrycznie mapa doladowania pokazuje 0,59...

Wytłumacz mi więc Domjenick skąd bierze się w AJL 180KM jeśli doładowanie jest na takim samym poziomie jak w twoim AVJ ?? :gwizdanie: Chyba jakiś bonus od pana Boga.

Do autora wątku, masz WG z jakiegoś powodu otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to w AJL jest seryjne w okolicach 0.8 bara :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick wprowadzasz więc w błąd :disgust:

zawsze myslalem,ze moc auta to nie tylko doladowanie,ale jeszcze sprawa zaplonu i paliwa,oraz kwestia innej budowy silnika...no ale jesli kogos wprowadzilem w blad,to przepraszam,ja tez sie wciaz ucze... :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domjenick wprowadzasz więc w błąd :disgust:

zawsze myslalem,ze moc auta to nie tylko doladowanie,ale jeszcze sprawa zaplonu i paliwa,oraz kwestia innej budowy silnika...no ale jesli kogos wprowadzilem w blad,to przepraszam,ja tez sie wciaz ucze... :wink4:

To jeśli nie jesteś czegoś pewien, to na przyszłość pisz to ze znakiem zapytania proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :wink4:

z calym szacunkiem,ale zwiekszenie mocy silnika moze sie odbyc na poziomie zaplonu i cisnienia paliwa,wiec przy tym samym doladowaniu moze byc rozna moc...wezmy na przyklad uzadzonko typu ''piggy back'' ,czy inna nazwa SMT6 i to pozwala na korekty wtrysku i zaplonu,co powoduje wzrost mocy w silnikach doladowanych,jak i wolnossacych-oczywiscie to jest tylko przyklad na to,ze cisnienie nie jest glownym i jedynym zrodlem mocy w aucie,wiec takie roznice moga byc juz na poziomie wtrysku,bez ingerencji w doladowanie... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :wink4:

z calym szacunkiem,ale zwiekszenie mocy silnika moze sie odbyc na poziomie zaplonu i cisnienia paliwa,wiec przy tym samym doladowaniu moze byc rozna moc...wezmy na przyklad uzadzonko typu ''piggy back'' ,czy inna nazwa SMT6 i to pozwala na korekty wtrysku i zaplonu,co powoduje wzrost mocy w silnikach doladowanych,jak i wolnossacych-oczywiscie to jest tylko przyklad na to,ze cisnienie nie jest glownym i jedynym zrodlem mocy w aucie,wiec takie roznice moga byc juz na poziomie wtrysku,bez ingerencji w doladowanie... :wink4:

No więc Domjenick-u podstawą w silnikach spalinowych jest spalanie mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Z samego paliwa moc się nie weźmie, do tego potrzebna jest odpowiednia ilość powietrza. Można przyspieszać/opóźniać zapłon, ale to jest tylko kosmetyczna operacja która nie powoduje znacznego przyrostu mocy bo tolerancja jest w sumie niewielka. Zwiększając ciśnienie paliwa, a nie zwiększając doładowania zalejesz silnik i tylko go zamuli. Tak więc na przyszłość potrzeba przede wszystkim powietrza, bo moc nie weźmie się z nieba. Siłą rzeczy doładowanie musi być większe.

Poziek ja jestem wyluzowany, jest przecież weekend :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...