Rysiu30_1985 Opublikowano 23 Lutego 2019 Opublikowano 23 Lutego 2019 Witam. Mam mianowicie taki problem że przestała mi działać tylnia wycieraczka. Do tej pory wymieniony silniczek sprawdzona manetka oraz instalacja. Przekaźnika szukałąem ale nie mogę znaleźć. Moze ktoś będzie wiedział skąd to się wzięło iż przestało działać. PS. jak podłączyć na krótko silniczek? To tak na marginesie Pozdrrawiam. A samochód to A4 b5 1.9TDI 110KM 1996r.
Fazii Opublikowano 23 Lutego 2019 Opublikowano 23 Lutego 2019 (edytowane) Bezpiecznik 27 sprawdzony? Do sprawdzenia też przekaźnik na pozycji 5 Sprawdzenie silnika: 4/15 stały plus 1/31 masa 2/NT lub 3/WW sterowanie Edytowane 23 Lutego 2019 przez Fazii
Rysiu30_1985 Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Opublikowano 23 Lutego 2019 (edytowane) Ok. Sprawdzę. Bezpiecznik sprawdzony i jest dobry. A jaki nr tego przekaźnika powinien być? Edytowane 4 Marca 2019 przez Rysiu30_1985
Rysiu30_1985 Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Opublikowano 4 Marca 2019 Szukam przekaźnika od tych wycieraczek i nie mogę znaleźć... Wstawiam zdjęcia może mi ktoś podpowie?
Rysiu30_1985 Opublikowano 7 Marca 2019 Autor Opublikowano 7 Marca 2019 (edytowane) No wymieniłem ten przekaźnik i nie pomogło. Do tej pory wymieniłem silniczek, przekaźnik i bezpecznik 27 15A i to też nie pomogło, a zapomniałem o manetce którą też wymieniłem i nic. Na kablach które wtykam do silniczka są 2 kable w których jest prąd. Prąd jest na czarno żółtym kablu i zielonym, Co jeszcze mogę zrobić? A i jeszcze takie pytanie czy powinno coś słychać (jakiś dzwięk) gdy się załącza tylną wycieraczkę? Edytowane 7 Marca 2019 przez Rysiu30_1985
badyl666 Opublikowano 8 Marca 2019 Opublikowano 8 Marca 2019 Witam. Jeżeli dobrze cię rozumiem to wymieniłeś cały napęd wycieraczki? Na jaki? Jeżeli na poliftowy, to o ile dobrze pamiętam ma inne wyprowadzenia zacisków. Mogę się mylić ale ktoś opisywał taki problem.
Rysiu30_1985 Opublikowano 8 Marca 2019 Autor Opublikowano 8 Marca 2019 4 godziny temu, badyl666 napisał: Witam. Jeżeli dobrze cię rozumiem to wymieniłeś cały napęd wycieraczki? Na jaki? Jeżeli na poliftowy, to o ile dobrze pamiętam ma inne wyprowadzenia zacisków. Mogę się mylić ale ktoś opisywał taki problem. Witam. Właśnie nie dobierałem po starym numerze i do przedlifta. Producenta NTY.
badyl666 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Witam. W poście poniżej masz opisane kable i po czym działają. Sprawdź czy masa na pewno dochodzi do zacisku (najlepiej żarówką 20W). Jeden koniec żarówki do masy i po kolei sprawdzaj czy są wszystkie sygnały. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1263064.html
Rysiu30_1985 Opublikowano 11 Marca 2019 Autor Opublikowano 11 Marca 2019 (edytowane) Sprawdziłem żarówką tak jak pisałeś i po włączeniu zapłonu mam prąd na 4 kablu na 1 masa oczywiście. Po załączeniu spryskiwacza tylniej szyby(2 kabel) też jest prąd a po załączeniu wycieraczek (3 kabel) nie ma. Gdzie na multimetrze pokazuje mi prad na 2,3 i 4 kablu. Gdzie teraz szukać usterki? Edytowane 11 Marca 2019 przez Rysiu30_1985
badyl666 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 Czy twoje numery oznaczają: Masz cztery przewody do silniczka ; 1. brazowy - masa 2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania 3. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 4. zielono zołty - plus z wyłacznika Czyli na kablu czarno-żółtym brak napięcia? Pod gumową osłoną na łączeniu klapy z karoserią sprawdź czy nie jest złamany. W bagażniku po lewej stronie masz złącze 8-stykowe czarne sprawdź kabel czy świeci żarówka po stacyjce. Koło nogi kierowcy masz złącze 10-stykowe białe ten sam kolor kabla w obu złączach.
Morrales Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, badyl666 napisał: Czy twoje numery oznaczają: Masz cztery przewody do silniczka ; 1. brazowy - masa 2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania 3. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 4. zielono zołty - plus z wyłacznika Czyli na kablu czarno-żółtym brak napięcia? Pod gumową osłoną na łączeniu klapy z karoserią sprawdź czy nie jest złamany. W bagażniku po lewej stronie masz złącze 8-stykowe czarne sprawdź kabel czy świeci żarówka po stacyjce. Koło nogi kierowcy masz złącze 10-stykowe białe ten sam kolor kabla w obu złączach. Ja mam właśnie tak jak kolega pisze ale z tą różnicą że u mnie kolejność to 1. brązowy, 2.zielono biały, 3.niebieski lilia i 4. czarno żółty. Rozumiem że to ze względu na rocznik auta (po 1998 sterowanie masą, przed`98 -plusem). Do tej pory wycieraczka śmigała ładnie ale wczoraj rano zgon tak jak piszę na 8 str. poniższego wątku. Edytowane 12 Marca 2019 przez Morrales
Rysiu30_1985 Opublikowano 12 Marca 2019 Autor Opublikowano 12 Marca 2019 4 godziny temu, badyl666 napisał: Czy twoje numery oznaczają: Masz cztery przewody do silniczka ; 1. brazowy - masa 2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania 3. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 4. zielono zołty - plus z wyłacznika Czyli na kablu czarno-żółtym brak napięcia? Pod gumową osłoną na łączeniu klapy z karoserią sprawdź czy nie jest złamany. W bagażniku po lewej stronie masz złącze 8-stykowe czarne sprawdź kabel czy świeci żarówka po stacyjce. Koło nogi kierowcy masz złącze 10-stykowe białe ten sam kolor kabla w obu złączach. 1. brazowy - masa 2. niebieski lila - plus w momencie spryskiwania 3. zielono zołty - plus z wyłacznika 4. czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 tak to u mnie wygląda. jak znajdę chwilkę czasu to sprawdzę te kable. W łączeniu klapy z karoseria jest cały kabel.
badyl666 Opublikowano 12 Marca 2019 Opublikowano 12 Marca 2019 (edytowane) W dniu 11.03.2019 o 15:01, Rysiu30_1985 napisał: Sprawdziłem żarówką tak jak pisałeś i po włączeniu zapłonu mam prąd na 4 kablu na 1 masa oczywiście. Po załączeniu spryskiwacza tylniej szyby(2 kabel) też jest prąd a po załączeniu wycieraczek (3 kabel) nie ma. Gdzie na multimetrze pokazuje mi prad na 2,3 i 4 kablu. Nie mam wtyczki przed sobą i nie wiem skąd te cyferki (myślałem że po kolei jak w poście na elektroda.pl). Ważne są kolory kabli. Sprawdzamy żarówką bo jak jest słaby styk to miernik pokaże napięcie a żarówka się nie zaświeci. Edytowane 14 Marca 2019 przez badyl666
Rysiu30_1985 Opublikowano 12 Marca 2019 Autor Opublikowano 12 Marca 2019 (edytowane) 1. zdjęcie to ta kostka koło nóg kierowcy? 2. zdjęcie tak wygląda kostka u mnie Ta kostka 8 stykowa to gdzie dokładnie się znajduje? tam żle napisałem niebieska lilia to u mnie właśnie jest wycieraczka nie spryskiwacz. bo spryskiwacz normalnie działa. Edytowane 12 Marca 2019 przez Rysiu30_1985
Rysiu30_1985 Opublikowano 13 Marca 2019 Autor Opublikowano 13 Marca 2019 Kable posprawdzałem i był przy kostce 8-stykowej ale już go zrobiłem i teraz po przełączeniu manetki w pozycję włączenia wycieraczki czy spryskiwacza to prąd tam dochodzi. Ale jak włożę kostkę do gniazda silniczka to nie działa wycieraczka... Coś jeszcze mogę sprawdzić?
badyl666 Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 Ja nie rozumiem teraz co działa a co nie. Tak masz sprawdzać żarówką czy jest napięcie. Najważniejsze jest czerwone.
Rysiu30_1985 Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Opublikowano 14 Marca 2019 Właśnie sprawdzałem tak jak masz na zdjęciu poznaczone i wszędzie teraz dochodzi napięcie oczywiście te 2 środkowe to jak załącze wycieraczki i spryskiwacz.
badyl666 Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 To może tak jak pisałem że masz źle dobrany napęd wycieraczki. Przeczytaj 30 post: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1255707.html
Rysiu30_1985 Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Zrobiłem też tak jak napisali w tym poście 30 i nic nie dało. Nawet próbowałęm zrobić sterowanie masą ale też nic nie dało. A mam takie pytanie czy bo załączeniu manetką wycieraczek nie powinno być jakiegoś dzwięku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się